Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:06:26 GMT

آخرین وضعیت کرونا ویروس در ورامین

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۴۱۳۵

آخرین وضعیت کرونا ویروس در ورامین

ایسنا/تهران رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین گفت: از اسفندماه سال گذشته تاکنون، ۸ هزار و ۲۶۰ بیمار مشکوک از شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک، پاکدشت و ری به بیمارستان‌های شهید مفتح و شهدای ۱۵ خرداد ورامین مراجعه و خدمات درمانی را دریافت کردند.

محمدرضا میرزاحسینیان صبح سه شنبه ۲۰ آبان ماه در جلسه ستاد کرونای ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی طی یکسال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تجهیزات به موجود بیمارستان دولتی شهید مفتح ورامین افزوده است که این امر در دوران شیوع ویروس کرونا، اثربخشی خود را در درمان بیماران کرونایی به نمایش گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هفته گذشته دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان شهید مفتح ورامین با ظرفیت تولید ۶۰۰ لیتر در دقیقه با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال افتتاح شد تا مهمترین نیاز بیماران کرونایی در دسترسی به اکسیژن برآورده شود.

وی تصریح کرد: دو بیمارستان شهید مفتح و شهدای ۱۵ خرداد ورامین علاوه بر بیماران کرونایی شهرستان، به بیمارانی از شهرستان‌های قرچک، پیشوا، پاکدشت و حتی سمنان نیز خدمات درمانی خود را ارائه می‌دهند و از مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا، ۵۰ درصد ورامینی نیستند.

رییس شبکه بهداشت بیان کرد: از زمان رسمی اعلام شیوع ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته تاکنون، ۸ هزار و ۲۶۰ بیمار مشکوک از شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک، پاکدشت، ری و سایر شهرستان‌های استان تهران به بیمارستان‌های شهید مفتح و شهدای ۱۵ خرداد ورامین مراجعه و خدمات درمانی را دریافت کردند.

وی افزود: از مجموع این تعداد بیمار، ۴ هزار و ۲۸۴ نفر مربوط به بیمارستان شهید مفتح و ۳ هزار و ۹۷۶ نفر مربوط به بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد هستند.

وی گفت: بر اساس آمار مستند موجود در بیمارستان شهید مفتح، از دوم اسفندماه سال گذشته تا پنجم آبان‌ امسال، ۴ هزار و ۲۸۴ نفر با علائم کرونا به بیمارستان شهید مفتح ورامین مراجعه کردند که از این تعداد، هزار و ۴۳۸ نفر در بخش‌های کرونا بستری و ۴۱ نفر به سایر بیمارستان‌ها اعزام شدند.

میرزاحسینیان تصریح کرد: از تعداد مراجعه کننده مشکوک به بیمارستان شهید مفتح و بر اساس نتایج آزمایش کشت و پی سی آر،  ۹۶۸ نفر به صورت قطعی به بیماری کرونا مبتلا شده بودند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ورامین در خصوص بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد اظهار کرد: از مجموع ۳ هزا رو ۹۷۶ بیمار مشکوک مراجعه کرده به بخش تریاژ بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد، ۲ هزار و ۲۵۳ نفر به صورت سرپایی پس از دریافت خدمات درمانی، به منظور قرنطینه در منزل از اورژانس ترخیص شدند.

وی گفت: از کل مراجعین مشکوک به کرونا، هزار و ۷۲۳ نفر در بخش های کرونا و اورژانس بستری و خدمات تخصصی را دریافت کردند که از این تعداد، ۶۴۲ نفر به طور قطع به کرونا مبتلا بودند.

وی اظهار کرد: هزار و ۵۲۸ بیمار مشکوک و مبتلا به بیماری کرونا پس از طی کردن دوره بیماری، از بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد ترخیص شدند و ۳۱ بیمار نیز به سایر بیمارستان‌ها اعزام شدند.

میرزاحسینیان گفت: طی این مدت، در بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد، ۲ هزار و ۲۳۳ تست کرونا از مراجعین دریافت شده که ۹۹۳ مورد مثبت، هزار و ۸۲ مورد منفی و ۲۹ نفر منتظر جواب است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین تصریح کرد: از مجموع بیماران مراجعه کرده به دو بیمارستان ورامین، ۳.۷۰۴ درصد فوت کرده‌اند که از این میزان، ۶۲ درصد فوتی‌ها مربوط به شهرستان ورامین است و مابقی افراد فوت شده برای سایر شهرستان‌ها می‌باشند که این میزان فوت شده، ۲.۳ کل مراجعین را شامل می‌شود.

وی گفت: طی این مدت، بازرسان شبکه بهداشت بیش از ۹ هزار بازرسی از مناطق مختلف شهرستان انجام دادند که طی آن ۱۲۴ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد بیمارستان شهید مفتح خدمات درمانی بیمارستان ها شبکه بهداشت بیمار مشکوک شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۴۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویزیت رایگان در روستای صدیف سنچولی بخش قرقری هیرمند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، بزی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان هیرمند گفت: به مناسبت هفته سلامت به همت بیمارستان شهدای هیرمند و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان هیرمند و بسیج جامعه پزشکی، طرح ویزیت و توزیع داروی رایگان با حضور دکتر صدیق سرپرست بیمارستان شهدا در روستای صدیف سنچولی اجرا شد.
وی افزود: در این طرح  بیش از ۷۰ نفر به صورت رایگان ویزیت شده و دارو دریافت کردند.

دیگر خبرها

  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • جوان کاشمری چطور از دختران جوان در برابر ۲ مزاحم دفاع کرد| ضربه چاقو فقط ۲ میلی متر با شاهرگ علی فاصله داشت | ۲ شرور مست و سابقه‌دار بودند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • ویزیت رایگان در روستای صدیف سنچولی بخش قرقری هیرمند