Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت عربستان گفت اگر تمام اعضای ائتلاف اوپک پلاس موافق باشند می‌توان مفاد قرارداد کاهش تولید را تغییر داد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، عبدالعزیز بن سلمان وزیر نفت عربستان گفت اگر تمام اعضای ائتلاف اوپک پلاس موافق باشند می‌توان مفاد قرارداد کاهش تولید را تغییر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

وی در کنفرانس نمایشگاه بین المللی نفت و گاز ابوظبی (ادیپک) گفت: «ما قبلاً تولید را پایین آورده‌ایم و باید با دوستانم مشورت کنم و می‌دانم که چقدر متعهد به اصول کاهش تولید هستند. ما بازار نفت را بیش از آنچه تحلیلگران می‌گویند تنظیم کرده‌ایم».

 تحلیلگران انتظار دارند ائتلاف اوپک پلاس کاهش تولید فعلی را که برابر با 7.7 میلیون بشکه در روز است، در سال آینده میلادی هم ادامه دهد و طبق قرار قبلی عمل نکند. قرار بود ائتلاف اوپک پلاس از ابتدای سال آینده میلادی کاهش تولید خود را به 5.7 میلیون بشکه در روز برساند. گزارش‌هایی هم وجود دارد که عربستان، روسیه و سایر اعضای این ائتلاف قصد دارند در پاسخ به کاهش اخیر در قیمت نفت، تولید خود را افزایش ندهند.

اوپک نگران تنشهای احتمالی در دوره بایدن استاوپک و روسیه کاهش بیشتر تولید نفت را بررسی می‌کنند

 اظهارات وزیر نفت عربستان قیمت نفت را بالاتر برد ولی این افزایش قیمت پایدار نخواهد بود چون لیبی اعلام کرده تولید نفت خود را تا بیش از یک میلیون بشکه در روز بالا می‌برد. گرچه شرکت نفت ملی لیبی اعلام کرده بدون کمک مالی دولت نمی‌تواند به سطح فعلی تولید ادامه دهد، ولی واقعیت اضافه شدن یک میلیون بشکه به بازاری که همین حالا هم با مازاد عرضه مواجه است، همه را نگران می‌کند.

 در همین حین، موارد ابتلا به کرونا در اروپا و آمریکا رو به افزایش است. میانگین ابتلای روزانه به کرونا در آمریکا از 100 هزار نفر هم گذشته است. محدودیت‌ها در اروپا در پاسخ به اوج دوباره این همه‌گیری بیشتر شده است.

اوپک علاوه بر دورنمای تیره و تار تقاضای نفت مشکل دیگری هم دارد: ریاست جمهوری بایدن. اوپک انتظار دارد تنش‌ها در آینده افزایش یابد چون بایدن موضع متفاوتی در قبال ایران، ونزوئلا و روسیه خواهد داشت.

 انتهای پیام/175

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر نفت عربستان ائتلاف اوپک پلاس میلیون بشکه کاهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۳۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند

وزیر نفت از جهش تولید نفت ایران در سال جاری خبر داد و گفت همچنین ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت روزانه پالایش نفت کشور افزوده خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جواد اوجی وزیر نفت گفت: امسال تولید نفت ایران جهش خواهد کرد و در تولید گاز هم با افزایش مواجه خواهیم بود.

وی افزود: 6 میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی اضافه می‌شود و 50 هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور افزوده خواهد شد.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند