Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@13:41:28 GMT

نخستین ماهواره ۶G جهان به فضا رفت

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۳۴۳۰

نخستین ماهواره ۶G جهان به فضا رفت

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از گیزموچاینا، اجرای شبکه 5G در سراسر جهان هنوز کامل نشده و در این شرایط چین نخستین ماهواره خود را برای اتصال 6G به مدار زمین ارسال کرده است.

یک موشک لانگ مارچ۶ روز ششم نوامبر (روزجمعه)  از مقر پرتاب ماهواره در ایالت شانشی چین به فضا ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن دانشگاه علوم الکترونیک و فناوری چین در حساب کاربری وی چت خود اعلام کرد نخستین ماهواره آزمایشی۶Gجهان را همراه این موشک به مدار زمین پرتاب کرده است.

در این گزارش اشاره شده ماهواره مجهز به فناوری ارتباطات تراهرتز است که یک لینک فرستنده و گیرنده با پلتفرم ماهواره به وجود می آورد و نخستین آزمایش فناوری ارتباطات تراهرتز در فضا را اجرا می کند.

 نخستین ماهواره آزمایشی۶Gجهان به همراه ۱۲ ماهواره دیگر توسط موشک  لانگ مارچ۶ به مدار زمین رفت تا آغاز مطالعات نسل جدید اتصال برای آینده را رقم بزند. 

 نخستین ماهواره آزمایشی ۶G چین فقط برای اهداف ارتباطات آزمایشی و تحقیقاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته کارشناسان، نسل آینده اتصال ممکن است از امواج تراهرتز با فرکانس بالا استفاده کند که قادر به تولید سرعتی چندین برابر بیشتر از اتصال ۵G است.

مهیار شیروانی‌مقدم از دانشگاه سیدنی توضیح داد که سرعت ۶G می‌تواند تا ۱ ترابایت در ثانیه برسد. با این حال کارشناسان هشدار می‌دهند که صحبت در مورد نسل آینده اتصال هنوز خیلی زود است و هنوز هم صنعت مخابرات در مورد مشخصات احتمالی فناوری جدید به نتیجه نرسیده است. 

در همین حال، شرکت‌ها و دولت‌ها در سراسر جهان هنوز در تلاشند تا تعیین کنند کدام شرکت‌ها می‌توانند به اجرای شبکه 5G در هر منطقه کمک کنند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: چین ماهواره فناوری جهان 5جی 6جی نخستین ماهواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۳۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد

معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری از رتبه هفدهم ایران در زمینه هوش مصنوعی در جهان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری سالیانه دکتر روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری در محل معاونت علمی برگزار شد.

دکتر دهقانی در ابتدای این نشست خبری اظهار کرد: سال گذشته یک گفتگوها و تعاملات زیادی انجام شد تا یک مرکز ملی توسعه هوش مصنوعی و شورای راهبری هوش مصنوعی تشکیل شود.  ما مدل های مختلفی را از کشورهای دیگر بررسی کردیم و با ده‌ها ساعت جلسه توسط متخصصان حوزه هوش مصنوعی به این نتیجه رسیدیم که مرکز ملی هوش مصنوعی داشته باشیم که شامل نظارت،‌ تنظیم‌گری و ... است.

وی گفت: در اسفندماه سال گذشته مرکز ملی هوش مصنوعی تأسیس شد و اعضای شورای ملی راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند. و جلسات متعددی با سرمایه‌گذاران دولتی و صندوق های بزرگ کشور انجام شد و یک صندوق توسعه هوش مصنوعی تشکیل شد و این صندوق با سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیاردی برنامه‌ریزی شد.

دهقانی ادامه داد: کارهای عملیاتی زیادی انجام شده و یک مرکز ملی در نخستین گام یک اپراتور هوش مصنوعی بالا بیاورد که خدمات مختلفی از جمله دیتاسنتر بزرگ و کتابخانه‌های زبان تصویری ارایه می‌کند.

معاون علمی رییس جمهور گفت: ما از نظر دانش فنی و تولید مقالات علمی رتبه 17 را داریم اما در حوزه کاربردها رتبه 70 یا 80 را دارد که به خاطر نبود زیرساخت‌ها است.

وی ادامه داد: این مرکز زیر نظر ریاست جمهوری تشکیل می‌شود. معاونت علمی وظیفه حمایت از توسعه فناوری را دار. ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی وظیفه حمایت از هوش مصنوعی را دارد.

نقش‌آفرینی "مراکز نوآوری" در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان

دهقانی گفت: امسال تا آخر سال به چندصد GPU دسترسی پیدا می‌کنیم البته بحث های تحریمی شدیدی در این موضوع وجود دارد و ما نیز از همه دانشگاه‌ها و اساتید دعوت می‌کنیم تا در اینجا شرکت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • کرونوس؛ نخستین زیردریایی رادارگریز جهان با قابلیت چرخش 180 درجه در سرعت کامل(+فیلم و عکس)
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد