Web Analytics Made Easy - Statcounter

وسواس فرانسه نسبت به مسلمانان و ارزش های اسلامی در حال تبدیل شدن به رادیکالیسم علیه جامعه مسلمانان بدون هیچ پایه و اساسی است و کل این سناریو نشان می دهد که سیستم حکومتی در فرانسه تا چه اندازه مغرضانه نسبت به مسلمانان و مکان های عبادی آنها عمل می کند

خبرگزاری شبستان،گروه جهان اسلام: در هفته های گذشته از زمان اعلام جنگ دولت فرانسه علیه «جدایی طلبی اسلامی» ، فشارها بر مسلمانان در فرانسه از جمله سازمان های اسلامی و جامعه مدنی  همچنان در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دولت فرانسه سازمان های اسلامی ، مساجد ، حتی کودکان را در سرکوب علیه به اصطلاح «تجزیه طلبی اسلامی»هدف قرار می دهد.

 

در اول سپتامبر سال جاری میلادی نشریه فرانسوی شارلی ابدو با دیگر کاریکاتورهای کفرآمیز توهین به پیامبر اسلام (ص) را منتشر کرد.

 

کمتر از یک ماه بعد نیز دو نفر در نتیجه حمله با چاقو در نزدیکی دفتر سابق شارلی ابدو زخمی شدند.

 

حمله روز 25 سپتامبر با سخنرانی جنجالی «امانوئل مکرون» ، رئیس جمهوری فرانسه در روز دوم اکتبر دنبال شد که در این سخنرانی وی برنامه هایی را برای مقابله با «جدایی طلبی اسلامی» و بازسازی اسلام در فرانسه ارائه داد.

 

دولت در فرانسه بلافاصله به نام «مبارزه با رادیکالیسم» عملیاتی را علیه سازمانهای اسلامی و عبادتگاه ها آغاز کرد.

 

فشارها بر مسلمانان این کشور پس از کشته شدن «ساموئل پتی» ، یک معلم فرانسوی که در کلاس خود کاریکاتورهای موهن به حضرت محمد (ص) را نشان داد از روز 16 اکتبر بیشتر شد.

 

مکرون در دفاع از خود گفت که فرانسه پس از این قتل وحشیانه از کاریکاتورهای موهن به پیامبر دست نمی کشد.

 

سخنان وی خشم مردم جهان اسلام را برانگیخت و بسیاری خواستار تحریم محصولات فرانسوی شدند.

 

پلیس فرانسه پس از قتل معلم تاریخ فرانسوی به خانه چند شخصیت سرشناس مسلمان حمله کرد.دستور اخراج بیش از 200 مسلمان صادر شد و بیش از 50 موسسه و سازمان اسلامی تحت بازجویی قرار دارند و برخی از سازمان های اسلامی مانند سازمان «اتحاد علیه اسلام هراسی در فرانسه» منحل شدند.

 

این اقدامات دولت فرانسه موجب افزایش چشمگیر اسلام هراسی در جامعه فرانسه شد و در روز 18 اکتبر دو زن مسلمان الجزایری تبار در نزدیکی برج ایفل در پاریس هدف ضربات چاقو قرار گرفتند.

 

حتی مساجد فرانسه هم از این قاعده مستثنی نیستند و در این شرایط هدف اقدامات خصمانه قرار گرفته اند.

 

نامه های تهدید آمیز به بسیاری از مساجد فرستاده شده و در یکی از این نامه ها نوشته شده است: جنگ آغاز شده است،ما شما را از کشور خود اخراج می کنیم.

 

برخی از مساجد مانند مسجدی در حومه پاریس هم تعطیل شد و این اقدام نیز مورد اعتراض بسیاری از نمازگزاران فرانسوی قرار گرفت.

 

در این شرایط به نظر می رسد که ارزش های لیبرال و دموکراسی که سیاستمداران فرانسوی داعیه دار آن هستند فقط مربوط به قشرها و گروه های خاصی از جامعه است و هیچ ارتباطی با مسلمانان ،سازمان های اسلامی و مساجد ندارد.

 

کل این سناریو بیانگر رادیکالیسم و ​​نفرت در جامعه فرانسه نسبت به مسلمانان است و این افراط گرایی به احساسات مسلمانان آسیب می زند.

 

 حال این سوال به ذهن متبادر می شود که چرا در جامعه ای که داعیه دار دموکراسی و آزادی بیان است مساجد باید هدف قرار بگیرند؟ چرا مساجد باید تعطیل شوند و یا پیام های تهدید آمیز برای آنها فرستاده شود ؟ چرا این افراد زندگی مسلمانان را بدتر می کنند؟ آیا لیبرالیسم فقط برای فرانسوی هاست؟

 

به طور کلی می توان گفت که وسواس فرانسه نسبت به مسلمانان و ارزش های اسلامی در حال تبدیل شدن به رادیکالیسم علیه جامعه مسلمانان بدون هیچ پایه و اساسی است و کل این سناریو نشان می دهد که سیستم حکومتی در فرانسه تا چه اندازه مغرضانه نسبت به مسلمانان و مکان های عبادی آنها عمل می کند.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هراسی رادیکالیسم اسلام هراسی فرانسه نسبت به مسلمانان سازمان های اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۳۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها

 حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد،گفت: در دهه کرامت برای برگزاری جشن‌ها، خادمان دو آستان مقدس رضوی و حضرت معصومه (س) در تمام شهر‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس ستاد ملی دهه کرامت با اشاره به اینکه کنگره‌ها و همایش‌های بزرگی در سراسر کشور پیش بینی شده است، گفت: جشنواره بنیاد امام رضا (ع) در موضوعات مختلف هنری و نمایشی درحال برگزاری است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه برای پیشبرد این برنامه‌ها نیازمند حمایت مردم هستیم، عنوان کرد: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند.

 خداداده با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران یک محل جریان‌ساز و اثرگذار است، عنوان کرد: حضور مردم در مسجد مقدس جمکران به مناسبت‌های مختلف نشان از عشق و ارادت مردم به حضرت حجت (عج) است.

رئیس ستاد ملی دهه کرامت با بیان اینکه امروز جریان فرهنگی و تبلیغی در کشور تعطیل نیست، گفت: اینکه امروز شاهد حضور خیل عظیم جوانان و دانش آموزان در اعتکاف هستیم نشان از تاثیر جریانات فرهنگی دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • حمله تند روزنامه نزدیک به قالیباف به مهدی نصیری /بعد عمری رادیکالیسم به کسانی رسیده که نان فحش دادن به آنها را سر سفره خود برده بود
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • تعلیق بودجه دانشگاه فرانسوی به دلیل حمایت از فلسطین
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • امیر جدیدی بازیگر فیلم فرانسوی شد