Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@23:10:50 GMT

کلاهبرداری با فروش مواد بهداشتی تقلبی در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۳۴۵۳

کلاهبرداری با فروش مواد بهداشتی تقلبی در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ امین یادگار نژاد گفت: این روزها با شیوع موج سوم بیماری کووید ۱۹ و شروع فصل پاییز، استفاده از اقلام بهداشتی در جهت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در نزد شهروندان افزایش یافته و امکان تهیه و خرید انواع و اقسام این محصولات بهداشتی توسط مردم در فضای مجازی فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اخیراً مشاهده شده است برخی کلاهبرداران سایبری با سوء‌استفاده از شرایط خاص موجود در بین شهروندان و عدم آگاهی برخی کاربران اقدام به فروش بسته‌های اقلام بهداشتی تقلبی و فاقد مجوز با قیمت‌های ارزان در برخی کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

سرهنگ یادگار نژاد ادامه داد: هرگز به افرادی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغات فروش اقلام و بسته‌های بهداشتی می‌کنند اعتماد نکنید چرا که اکثر بسته‌ها تقلبی و فاقد مجوزهای مربوطه هستند.

وی با بیان اینکه تولید وعرضه محصولات دارویی و بهداشتی باید با مجوز و تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تحت نظارت سازمان غذا و داروی کشور باشد، تاکید کرد: فروش هر گونه داروی مجاز و غیرمجاز در فضای مجازی ممنوع است و شهروندان نیاز اقلام بهداشتی و دارویی خود را از مبادی مجاز و قانونی مانند داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مجاز عرضه تجهیزات پزشکی تهیه کنند، تا در دام شیادان اینترنتی قرار نگیرند.

رئیس پلیس فتای استان کرمان به کلاهبرداران سایبری هشدار داد: بر اساس قانون خرید و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی عملی مجرمانه است و این پلیس با قانون شکنانی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ و فروش کالا به صورت غیرقانونی می‌کنند، برابر قانون رفتار خواهد کرد.

سرهنگ یادگار نژاد از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از خدمات بر خط این پلیس بهره مند شوند.

کد خبر 5067942

منبع: مهر

کلیدواژه: فرماندهی انتظامی کرمان ویروس کرونا مواد ضدعفونی کننده ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر محدودیت های کرونایی بارش باران کرمانشاه شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا قزوین لیگ برتر فوتبال ایران مشهد ایلام فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۳۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست مرکز بهداشت شهرستان میرجاوه گفت: بیش از سه تن مواد غذایی بدون شرایط مصرف و تاریخ مصرف گذشته که در چهار ماه اخیر از اماکن تهیه و توزیع شهرستان جمع‌آوری شده بودند، با هماهنگی و حضور نماینده دادگاه عمومی شهرستان معدوم شدند.

حامد کیخایی اظهار کرد: جمع‌آوری و معدوم‌سازی مواد غذایی غیربهداشتی، یکی از محورهای اصلی فعالیت واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان میرجاوه است. بر همین اساس، با متخلفان در این زمینه به هیچ عنوان مماشات نخواهد شد.

وی ادامه داد: مواد غذایی علاوه بر دوره زمانی مصرف، نیاز به نگهداری در شرایط بهداشتی و دمای مناسب دارند. رعایت نشدن این موارد ممکن است باعث فاسد شدن ماده غذایی قبل از رسیدن تاریخ انقضا آن شود و منجر به بروز مسمومیت و حوادث ناگوار برای مصرف‌کننده شود. بر همین اساس لازم است تا هنگام خرید، شرایط نگهداری مواد غذایی را در نظر بگیریم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، وی افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، گزارش خود را سامانه تلفنی ۱۹۰ ثبت کنند تا همکاران مرکز بهداشت برای اصلاح مشکل، وارد عمل شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه