Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: شهرداری تهران در راستای یافتن منابع درآمدی جدید، چیزی در حدود 10 تا 12 میلیارد تومان درآمد از فروش ضایعات حاصل از اجرای پروژه‌های عمرانی در امسال توانست درآمد کسب کند و به تازگی هم یک هزار تن ضایعات آهن را از طریق مزایده به فروش رساند.
شهرام محمدی، معاون اموال، دارایی‌ها و بهای تمام شده اداره کل امور مالی و اموال شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه در شرایطی که شهرداری با محدودیت منابع مالی مواجه است، باید به دنبال منابع درآمدی جدید بود افزود: در راستای تعیین تکلیف ضایعات حاصل از اجرای پروژه‌های عمرانی که توسط سازمان مهندسی عمران شهر تهران اجرا و طی سال‌ها در انبارهای این سازمان دپو شده است، چیزی نزدیک به یک هزار تن ضایعات آهن از طریق مزایده به فروش رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با تاکید بر اینکه این ضایعات به دلیل گذر زمان در معرض فرسایش قرار داشت، توضیح داد: پارسال دستورالعملی به نام «تعیین تکلیف اموال و اقلام فرسوده و ضایعات و آهن آلات شهرداری تهران» به امضای شهردار تهران رسید و به تمامی واحدها اعم از واحدهای مستقل و غیر مستقل ابلاغ شد. در راستای اجرای این دستورالعمل و با پیگیری‌ها منابع درآمدی حاصل شد که بسیار کارساز بود.
محمدی با بیان اینکه سازمان مهندسی عمران شهر تهران به منابع مالی حاصل از این بخش بسیار نیازمند بود، گفت: باتوجه به شرایط نقدینگی در شهرداری تهران، سازمان مهندسی عمران می تواند با منابع حاصل از فروش ضایعات برای کارهای عمرانی یا تامین آسفالت معابر بهره برداری کند.
او درباره وجود منابع مالی این چنینی در شهرداری تهران توضیح داد: شاید در ستاد شهرداری تهران فروش‌های اینچنینی انجام می‌شده و اطلاع رسانی نمیشده است. اما رقم حاصل از فروش ضایعات یا بسیار ناچیز و یا اصلا صفر بود. اما در طول این دوره به خصوص از پارسال و پس از ابلاغ دستورالعمل به مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها و الزام آنان به رعایت مفاد دستورالعمل، در امسال چیزی در حدود 10 تا 12 میلیارد تومان درآمد از فروش ضایعات حاصل شده است.
خبرنگار: فریبا رحمانی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فروش ضایعات شهرداری تهران ضایعات حاصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: دسترسی بزرگراه همت غرب از بزرگراه چمران شمال تا خرداد به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، هادی حق‌بین امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌_ در حاشیه بازدید از پروژه‌های حوزه فنی و عمرانی غرب تهران، اظهار کرد: با توجه به حجم گسترده فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر و استفاده شهروندان از مزایا و آثار بهره‌برداری، اجرای عملیات پروژه‌ها در حداکثر ظرفیت ضروری است.

وی با اشاره به پروژه دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه شهید چمران شمال افزود: این پروژه با ۹۵ درصد پیشرفت به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: پروژه تکمیل دسترسی‌های تقاطع بزرگراه شهید همت، بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، بزرگراه حکیم- بلوار تعاون و بزرگراه شهید آبشناسان- جنت‌آباد، گلوگاه‌های اجرایی، به تفکیک بررسی و تصمیم‌های لازم اتخاذ شد.

در جریان بازدید از پروژه دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه شهید چمران شمال، صالحی شهردار منطقه ۲ تهران نیز در محل پروژه حضور پیدا کرد و درباره احداث فضای سبز پروژه به منظور بهره‌برداری قریب‌الوقوع از آن، بحث و تبادل‌نظر شد.

کد خبر 751134

دیگر خبرها

  • بخشی از بدهی‌های بانکی شهرداری تهران با مولدسازی تسویه شد
  • تسویه ۲۰ همتی با بانک‌ها از طریق واریز و برداشت/ کارنامه موفق مدیریت شهری در اداره پایتخت
  • مرتفع شدن مشکل منابع مالی پروژه راه آهن دورود به خرم آباد
  • ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در دو سال نیم گذشته به بهره برداری رسید
  • ۱۱۰۰ پروژه عمرانی با ۱۸۸ هزار میلیارد تومان تکمیل شد
  • سازمان لیگ با درآمد میلیاردی جرایم انضباطی چه می‌کند؟
  • سازمان لیگ فوتبال با درآمد میلیاردی جرایم انضباطی چه می‌کند؟
  • چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟
  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • دسترسی بزرگراه همت غرب از بزرگراه چمران شمال