Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:54:19 GMT

پایان ۵۰ سال خدمت صادقانه به فوتبال ایران

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۶۳۴۸

پایان ۵۰ سال خدمت صادقانه به فوتبال ایران

«محمود یاوری» صبح امروز (سه‌شنبه) پس از تحمل چندین روز مبارزه با بیماری در 81 سالگی و در یکی از بیمارستان‌های شهر اصفهان درگذشت. 

این مربی با اخلاق به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین پیشکسوتان فوتبال ایران و اصفهان شناخته می‌شد. سرهنگ یاوری کار مربیگری را از سال ۵۰ شروع کرد و کمتر فوتبالیستی در اصفهان پیدا می‌شود که شاگرد او نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مربی با اخلاق در روز ۱۸ مهر سال ۱۳۱۸ در شهر اصفهان متولد شد و فوتبالش را نیز از باشگاه شاهین اصفهان شروع کرد. او سپس برای استخدام در نیروی انتظامی به پاس تهران رفته و فوتبالش را در این تیم ادامه داد.

یاوری در زمینه مربیگری نیز سابقه حضور در تیم‌های سپاهان، ذوب‌آهن، فجرسپاسی، برق‌شیراز، شاهین بوشهر، تراکتورسازی تبریز، ابومسلم مشهد، صبای قم، استقلال اهواز، پاس، استیل‌آذین، راه‌آهن و مس کرمان را در کارنامه خود دارد.

او همچنین در رده ملی در تیم جوانان و تیم ملی فوتبال ایران به عنوان سرمربی فعالیت داشته است.

در راستای درگذشت مرحوم یاوری با چند نفر از هم‌دوره‌های این پیشکسوت بااخلاق گفت‌وگویی انجام دادیم که در زیر از حضورتان خواهد گذشت.

«رسول کربکندی» بهترین عنوان برای یاوری را امیر کبیر فوتبال ایران دانست و گفت: او سال‌ها در فوتبال اصفهان و ایران فعالیت داشت و توانست بسیار اثرگذار باشد. یاوری آدم بزرگی بود و نبود او برای فوتبال دردناک است.

وی افزود: در روزهای گذشته، خانواده‌اش خبر از بهبودی او می‌دادند اما یاوری پس از ۵۰ روز درگیری با بیماری کرونا درگذشت و قبول کردن این خبر ناخوشایند است. درگذشت محمود خان یاوری را به خانواده او و جامعه ورزش و فوتبال ایران و اصفهان تسلیت می‌گویم.

«ناصر ابراهیمی» پیشکسوت فوتبال ایران نیز در این خصوص، گفت: برخی افراد در فوتبال ما تاریخ‌ساز بودند که یاوری یکی از آن‌ها است. اهالی ورزش باید به پیشکسوتان تا وقتی که زنده هستند، اهمیت بدهند. یاوری‌ها، پروین‌ها، پورحیدری‌ها، ابراهیمی‌ها و خیلی از پیشکسوتان دیگر تا وقتی که زنده هستند باید مورد توجه قرار بگیرند. نه از لحاظ مادی بلکه یادبودی گرفته شود و از آن‌ها تقدیر شود.

وی افزود: یاوری ۵۰ سال مربیگری کرد و برخلاف لقبش که به او سرهنگ یاوری می‌گفتند، اخلاق بسیار خوبی داشت. او مردم‌دار و بسیار مهربان بود. در تیم ملی فوتبال من سرمربی بودم و همکارم بود. شخصا به فدراسیون گفتم که دوست ندارم یاوری که سن بیشتر از من دارد، اسمش بعد از من بیاید.

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: خاطرات بسیار خوبی از او دارم. لبخندهای معروفش که همیشه بر لب داشت به یادم هست. خبر از بیماری او نداشتم و با شنیدن این مساله بسیار ناراحت شدم. او خدمت ۵۰ ساله به فوتبال ایران داشت و از همینجا به خانواده او و مردم تسلیت می گویم.   

«حسین چرخابی» پیشکسوت فوتبال اصفهان و هم‌دوره مرحوم یاوری در این خصوص، تصریح کرد: با یاوری در اصفهان هم‌محله بودم و افتخار این را داشتم که در کنار او باشم. شناخت کاملی از مرحوم یاوری داشتم و به جد می‌گویم که او جزو پنج نفر اصلی تاریخ فوتبال اصفهان بوده است. محمود حریری و مرحوم یاوری جزو بنیان‌گذاران تیم فوتبال شاهین اصفهان که بعدها به سپاهان تغییر کرد، بودند.

وی ادامه داد: او با اینکه بازیکن تیم شاهین بود اما به کمک چند نفر دیگر یک زمین آسفالت کوچک جلوی دفتر باشگاه درست کرده بودند و در همان‌جا تمرین می‌کردند. او سال‌های سال در تیم شاهین ماند و به تیم دیگری نرفت و بعد از گذشت چند سال به دلیل اینکه می‌خواست استخدام نیروی انتظامی شود به پاس تهران رفت. او هافبک تیم ملی و مهم‌ترین بازیکن تیم ملی ارتش بود و یاوری به عنوان یکی از بهترین شوت‌زن‌های تاریخ فوتبال ایران به حساب می‌آمد. 

پیشکسوت فوتبال اصفهان افزود: یاوری در مربیگری خود با دلالان ارتباطی نداشت و از این طور ارتباطات متنفر بود. او بسیار خوش‌برخورد و مهربان بود و در فتبال اصفهان کسی نبوده که شاگرد او نباشد. صحبت‌های او برای اهلی فوتبال اصفهان بسیار مهم بود و همه به او احترام بسیار زیادی می‌گذاشتند.

فوتبال اصفهان پدرش را از دست داده است و من به نوبه خودم به خانواده او و ورزش ایران و اصفهان تسلیت می‌گویم.

برچسب‌ها فوتبال ناصر ابراهیمی ذوب آهن تیم ملی فوتبال تیم فوتبال سپاهان اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال ناصر ابراهیمی ذوب آهن تیم ملی فوتبال تیم فوتبال سپاهان اصفهان فوتبال ناصر ابراهیمی ذوب آهن تیم ملی فوتبال تیم فوتبال سپاهان اصفهان اخبار کنکور پیشکسوت فوتبال فوتبال اصفهان فوتبال ایران تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۶۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تا اواسط روز سه‌شنبه جوی پایدار در اصفهان حاکم است، اظهار داشت: از شامگاه سه شنبه با ورود سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب به تدریج وقوع ناپایداری‌هایی را تا پایان هفته انتظار داریم.

وی ادامه داد: از اواخر وقت سه شنبه تا پایان هفته ابرناکی، گاهی وزش تند باد لحظه ای و از روز چهارشنبه بارش باران و رعد و برق به ویژه در غرب و جنوب استان پیش بینی می شود که به تدریج از بعدازظهر اکثر مناطق استان را فراخواهد گرفت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه از امروز تا سه شنبه وضعیت جوی صاف و گاهی افزایش ابر و در ساعات بعدازظهر گاهی وزش تند باد لحظه ای پیش بینی می شود، افزود: دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق بین ۲ تا سه درجه افزایش دارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۸ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۳ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته وی، مهاباد با بیشینه دمای ۳۳ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای ۲ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

کد خبر 6092271

دیگر خبرها

  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • اصفهان پایان هفته بارانی است
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما
  • زمان پایان لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳/ پایان خدمت الزامی نیست
  • پایان تورنمنت زیر ۱۲ سال فوتبال تهران برای شناسایی استعدادها