Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی گفت: ۷۰ درصد از پرونده واحدهای احداثی خسارت دیده از سیل، زلزله و رانش در سالجاری به بانک عامل معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سید محمد حسینی» صبح امروز (سه شنبه 20 آبان) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سالجاری چهار حادثه رانش زمین در روستای آق امام، سیل 25 تیر در شرق استان، زلزله شهرستان های رامیان و آزادشهر و زلزله در پنج مهر در شهرستان مراوه تپه را شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: متاسفانه بر اثر این حوادث یک هزار واحد مسکونی خسارت دید که از این میزان 566 واحد نیاز به احداث مجدد داشت.

 

وی با بیان اینکه گزارش ارزیابی ها از خسارت ها این حوادث به ستاد بحران کشور ارسال شده است، افزود: پس از این حادثه منتظر تامین اعتبار از سوی دولت نماندیم و با هماهنگی استاندار با مجموعه بنیاد مسکن کشور تعمیر و ساخت یک هزار و واحد را آغاز کردیم و 80 میلیارد تومان اعتبار برای این ساخت در نظر گرفته شده است.

 

حسینی بیان کرد: تشکیل پرونده ها پس از ارزیابی ها اتفاق افتاده است و حدود 70 درصد از کل واحدها احداثی به بانک ها معرفی شده است.

 

وی تاکید کرد: 56 درصد از واحدهای روستایی در سطح استان غیرمقاوم هستند و امسال مقاوم سازی 10 هزار واحد مسکونی را در دستور کار قرار دادیم که سه هزار واحد آن پیشرفت فیزیکی 60 درصدی دارد.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک به زلزله زدگان مناطق زلزله زده بانک عامل مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خسارت سیل سیل حسینی بنیاد مسکن زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۳۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از بانک مرکزی، مهدی صحابی گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۴.۰۸۴ همت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است که این مبالغ نشان دهنده رشد تسهیلات ازدواج به میزان ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گفته این مقام مسئول بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، مبلغ ۱.۵۵۴ همت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند به متقاضیان پرداخت شده است که نشان دهنده ۲۳ درصد رشد بابت تسهیلات فرزندآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیر اداره اعتبارات درخصوص تسهیلات ودیعه مسکن نیز یادآور شد: از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه سال ۱۴۰۱ تا تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تعداد ۵۰۰ هزار و ۵۵۶ نفر تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد، ۴۴۱ هزار و ۷۶۷ نفر به مبلغ ۳۳.۴ همت تسهیلات دریافت کرده اند.

همچنین صحابی با اشاره به آمار وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: حسب آمار اخذ شده از سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی تا تاریخ ۰۹‏‏/۰۲‏‏/۱۴۰۳ تعداد ۱.۳۳۰.۷۹۵ نفر متقاضی جهت اخذ تسهیلات مزبور به بانک‌های عامل مراجعه نموده‌اند که از این تعداد، ۴۶۱.۴۴۲ نفر (در حدود ۳۵ درصد) بنا به دلایل درج شده در سامانه مذکور از جمله نداشتن مدارک موردنیاز، نداشتن وثایق قابل‌قبول، وجود معارض در زمین ملکی، نداشتن پروانه ساختمانی، عدم امکان تأمین سهم آورده متقاضی و. فاقد شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات موصوف می‌باشند.

براین اساس، حسب آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۶۹،۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۷۹۳،۷۳۲ نفر (در حدود ۹۱ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‏‏‏‏‏‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شده‌اند. ‏‏

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود