Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@15:51:15 GMT

زندگی اسلامی ریشه در قرآن دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۴۳۶۴

زندگی اسلامی ریشه در قرآن دارد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ علی مختاری مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان در جمع بسیجیان حوزه مقاومت شهیده هاجریان با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی ریشه در قرآن کریم دارد، گفت: مهمترین، اصلی‌ترین و گرانبهاترین گوهر کانون خانواده، داشتن امنیت و آرامش است.

او  با بیان اینکه تلاش تمام انبیاء تربیت انسان بوده است گفت : انسان موجودی اجتماعی و اشرف مخلوقات است و تلاش انبیاء الهی برای این بوده است که انسان را به صراط مستقیم دعوت کنند و انسان در این مسیر حرکت کرده و به سعادت برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان  با اشاره به اینکه متاسفانه امروز رسانه‌های غربی دین ، فرهنگ و سبک زندگی ما را هدف قرار داده است، گفت: متاسفانه بین مردم به سبک زندگی سنتی کمتر توجه می‌شود.

مختاری با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی از مفاهیم علوم اجتماعی،علم جامعه شناسی و مردم‌شناسی است، گفت: سبک زندگی به مجموعه رفتارها، مدل‌ها، الگوها و کنش‌های افراد اطلاق می‌شود.

او با بیان اینکه تقلید از غرب فاجعه‌ای برای سبک زندگی اسلامی ایرانی است، گفت: روی آوردن به تمدن و سبک زندگی غربی یعنی فاجعه و ضرر، فاجعه‌ای که بعضی مواقع قابل جبران نیست.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه غربی‌ها می‌خواهند روش‌های زندگی و سبک و سلوک زندگی خودشان را به دیگر ملت‌ها تحمیل کنند، عنوان کرد: امروز تمدن غربی یعنی مظهر کامل زورگویی و تحمیل تجمل‌گرایی است.

مختاری در ادامه با اشاره به ویژگی‌های جامعه متمدن، خیرخواه بودن انسان، مصرف از تولیدات خود و وابسته نبودن به غرب را از جمله ویژگی‌های چنین جامعه‌ای برشمرد.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان افزود: ارتباط با نهج البلاغه، قرآن کریم، ترویج فرهنگ زندگی ائمه معصومین (ع) در زندگی، سحرخیزی، توجه به نماز اول وقت، استغفار کردن، انفاق و صدقه دادن، صله رحم، دادن خمس و زکات، رزق و روزی حلال، خوش قول بودن، داشتن صداقت و راستگویی، قناعت کردن معیارهای اصیل و تکنیک‌های سبک زندگی اسلامی است.

او با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی ریشه در قرآن دارد، گفت: مهمترین و اصلی‌ترین و گرانبهاترین گوهر کانون خانواده، داشتن امنیت و آرامش است، چراکه اگر در خانه آرامش و امنیت باشد بدون شک فرزندان به رشد و کمال می‌رسند.

مختاری بیان کرد: هر جا که غربی‌ها وارد شدند تاریخ ملت‌ها ،فرهنگ بومی و محلی، زبان و اقتصاد آنها را تغییر دادند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زندگی اسلامی کانون خانواده سبک زندگی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۴۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ سردار فرجی، مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان در یادواره ۴۳ شهید معلم و شهدای مدافع حرم تویسرکان با بیان اینکه اقدام حماس در عملیات طوفان الاقصی، اقدامی پیشدستانه و در برابر سال‌ها محاصره و جنایت رژیم صهیونیستی بر غزه است، گفت: پاسخ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران، هیمنه و هیبت پوشالی رژیم اشغالگر قدس را در هم شکست.

دیگر خبرها

  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان