Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، در این مقبره پیکر سه تن از شهدا که علیه لشگرکشی لهاک‌خان به شرق کشور مقابله کرده و به شهادت رسیده بودند به خاک سپرده شده است. سال‌هاست این بنای تاریخی در حاشیه خیابان ۳۲ متری خاک می‌خورد با محوطه‌ای بهم‌ریخته و به جای اینکه چشم ببینده را به تماشای خودش ترغیب کند حسرتی در دل باقی می‌گذارد که به علت وجود برخی از ممانعت‌ها در یک گوشه از شهر مهجور باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر بنای تاریخی مقبره شهدا تبدیل به یک فضای ناامن برای افراد ساکن در آن منطقه شده است. در حال حاضر این بنای تاریخی تبدیل به پاتوق افرادی همچون معتادان شده است و باید به این مسئله رسیدگی شود. متاسفانه فضایی که می‌تواند سرزنده و موجب ایجاد نشاط اجتماعی در منطقه باشد تبدیل به مکانی ناامن و پرخطر شده است. از سوی دیگر قسمت‌هایی از این بنای باارزش تاریخی در خطر تخریب قرار دارد و باید هر چه سریع امر مرمت اضطراری در آن قسمت‌ها انجام شود. البته در برخی از قسمت‌ها نیز امر مرمت اضطراری انجام شده است و باید در آن قسمت عملیات مرمت تکمیلی صورت گیرد.

مستوفیان افزود: مالکیت این بنا متعلق به ارتش است، برای اینکه بتوان این اثر تاریخی تبدیل به منظر شهری کرد و شهروندان نیز بتوانند در آن رفت و آمد داشته باشند و از آن استفاده کنند ارتش باید مجوزهای لازم را از تهران اخذ کند. مرمت و فضاسازی این بنای تاریخی تاثیر خیلی زیادی بر محیط آن منطقه و تحولی در فرآیند اجتماعی آنجا خواهد داشت. بیش از یک سال است که پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوز برای مرمت ازسوی اداره‌کل میراث فرهنگی از سوی ارتش انجام می‌شود تا ارتش مجوزهای لازم را برای شروع کار ارائه دهد اما هنوز پاسخی داده نشده است.

کد خبر 563862 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تاریخ - بناها استان خراسان شمالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان شمالی میراث فرهنگی بنای تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۶۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان با اشاره به افزایش بازدید گردشگران از باغ فین گفت: ۵۵ هزار نفر در دو روز پنج‌شنبه و جمعه از مجموعه جهانی باغ فین بازدید کردند.

احمد دانائی‌نیا افزود: خانه تاریخی بروجردی با بیش از ۹ هزار نفر و محوطه باستانی سیلک با بیش از ۳ هزار نفر در رتبه‌های بعدی این آمار قرار دارند.

او گفت: جاذبه‌های تاریخی منطقه فرهنگی کاشان همه ساله با آغاز فصل بهار و موسم گل و گلاب در شهرستان کاشان در هم می‌آمیزد و به تناوب تا اواخر خردادماه در بیشتر نقاط شهرستان کاشان پذیرای خیل عزیمی از گردشگران می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • پیکر آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم