Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@07:54:28 GMT

چادرملو به دنبال تکنولوژی حفاریهای عمیق

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۵۱۴۶

چادرملو به دنبال تکنولوژی حفاریهای عمیق

چادرملو به دنبال تکنولوژی حفاریهای عمیقدنیای معدن - سنگ آهن، امروزه بازار پر مصرفی در جهان دارد، معلوم نیست در آینده هم با وجود فناوریهای جدید تولید پلیمرها، این رونق در بازار فولاد وجود داشته باشد، پس باید با توجه به ظرفیت بی القوه کشور، حداکثر استفاده را ببریم .

به گزارش ایران اکونومیست، مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با تاکید بر ضرورت دستیابی به منابع غنی سنگ آهن در عمق بیش از 1000 متری در کویر مرکزی ایران گفت : ایران در خصوص اکتشاف از رقبای خارجی خود عقب است، امروزه در کشورهای دارای ذخایر معدنی از تکنولوژی های به روز برای دستیابی به ذخایر زیر زمینی بیشترین استفاده را می برند اما در کشور ما هنوز این فناوری ها وجود ندارد در حالیکه برای ما بسیار مهم است که بتوانیم به ذخایر زیر سطحی دسترسی داشته باشیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ذخایر قابل توجهی از سنگ آهن در عمق بیش از 1000 متری شناسایی شده اما بهره برداری از آنها بدون بهره گیری از تجهیزات جدید امکان پذیر نیست .
مهندس ناصر تقی زاده با اشاره به این که، چادرملو مصمم به تهیه تکنولوژی حفاری عمیق با هدف دستیابی به ذخایر قابل توجه زیر سطحی کشور تصریح کرد : در حوزه اکتشاف باید سرمایه گذاری و تلاش بیشتری کرد، بارها اعلام کردیم در هر کجای ایران اگر پهنه ای به ما واگذار شود، آماده انجام عملیات اکتشاف هستیم، البته نه به این معنی که الزاماً مالکیت آنرا داشته باشیم بلکه بصورت مشارکتی هم حاضر به همکاری هستیم .
وی افزود: در حال حاضر کار اکتشاف تفصیلی آنومالی D19 در حال انجام است و انتظار داریم بزودی نتیجه نهایی آن اعلام شود تا بتوانیم با دریافت پروانه بهره برداری، عملیات باطله برداری را آغاز کنیم . از طرفی چند پهنه دیگر در محدوده فعالیت معدن چادرملو شناسایی شده است که در حال مطالعه و بررسی هستیم .
مدیر عامل و عضو هیات مدیره چادرملو یادآوری کرد : سنگ آهن و فولاد محصولی است که امروزه بازار پر مصرفی در جهان دارد و ما با توجه به ظرفیت بی القوه کشور باید حداکثر استفاده را در شرایط فعلی ببریم . معلوم نیست در آینده این رونق وجود داشته باشد چرا که می بینیم بشر هر روز از فرآورده های جدید در صنایع استفاده می کند لذا ممکن است جایگزین های دیگری از جمله پلیمرها جانشین فولاد در صنایع شوند . باید برخی موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاران معادن برداشته، در صدور مجوزها تسریع و امتیازات تشویقی نیز داده شود . تا بخش خصوصی ترغیب به سرمایه گذاری در این حوزه گردد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است

نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رییس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا،‌ محمد مخبر عصر امروز (شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و به‌ویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقای مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم
  • مس ۱ (۳) - چادرملو ۱ (۵): شگفتی‌ساز حذفی اینجا است
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی لیتیوم در همدان می‌مانیم
  • مس 1(4)- چادرملو1(5): شگفتی‌ساز حذفی اینجا است
  • ایران صادرکننده خدمات مهندسی و تکنولوژی های روز دنیاست