Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین رحیمی شعرباف معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در چهاردهمین نشست مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: در وضعیت کنونی بحث ارتباط دانشگاه و صنعت به صورت جدی دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای مرکزی ارتباط دانشگاه و صنعت نیز به تازگی تشکیل شده است و مسائل مربوط به این حیطه در سطح وزارتی در حال پیگیری است.

تعداد دانش آموختگان باید محدود باشد

او در ادامه بیان کرد: ارتباط دانشگاه و صنعت حوزه‌ای همواره رو به توسعه است و باید فعالیت خودش را از لحاظ کمی و کیفی گسترش دهد. تعداد دانش آموختگان ما باید محدود باشد. نمی‌توانیم نامحدود دانشجو جذب کنیم و وارد جامعه کنیم. ارتباط با صنعت برنامه‌ای است که باید دائما توسط دانشگاه‌ها و نهاد‌های علمی دنبال شود که تاکنون در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته شده است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در ادامه افزود: گام‌های برداشته شده در این مسیر باید کامل‌تر و کیفتی‌تر شوند. سالانه حدود ۷۷ دوره ارتباط جامعه و صنعت را هر دانشگاه برگزار می‌کند. این دوره‌ها از نظر کمی باید گسترده شود و ارزیابی کیفی و اثر بخشی آن‌ها نیز باید بررسی شود. نتیجه این بررسی‌ها باید در اختیار دانشگاه‌ها قرار داده شود، زیرا مدیران اجرایی ما همین دانشگاه‌ها هستند.

دانشگاه‌ها باید مراکز هدایت شغلی داشته باشند

رحیمی با اشاره به اینکه بر اساس آمار ارائه شده هم اکنون ۴۰ دانشگاه مراکز هدایت شغلی را دارند، گفت: درحال  حاضر ۱۲۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دولتی و وابسته به وزارت علوم داریم که میزان مفید بودن و اثر بخشی این مراکز هدایت شغلی را باید داشته باشیم. دانشگاه‌ها باید مراکز هدایت شغلی و مهارت زایی را برای دانشجویانشان داشته باشند.

انعقاد بیش از ۸ هزار قرارداد در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه

او در ادامه بیان کرد: حدود ۸ هزار ۴۰۰ قرارداد دانشگاه با صنعت تاکنون منعقد شده است. علاوه بر تلاش برای بالا بردن حجم این قراداد‌ها باید میزان اثرگذاری آن‌ها مشخص شود. گروه‌های علمی در دانشگاه‌ها باید فعال شوند و پارک‌های علم و فناوری در هر استان که ارتباط خوبی با دانشگاه و صنعت دارند می‌توانند نقش اتصال را ایجاد کنند. در بحث مالیات طرح‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها، وزارت علوم برای مساعدت در این زمینه به صورت جدی ورود کرده است.

رحیمی در ادامه از شرط جدید وزارت علوم برای پذیرش دانشجویان دکتری خبر داد و گفت: به تازگی معاون  آموزشی وزیر علوم مصوب کرده است که در پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی به اساتید بحث ارتباط با صنعت و میزان فعالیت استاد، دانشجو، دانشگاه و گروه آموزشی اثر گذار خواهد بود. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم آموزش عالی مراکز هدایت شغلی دانشگاه و صنعت وزارت علوم دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۶۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه کار در این دانشگاه گفت: در این نمایشگاه از سوی ۲۰ شرکت تعداد ۲۵۰ موقعیت شغلی معرفی شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، علیرضا رهایی رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به برگزاری نمایشگاه کار در این دانشگاه گفت: در این نمایشگاه 20 شرکت حاضر هستند و از سوی آن‌ها 250 موقعیت شغلی ارائه شده است.

حمایت 3.5 میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی

وی یکی از مهمترین مسائل جوانان به ویژه دانش آموختگان دانشگاه‌ها را موضوع اشتغال دانست و افزود: از این رو از 6 ماه قبل مقدمات برگزاری نمایشگاه کار با رویکرد اشتغال فراهم شد و هدف از این اقدام آن است که مجموعه‌ها و شرکت‌هایی که با مباحث فنی و مهندسی در ارتباط هستند دعوت شوند و با معرفی توانمندی خود، ظرفیت‌های اشتغال زایی خود را برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان چه در حین تحصیل و چه پس از فراغت از تحصیل ارائه دهند.

رهایی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر را در حوزه‌هایی چون نفت، گاز، صنایع هوایی و غذایی دانست و گفت: این شرکت‌ها 250 زمینه شغلی را در این نمایشگاه مطرح کردند و علاقه‌مندان با حضور در این نمایشگاه می‌توانند نسبت به ثبت نام برای اشتغال در این شرکت‌ها اقدام کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص ارتباط این نمایشگاه با پلتفرم اشتغال و ارتباط با صنعت این دانشگاه با تاکید بر اینکه نمایشگاه کار مکمل پلتفرم ارتباط با صنعت است یادآور شد: هدف از این نمایشگاه ایجاد ارتباط مناسب دانشگاه با صنعت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴