Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خرداد به نقل از ایرنا ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه بامداد سه شنبه در بیانیه ای گفت: بر اساس توافقنامه امضا شده بین سه طرف،  جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در مواضع خود متوقف و نیروی حافظ صلح فدراسیون روسیه در امتداد خط تماس در قره باغ و جمهوری ارمنستان مستقر می شود.
همچنین آوارگان و پناهندگان به خاک قره باغ و مناطق مجاور تحت کنترل کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برمی گردند و تبادل اسرای جنگی، سایر افراد بازداشت شده و اجساد کشته شدگان انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین راستا کنترل ارتباطات حمل و نقل،  با کمک مقامات سرویس مرزبانی روسیه انجام می شود.
پوتین گفت: ما تصور می کنیم که توافقات صورت گرفته شرایط لازم را برای حل و فصل طولانی مدت و تمام عیار بحران در اطراف قره باغ به صورت عادلانه و به نفع ملت های ارمنستان و آذربایجان ایجاد خواهد کرد.
وزارت دفاع روسیه هم اعلام کرد  روسیه با هواپیمای حمل و نقل نظامی حافظ صلح،   470 قطعه تجهیزات نظامی را به قره باغ کوهستانی اعزام خواهد کرد.
این وزارتخانه گفت: "برای کنترل آتش بس و درگیری ها در منطقه درگیری قره باغ، یک گروه صلحبان فدراسیون روسیه شامل یکهزار و 960 سرباز، 90  زره پوش، 380 واحد خودرو و تجهیزات ویژه مستقر می شود. "
نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان هم در صفحه فیس بوک خود نوشت  با رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین و رهبر جمهوری آذربایجان الهام علی اف بیانیه ای را برای پایان دادن به جنگ در قره باغ کوهستانی امضا کردیم.  
وی گفت» "من بیانیه ای را با روسای جمهور روسیه و آذربایجان برای پایان دادن به جنگ قره باغ  امضا کردم.   من این تصمیم را در نتیجه تجزیه و تحلیل عمیق گرفتم او گفت که "او تصمیمی بسیار بسیار دشوار گرفت".
درگیری‌های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ۶ مهرماه گذشته آغاز شده است و برغم این که با دخالت میانجیگران بین‌المللی سه بار توافق آتش بس میان طرفین حاصل شده، این درگیری‌ها بیش از یک ماه بود که همچنان با شدت ادامه داشت.
جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی خواستار پایان اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل «حق تعیین سرنوشت» خواستار به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه در منطقه قره باغ شده است. برچسب ها: پوتین ، جمهوری آذربایجان ، ارمنستان

منبع: خرداد

کلیدواژه: پوتین جمهوری آذربایجان ارمنستان جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۴۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در نخستین کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار، ارمنستان نامزد برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی بانوان تاثیر گذار شده بود و حالا در سفر رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان به ارمنستان، خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان برای برگزاری این کنگره اعلام آمادگی کرد.

حجت‌الاسلام محمد مهدی ایمانی‌پور در سومین روز سفر خود به ارمنستان با خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان دیدار داشت و در این دیدار زمینه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی بین دو کشور بررسی شد.

در این دیدار سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، اسدی‌موحد رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان، مصطفوی مدیرکل حوزه اسناد بین‌المللی و دیوسالار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را همراهی می‌کردند.

چنین نشست‌های از بعد دیپلماسی همسران مقامات کشورها حائز اهمیت است که دور دوم این کنگره در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار خواهد شد.

اواخر دی‌ماه ۱۴۰۱ ، به ابتکار جمیله علم‌الهدی همسر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در تهران برگزار شد. در این کنگره ۳۰۰ مهمان خارجی از بانوان تاثیرگذار و عمدتا سطح بالای کشورهایی چون ارمنستان، چین، استرالیا، سریلانکا، تایلند، پاکستان، کامرون،صربستان، سوئد، بلغارستان، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، سوریه، لبنان و روسیه حضور داشتند.

این نشست در سه سطح شخصیت‌های فرهنگی، علمی، وزیران و بانوان اول و نیز سلبریتی‌ها برگزار شد و همسران مقامات عالی‌رتبه از جمله همسر نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، عراق، قرقیزستان، صربستان، گینه، نیجریه، سریلانکا و رییس شورای مرکزی زنان ترکمنستان همچنین فرستاده ویژه رییس جمهور سوریه سخنرانی کردند.

یکی از دستاوردهای این کنگره امضا ۱۰ سند و تفاهم‌نامه دوجانبه بود، نمایشگاهی نیز از دستاوردهای بانوان ایرانی در حاشیه این اجلاس برپا شده بود.

 

دیگر خبرها

  • آنچه در مراسم تحلیف «پوتین» گذشت+ فیلم
  • پیام پوتین به غرب در آیین تحلیف
  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد+ فیلم
  • آتش‌بس کامل در غزه در مرحله دوم توافق پیش‌بینی شده است
  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار