Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه پدر و مادر اگر افراد ناصالح هم باشند احترام آنها واجب است، گفت: ارزش و اهمیت انس و مهربانی یک روزه به پدر و مادر بهتر از یک ساعت جهاد است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محسن شبستری» امروز پیش از آغاز درس خارج فقه حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی که به صورت مجازی برگزار شد، در توصیه اخلاقی به طلاب گفت: درباره احترام به والدین در قرآن ۴ آیه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خداوند برای احترام به والدین بسیار ارزش و اهمیت قائل است تا جایی که احترام و احسان به آنها را در قرآن کنار یاد خود قرار داده است.

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه پدر و مادر اگر افراد ناصالح هم باشند احترام آنها واجب است، عنوان کرد: سه دسته هستند که خداوند برای ارتباط درست با آنها شرط نکرده که مسلمان یا غیرمسلمان باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اداء امانت واجب است، ادامه داد: انسان باید امانت را به صاحب آن برگرداند چه امانت‌گزار مسلمان یا غیرمسلمان باشد.

وی افزود: وفای به عهد واجب است، طرف مقابلی که قرار داد بستیم مسلمان یا غیرمسلمان باشد باید به عهد خود وفا کنیم، نقض عهد از خصلت های بسیار زشت است.

 آیت‌الله شبستری با تاکید بر اینکه احسان و نیکی به پدر و مادر نیکوکار یا فاجر حتما لازم است، گفت: پیامبر(ص) فرمودند ارزش و اهمیت انس و مهربانی یک روزه به پدر و مادر بهتر از یک ساعت جهاد است، احترام والدین واجب و اذیت آنها حرام است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ، در واجبات رضایت والدین شرط نیست، اما اگر پدر و مادر بر عبادات مستحبی راضی نباشند آن عبادت قبول نیست.  

 

 

 

 

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: احترام به والدین پدر و مادر آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۵۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احترام نظامی بیرانوند به هواداران پرسپولیس / فیلم

احترام نظامی بیرانوند به هواداران پرسپولیس / فیلم

دیگر خبرها

  • ملاصدرا و محبت کردن
  • احترام نظامی بیرانوند به هواداران پرسپولیس / فیلم
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
  • خانه معلم، مدرسه کودکان کار
  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • جهاد اسلامی: مذاکرات ساعت‌های سرنوشت‌سازی را طی می‌کند
  • انتظار طولانی برای یک سفر واجب + ویدئو
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود