Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-09@06:16:25 GMT

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۳۵۸۷

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران درگذشت

پیشکسوت فوتبال ایران دار فانی را وداع گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود یاوری پیشکسوت فوتبال ایران که از مدت ها قبل به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان های شهر اصفهان بستری شده بود دار فانی را وداع گفت.  

وخامت حال او تا جایی پیش رفت که متاسفانه تلاش پزشکان هم موثر واقع نشد و در نهایت دنیای فانی را وداع گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او نزدیک  20 روز بود که در بخش آی سی یو یکی از بیمارستان  های شهر اصفهان بستری شده بود.

خبرگزاری دانا این ضایعه را تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۳۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست سرمربی تیم‌ ملی فوتبال زنان ایران از رییس فدراسیون

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال زنان در پنجره بازی‌های ملی (فیفا دی) در خردادماه ۱۴۰۳ دو دیدار دوستانه با بلاروس برگزار می‌کند؛ به همین منظور تیم ملی فوتبال بانوان بلاروس برای انجام دو دیدار دوستانه با تیم ملی بانوان ایران هشتم خردادماه وارد تهران خواهد شد و در روزهای ۱۰ و ۱۳ خردادماه به مصاف تیم ملی فوتبال زنان ایران می‌رود.

بازی با بلاروس محک خوبی برای ماست

مریم آزمون سرمربی تیم ملی فوتبال زنان در گفت وگو با خبرنگار مهر، درخصوص میزان آمادگی شاگردانش برای این دیدار گفت: در ادامه روند رو به رشد فوتبال زنان در دو سال اخیر و پس از صعود به‌دور دوم مسابقات المپیک پاریس که خود موفقیت بزرگی بود باید برنامه ریزی جدی تری برای ارتقا هر چه بیشتر فوتبال زنان انجام می‌دادیم که در این راستا اقدام به استفاده از فرصت فیفا دی در خرداد ماه را انجام دادیم. طبق برنامه ریزی صورت گرفته دو بازی با تیم ملی بلاروس که در جایگاه خوبی در رنکیگ فیفا قرار داد پیش رو داریم. بلاروس جز کشورهایی است که در دهه گذشته سرمایه گذاری بسیار خوبی برای ارتقا فوتبال زنانش انجام داده است. آنها با فوتبالی نشات گرفته از سبک فوتبال کشور روسیه و نظم تاکتیکی فوتبال اروپا بسیار می‌تواند به محک تیم ما کمک کنند.

راهی جز بازی کردن نداریم

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان اظهار داشت: آخرین رویداد بین المللی که تیم ملی کشورمان در آن حضور داشت مربوط به همان مسابقات مرحله دوم المپیک استرالیاست که حدود ۸ ماه از آن مسابقات می‌گذرد. در این مدت تلاش کردم با زیر نظر گرفتن بازی‌های لیگ برتر بازیکن‌های جدید و مستعد را به تیم ملی دعوت کنم. درخواست حضور در فیفا دی را هم به در همین زمان به فدراسیون اعلام کرده بودم اما متاسفانه شرایط کافی برای برگزاری بازی دوستانه میسر نشد.

وی افزود: در حال حاضر نیز حدود دو ماه است که از تعطیلی لیگ برتر می‌گذرد و بازیکنان با توجه به برنامه بدنسازی خودشان در شرایط آمادگی کامل نیستند که همین امر کار را برای ما سخت می‌کند. اگر این فرصت فیفا دی را از دست بدهیم یک بار دیگر از رنکینگ فیفا خارج می‌شویم نبابراین راهی جز بازی کردن نداریم.

باید از اعتبار کسب شده دفاع کنیم

آزمون ادامه داد: درست است که شرایط مساعدی برای انجام این بازی‌ها نداریم ولی با بردی که مقابل میانمار که ۲۴ پله بالاتر از ماست به دست آوردیم گام بزرگی برداشتیم ما سال گذشته در اوج آمادگی تیمی‌مان با کسب یک مساوی و یک برد توانستیم همین تیم با سبک کاری بسیار خوب بلاروس را شگفت زده کنیم. امسال شرایطمان بسیار متفاوت است ولی تلاشمان را می‌کنیم در این دو اردوی پیش رو بتوانیم از اعتبار کسب شده این دو سال فوتبال زنان دفاع کنیم. متاسفانه ما سه بازیکن اصلی مان را دلیل تصادفی که داشتند در اختیار نداریم البته ممکن است زهرا خواجوی بتواند به تیم در آینده اضافه شود اما در حال حاضر خواجوی وطاهر خانی به دلیل ادامه درمان در خدمت تیم نیستند.

اولین مربی تاریخ فوتبال زنان ایران بودم که جوانگرایی کردم

سرمربی تیم فوتبال زنان با اشاره به اسامی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی گفت: بازیکن‌هایی که به اردو دعوت شدند همه بر اساس عملکردی بوده که در مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته یک کشور داشتند. این بازیکنان اکثراً فرصت کمتری برای نشان دادن خودشان به کادر فنی تیم ملی داشتند. من به جرات می‌توانم بگویم که اولین مربی تاریخ فوتبال زنان ایران بودم که در تیم ملی سال گذشته با فرصت دادن به ۷ بازیکن جوان و اعزام آنها با تیم ملی بزرگسالان قدم خوب و بزرگی برای جوانگرایی در تیم ملی برداشتم. البته یادمان باشد جوانگرایی پله پله و با برنامه ریزی باید صورت بگیرید. امیدوارم برای ساختن تیمی جوان‌تر برای فوتبال کشورمان موفق عمل کرده باشم.

تاج همیشه نگاه حمایتی به زنان دارد

وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر مهمترین دغدغه شما برای تیم ملی چیست؟ گفت: امیدوارم توجه به فوتبال زنان از فصلی بودن به روندی دایمی تبدیل شود. اردوهای تیم ملی قطع نشود تا من بتوانم برنامه‌های خودم را اجرایی کنم و در مسابقات پیش رو باز هم دخترانمان بتوانند برای کشورمان افتخار کسب کنند.

آزمون با اشاره به حمایت مسوولان فدراسیون از حوزه زنان عنوان کرد: نگاه مهدی تاج همواره یک نگاه حمایتی در راستای پیشرفت فوتبال زنان بوده است اما ما خواستار توجه بیشتر و حمایت بیشتر هستیم چون در مرحله خاصی از رشد فوتبالمان به سر می‌بریم بنابراین باید ثمره تلاش این دو سال پیشرفتمان را با جهشی بزرگ به دست بیاوریم. حضور تاج در برنامه اهدای جام و دیدن بازی آخر لیگ برتر در شیراز هم نشان دهنده اهمیت فوتبال زنان برایشان است.

کد خبر 6100767

دیگر خبرها

  • درخواست سرمربی تیم‌ ملی فوتبال زنان ایران از رییس فدراسیون
  • نگرانی شرفی از درخشش ماشاریپوف و اورونوف
  • پیام تسلیت سخنگوی شهرداری تهران در پی درگذشت مرحوم تبریزی
  • خبرنگار پیشکسوت صداوسیما درگذشت
  • برگزاری جشنواره ایران دانا برای ترویج فرهنگ مالکیت فکری و اقتصاد دانش‌بنیان
  • در گذشت خبرنگار باسابقه صداوسیما
  • ناصر میرواحدی درگذشت + سوابق
  • حسین تبریزی درگذشت
  • رئیس سابق فدراسیون کشتی درگذشت
  • سزار منوتی، سرمربی قهرمان جام جهانی 1978 درگذشت