Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام کریمی گفت: اداره اوقاف گیلان موفق به دریافت سند مالکیت موقوفه ناصر قلی خان امجدالدوله در قریه سه سار صومعه سرا شده است.

حجت الاسلام «حمیدرضا کریمی» امروز(سه شنبه،۲۰ آبان) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، صیانت از موقوفات را یکی از رسالت‌های اساسی سازمان اوقاف دانست و اظهارکرد: هر تلاشی برای احقاق حقوق موقوفات و تثبیت سند مالکیت موقوفات کمک به سنت حسنه وقف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف گیلان اظهار کرد: شناسنامه‌دار کردن و تثبیت مالکیت موقوفات از مهمترین برنامه‌های ادارات اوقاف است.


کریمی با بیان اینکه طی یک سال اخیر با پیگیری‌‌های انجام شده توسط کارشناسان حقوقی و ثبتی این اداره کل سند مالکیت ۱۰۰ موقوفه استان اخذ شده است، گفت: این اسناد مالکیت برای موقوفات گیلان به مساحت پنج میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع اخذ شده است.


وی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر نیز اداره اوقاف گیلان موفق به دریافت سند مالکیت موقوفه ناصر قلی خان امجدالدوله در قریه سه سار صومعه سرا شده است.


معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان مساحت اراضی موقوفه یاد شده را پنج میلیون و 131 هزار و 375 متر مربع اعلام کرد و گفت: ارزش اراضی موقوفه سند مالکیت‌ دار شده، بیش از یک هزار میلیارد تومان است.


وی اظهار داشت: همچنین در یک سال گذشته سه موقوفه با ۳۸۵ مترمربع به ارزش حدود چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال شناسایی و کشف شده است.


کریمی تثبیت مالکیت موقوفات را در جلوگیری از موقوفه خواری بسیار موثر دانست و گفت: تلاش می‌کنیم با اقدامی جهادی تثبیت مالکیت موقوفات را تسریع ببخشیم.

 

وی با بیان اینکه نگاه سازمان اوقاف به عملیات تثبیت مالکیت موقوفات یک نگاه قهری نیست، افزود: در نخستین و مهمترین گام، عملیات تثبیت موقوفات به کمک نهادهایی مانند اداره کل ثبت اسناد و ادارات تابعه در شهرستان‌ها انجام می‌شود.


معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان ساخت: ادارات اوقاف پس از اطلاع از تصرف ملک موقوفه یا عدم پرداخت اجاره موقوفه ابتدا با اخطار به متصرف سعی در راهنمایی وی براساس قوانین دارند و اگر متصرف تمکین نکرد، علیه وی در محاکم قضایی شکایت صورت می‌گیرد.

پایان پیام/162

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخذ سند مالکیت موقوفه اخذ سند مالکیت اراضی موقوفه اخذ سند مالکیت اداره اوقاف گیلان سند مالکیت تثبیت مالکیت موقوفات حقوقی و ثبتی سند مالکیت اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۳۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ مدیر جهاد کشاورزی ساری از صدور ۵۸۹فقره سند نقل و انتقال زمینهای کشاورزی پارسال در این شهرستان خبر داد.

سید اسماعیل علوی با بیان اینکه انتقال رسمی سند مورد معامله، امنیت مالکیت را در پی دارد و برای اخذ سند اراضی کشاورزی نیاز به اقداماتی است، افزود: اجرای طرح شناسایی وضعیت کاربری اراضی کشاورزی برای تثبیت و صدور اسناد مالکیت گامی اساسی برای بهبود وضعیت اراضی زراعی و باغی است.

علوی در تریح جزئیات دریافت سند زمینهای کشاورزی گفت: مهم‌ترین مدارک اخذ سند برای زمین کشاورزی ؛ سند عادی مالکیت یا بنچاق مالکیت بنام مالک که مشخصات فرد فروشنده بعنوان مالک اولیه و خریدار بعنوان مالک اصلی ثبت شود، اصل و کپی کارت ملی، کپی و قولنامه های صادر شده برای ملک، نقشه هوایی و نقشه utm، فیش پرداختی هزینه اخذ سند کشاورزی، کپی اولین سندهای اراضی کشاورزی، کپی سند مالکیت ملک و در اراضی مشاعی با رعایت “قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاوری” است که در صورت حضور نداشتن مالک لازم است وکالتنامه نقل و انتقال بنام متقاضی ارائه شود. 

 

دیگر خبرها

  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت