Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر_ گروه جامعه؛ در بخشنامه بانک مرکزی که در تاریخ ۲۲ مهر ماه به بانک‌های کشور اعلام شده؛ در خصوص کسب و کارهای آسیب دیده حوزه گردشگری آمده که بازپرداخت تسهیلات بانکی قبلی دریافت شده تا پایان سال ۹۹ امهال می‌شود. همچنین متقاضیان مجازند تا پایان آذرماه سال جاری ثبت نام کنند. بازپرداخت اقساط این تسهیلات اول اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ خواهد بود و بنگاههایی که با دستورالعمل قبل تسهیلات دریافت کرده‌اند نیز مجاز به دریافت مابه‌التفاوت تسهیلات طبق دستورالعمل جدید خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما اکنون اولین قسط وامی که به بنگاههای داده شده است، از همین ماه آبان از حساب آژانس‌های مسافرتی کسر شد. در این باره، آذر مقیمی یکی از آژانس داران به خبرنگار مهر گفت: من به بانک مراجعه کرده‌ام می‌گویند که چنین بخشنامه‌ای در بانک ما قابل اجرا نیست. مگر می‌شود بخشنامه بانک مرکزی را یک بانکی به دلخواه اجرا نکند؟ من از این بانک وام گرفته‌ام و حالا به جای اینکه ۶ ماه تنفس اعلامی را اجرا کند، از ماه آبان اولین قسط را از حسابم برداشت کرده است.

یکی دیگر از مدیران آژانس‌های مسافرتی گفت: من با بخش شکایت یکی از بانک‌ها تماس گرفتم و گفتند که این بخشنامه به مجمع می‌رود تا بررسی کنند که آیا این بخشنامه به صلاح هست یا نه. ما نهایت وقتی که می‌توانستیم به شما بدهیم دو ماه بود. در مجمع تصمیم گرفته شد از این ماه قسط وام کسر شود.

مجتبی اعلایی مدیر یکی دیگر از آژانس‌های مسافرتی به خبرنگار مهر گفت: من سه کارمند در آژانس دارم که آنها را تعدیل نکردم. برای هر یک از این سه کارمند، ۱۶ میلیون تومان و جمعاً ۴۸ میلیون تومان گرفتم که اقساطش از آبان ماه شروع می‌شد. در جلسه‌ای معاون گردشگری اعلام کرد که وام دیگری به دفاتر داده می‌شود به این ترتیب که اگر صفر تا ۱۰ کارمند داشته باشید ۱۵۰ میلیون تومان اگر ۱۰ تا ۲۰ کارمند داشته باشید ۲۵۰ میلیون و اگر از ۲۰ کارمند بیشتر داشته باشید ۳۰۰ میلیون تومان وام می‌گیرید با همان ۱۲ درصد سود. ما چون ۳ کارمند داشتیم باید ۱۵۰ میلیون تومان می‌گرفتیم اما از آنجا که قبلاً ۴۸ میلیون تومان را گرفته بودیم این مبلغ از آن ۱۵۰ میلیون تومان کسر شد. این وام را نیز به جای آبان باید از اردیبهشت سال ۱۴۰۰ پرداخت کنیم. در واقع ۶ ماه تنفس داده‌اند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه این روند توسط بانک مرکزی و معاونت گردشگری بخشنامه شده اما هیچ بانکی آن را اجرایی نمی‌کند و اکنون از حساب دفاتر این اقساط کسر می‌شود. زمانی که به بازرسی هر یک از بانک‌ها مراجعه می‌کنیم اعلام می‌کنند که بانک به صلاح ندانسته آن را اجرایی کند.

کد خبر 5068072 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: بانک مرکزی آژانس های مسافرتی وام کرونا گردشگری ویروس کرونا ویروس کرونا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران کمیته امداد امام خمینی دستگیری سارق ترخیص موتورسیکلت شهر تهران سازمان تامین اجتماعی شورای شهر قوه قضاییه پلیس راهور روغن نباتی ستاد ملی مقابله با کرونا میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان، یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.

این هتل با  ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اشتغال‌زایی برای پنج نفر احداث شده و دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عملیات احداث هتل و تله‌کابین پیست اسکی خوشاکو ارومیه  آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه اظهار کرد: این پروژه در راستای توسعه مسیر گردشگری سبز سرو_اشنویه اجرا می‌شود و دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر  و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح این پروژه در توسعه گردشگری استان تاثیر مهمی خواهد داشت.
 
مرتضی صفری افزود: نزدیکی به مرز سرو و وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آبشارهای سوله‌دوکل و سلوک، پیست اسکی خوشاکو، آب گرم هفت‌آباد و ... از جمله ظرفیت‌های سیلوانا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانکها در ۱۴۰۳ ثابت ماند
  • آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش
  • چند درصد چک‌ها در اسفند ۱۴۰۲ برگشت خورد؟
  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • قیمت کولر صنعتی | 2 سال گارانتی | شرایط چک و اقساط
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود