Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:45:53 GMT

مدل تعیین ارزش ۹۴۰ هزار پارسل شهر تهران

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۵۶۴۹

مدل تعیین ارزش ۹۴۰ هزار پارسل شهر تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه نحوه محاسبه و اعلام عوارض در حال حاضر مبتنی بر ارزش واقعی املاک شهر تهران نیست، گفت: اواخر سال ۹۸، طرحی را مبنی بر تهیه مدل تعیین ارزش املاک شهر تهران تدوین کردم که با همراهی همکارانم در کمیسیون، به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید و شهرداری تهران ملزم به انجام مطالعات و ارائه لایحه نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی مبتنی بر مرغوبیت مکانی تک تک املاک شهر تهران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این مهم در اولویت جدی معاونت شهرسازی و معماری قرار گرفت و برای انجام مطالعات و مدل سازی برآورد ارزش املاک شهر تهران، به مهندسین مشاور با راهبری نصر اصفهانی از اعضای هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان تفویض شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران یادآور شد که در حال حاضر مبنای اصلی محاسبه عوارض ساخت و ساز، دفترچه ارزش معاملاتی ابلاغی از موضوع کمیسیون ماده ۶۴ تقویم املاک شهر تهران است که شهر تهران را به ۱۶۴ بلوک شهری تقسیم بندی کرده است.

سالاری با اشاره به جلسه روز گذشته اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر در معاونت شهرسازی شهرداری بیان کرد: طی جلسه‌ای چند ساعته تمامی فرآیندهای رسیدن به مدل سازی و تهیه الگوریتم و فرمول نحوه محاسبه و تعیین ارزش تک تک پارسال های شهر تهران که غالب بر حدود ۹۴۰ هزار پارسل و ملک است را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران اهتمام داریم تا نحوه تعیین ارزش تک تک املاک تهران را برای اولین بار در شهر تهران و حتی در کشور، مبتنی بر بهره‌گیری از دیتاهای قابل اعتنا از جمله دریافت قیمت واقعی املاک و آپارتمان‌هایی که در طول سال خرید و فروش شده و در سامانه اتحادیه مشاورین املاک شهر تهران و وزارت راه و شهرسازی منعکس می‌شوند و نیز مجموعه اطلاعات و دیتاهایی که مربوط به حوزه صدور پروانه و پایان کار در معاونت شهرسازی و معماری و سازمان فاوای شهرداری موجود است و مبتنی بر مجموعه خدمات و سرانه‌هایی که در همجواری و محدوده املاک شهر تهران وجود دارد را تهیه کنیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: یقین داریم تهیه دفترچه تعیین ارزش واقعی و به روز تک تک املاک شهر تهران منجر به تدوین الگوریتم و فرمول محاسبه میزان عوارض صدور پروانه و گواهی‌ها مبتنی بر ارزش واقعی املاک توسط مدیریت شهری تهران خواهد شد و به این ترتیب شاهد عدالت اجتماعی و واقع‌نگری در محاسبه و اعلام عوارض به شهروندان تهرانی خواهیم بود.

وی افزود: در حال حاضر و بر اساس تعداد ۱۶۴ بلوک شهر، نحوه محاسبه و اعلام عوارض مبتنی بر ارزش واقعی املاک شهر تهران نیست، چرا که حدود ۹۴۰ هزار پارسل شهر تهران صرفاً در ۱۶۴ دسته بندی ارزش گذاری شده‌اند. امیدواریم به زودی این لایحه به شورای شهر تهران جهت تصویب، ارائه شود و مطمئناً این شیوه تصمیم‌گیری در خصوص تعیین عوارض و تهیه دفترچه ارزش املاک به عنوان الگویی به سایر کلان‌شهرها و شهرهای کشور تعمیم و سری خواهد یافت.

کد خبر 5068040

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران وزارت راه و شهرسازی محمد سالاری ویروس کرونا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران کمیته امداد امام خمینی دستگیری سارق ترخیص موتورسیکلت سازمان تامین اجتماعی قوه قضاییه پلیس راهور شورای شهر شهر تهران روغن نباتی ستاد ملی مقابله با کرونا کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شورای شهر تهران املاک شهر تهران نحوه محاسبه واقعی املاک تعیین ارزش ارزش واقعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۵۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه گفت: خیابان یکم در منطقه ۶ تهران به نام «شیخ احمد تربتی»، اولین روزنامه نگار شهید تاریخ ایران نامگذاری شد.   مهدی زاهدی افزود: این اقدام با توجه به پیگیری‌ها و پیشنهاد کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه و پس از تصویب شورای اسلامی شهر تهران انجام شده است.   وی نامگذاری معابر در سطح تربت حیدریه و چند کلانشهر با توجه به اشتراکات فرهنگی موجود را یکی از این اقدامات مهم در حوزه فرهنگی خواند و گفت: قبل از این نیز با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲، خیابانی به نام «حاج آخوند ملاعباس تربتی» در شهر مشهد نامگذاری شده بود.   «شیخ احمد تربتی» روزنامه نگار متولد تربت حیدریه، ملقب به سلطان العلمای خراسانی بود که به دلیل نقد‌های تند علیه محمدعلی شاه، اولین دادگاه مطبوعات برای وی تشکیل شد، اما مورد حمایت علی اکبر دهخدا و جمعی از آزادیخواهان قرار گرفت و تبرئه شد.    وی سرانجام پس از حمله قزاق‌ها به دفاتر روزنامه‌ها، دستگیر و به طرز فجیعی در چاه باغ شاه به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • معاونت املاک و حقوقی اقدامی موثر در پیشبرد اهداف دارد
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳