Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عاطفه زارعی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر سال با فرا رسیدن هفته وحدت ویژه‌برنامه‌های فرهنگی کتاب محور با هدف تعمیق باورهای دینی و شناخت بیشتر اعضا با شخصیت و سیره رسول خدا در سطح ۱۱۶ کتابخانه عمومی سراسر استان برگزار می‌شود اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا همه برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته امسال یک تفاوت دیگری نیز داشت که باعث شد این برنامه‌ها با قوت بیشتری برگزار شود و آن اهانتی بود که در کشور فرانسه به پیامبر اکرم (ص) صورت گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان عنوان کرد: همه کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان تمام تلاش خود را به کار بستند تا پیام مهربانی و صلح پیامبر اسلام را که بزرگترین معجزه‌اش کتاب است به وسیله همان کتاب به گوش همگان برسانند.

وی ادامه داد: در این برنامه‌ها زندگی پیامبر اکرم (ص)، رفتار و اقدامات آن حضرت به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفت و تلاش شد تا تصویری روشن و واقعی از پیامبر گرامی و دین مبین اسلام ترسیم شود.

زارعی عنوان کرد: در این برنامه‌ها کودکان و نوجوانان مورد توجه قرار گرفتند و کتاب‌های مناسب آنها به راه‌های مختلف معرفی و مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه حدود یک هزار و ۵۰۰ برنامه در کتابخانه‌ها برگزار شد؛ گفت: سه برنامه شب شعر در محافل استان همدان با حضور شاعران شاخص، ۱۵۰ نشست کتاب‌خوان با محوریت شخصیت، سیره و زندگی حضرت رسول الله (ص)، ۱۳۶ جلسه مطالعاتی به صورت آنلاین در کلیه کتابخانه‌ها، ۶۹ فعالیت مناسبتی با حضور افراد شاخص، ۳۰۴ معرفی کتاب‌های کتابخانه‌ها به صورت آنلاین در شبکه‌های مجازی، برگزاری ۶۵ مسابقه فرهنگی شامل مسابقات کتاب‌خوانی، روزنامه دیواری و ۱۵ جلسه نقد کتاب بخشی از این برنامه‌ها بوده است.

وی همچنین به برپایی ۲۵۰ نمایشگاه، شامل نمایشگاه کتاب با موضوع حضرت رسول الله (ص)، و امام صادق (ع) و برگزاری ۱۵ نشست نمایشنامه‌خوانی نیز اشاره کرد و افزود: در این میان با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان به دلیل پاک بودن لوح وجودی‌شان شرایط ایده‌ال‌تری برای انس با پیامبر گرامی اسلام دارند، بیشتر مورد توجه کتابداران قرار گرفتند و برنامه‌های متنوعی برای آنان برگزار شد که شامل ۲۵۰ ویژه برنامه شامل قصه‌گویی، نقاشی، کتاب‌خوانی، ساخت کاردستی، روزنامه دیواری و … با موضوع هفته وحدت می‌شود.
 

کد خبر 5068110

منبع: مهر

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی همدان هفته وحدت ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر محدودیت های کرونایی بارش باران کرمانشاه شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا قزوین لیگ برتر فوتبال ایران مشهد احتکار برنامه ها کتابخانه ها برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۵۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد

حفیظی رئیس کتابخانه‌های عمومی اشکذر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کتابخانه باقر العلوم (ع) در سال ۱۳۷۹ در روستای عز آباد شهرستان اشکذر تاسیس شد این کتابخانه در حال حاضر دارای بیش از ۱۰ هزار نسخه کتاب است همچنین این کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق است.

او بیان کرد: در کتابخانه باقر العلوم (ع) فعالیت‌های فرهنگی از جمله قصه گویی، نقاشی نشست کتابخوان، نقد و بررسی کتاب، شو نشینی فرهنگی همراه با نشست‌های شاهنامه خوانی و .. برگزار می‌شود.

حفیظی اظهار داشت:روستای عزآباد رستاق در نهمین دوره جشنواره روستا‌های دوستدار کتاب کشور در سال ۱۴۰۲ حائز رتبه شده است.
 
او گفت: برنامه تقدیر از خانم راضیه رنجبر کتابدار کتابخانه با حضور مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد، فرماندار اشکذر، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد؛ بخشداربخش مرکزی اشکذر و جمعی از فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی برگزار شد.


رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر بیان کرد: روستای عزآباد در رستاق همواره در حوزه‌های مختلف پیشگام است و اغلب افراد روستا فرهنگی و اهل مطالعه هستند که با حمایت مسئولان می‌توان فرهنگ کتابخوانی را بیش از پیش در روستا ترویج داد.

او اظهار داشت: هرچند شبکه‌های مجازی امروزه مورد اقبال جامعه واقع شده است در حالی که هیچ چیز نمی‌تواند جای کتاب و مطالعه را بگیرد و به همین دلیل نقش کتاب همواره باید مورد توجه آحاد جامعه باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان
  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2