Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری ریانووستی، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه روز سه شنبه به توافقنامه صلح در قره باغ اشاره کرد که در آن فقط به استقرار صلحبانان روسی در این منطقه اشاره شده است.

زاخارووا در ادامه سخنان خود به گفت و گوی تلفنی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه اشاره کرد که در آن دو طرف درخصوص مساله قره باغ گفت و گو و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاخارووا این را نیز گفت که ترکیه از توافقنامه آتش بس در قره باغ حمایت کرده است.

«الهام علی اف» رییس جمهوری آذربایجان، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان و «ولادیمیرپوتین» رییس جمهوری روسیه بیانیه ای را مبنی بر اعلام آتش بس کامل و رفع تمام خصومت ها در منطقه درگیری قره باغ از ابتدای بامداد ۱۰ نوامبر (امروز سه شنبه) به وقت مسکو امضا کردند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که صلحبانان این کشور به منظور تحقق آتش بس براساس توافقنامه امضا شده بین مسکو، ایروان و باکو در امتداد خطوط حائل در منطقه قره باغ مستقر می شوند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه بامداد روز سه شنبه در بیانیه ای یادآورشد که  مقرهای دیده بانی روسیه در امتداد خطوط حائل در منطقه قره باغ و تا امتداد دالان لاچین (متصل کننده قره باغ به ارمنستان) مستقر می شوند.

 وزارت دفاع روسیه در این بیانیه اعلام کرد: ۹ فروند هواپیمای حامل یکهزار و ۹۶۰ صلحبان روسی از فرودگاه واستوچنی منطقه اولیانوفسک روسیه به مقصد منطقه قره باغ پرواز کردند.

هواپیماها حامل واحدهای صلحبانی، ۹۰ دستگاه نفربر زرهی، ۳۸۰ دستگاه خودروها و تجهیزات دیگر بودند که در ابتدا چهار فروند و سپس پنج فروند به مقصد منطقه مناقشه قره باغ پرواز کردند.

پیشتر اعلام شده بود که استقرار واحدهای صلحبان روسی در قره باغ از ساعت شش بامداد امروز (سه شنبه) در قره باغ آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها وزارت امور خارجه روسیه سرگئی لاوروف مناقشه قره باغ جمهوری آذربایجان الهام علی‌ اف ترکیه پروندهٔ خبری قره باغ و مناقشه جدید جمهوری آذربایجان و ارمنستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت امور خارجه روسیه سرگئی لاوروف مناقشه قره باغ جمهوری آذربایجان الهام علی اف ترکیه وزارت امور خارجه روسیه سرگئی لاوروف مناقشه قره باغ جمهوری آذربایجان الهام علی اف ترکیه اخبار کنکور قره باغ سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۶۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «رومن استاروویت» فرماندار منطقه کورسک روسیه اعلام کرد که نیروهای ارتش روسیه به چند روستا در این منطقه حمله کردند که در پی آن دو نفر کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

وی با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: طرف اوکراینی روستای کوزینو را بار دیگر بمباران کرد که در نتیجه آن یک زن کشته و یک نفر دیگر نیز به علت جراحت شدید به بیمارستان منتقل شد.

این مقام روس در ادامه افزود: یک پهپاد اوکراینی مهمات آتش‌زا بر بام یک خانه در روستای نیکولائف-دارینو در حومه سوژانسکی ریخت که باعث خسارت شدید شدید و یکی از ساکنان این خانه نیز بر اثر آتش‌سوزی جان باخت.

وزارت دفاع روسیه دیروز سه شنبه نیز در بیانیه ای اعلام کرد: پهپاد اوکراین بر فراز منطقه بلگورود منهدم شد. تلاش کی یف برای انجام یک حمله تروریستی پهپادی بر فراز منطقه بلگورود و کورسک خنثی شد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه آمده است: پهپادی که کی یف با آن قصد حمله به منطقه بلگورود و کورسک را داشت، منهدم شد؛ تلفات جانی و خسارتی هم به بار نیامد.

وزارت دفاع روسیه پیشتر هم اعلام کرده بود که سامانه پدافند هوایی مسکو، چند پهپاد ارتش کی‌یف را در منطقه بلگورود سرنگون کرد.

ضدحملاتی که کی یف ماه ها درباره آن تبلیغ کرده و غربی ها به شدت به آن دل بسته بودند، از اوایل ژوئن پیش شروع شد؛ اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که این ضدحملات راه به جایی نبرده و علاوه بر این، تلفات زیادی را هم روی دست رژیم کی یف گذاشت.

کد خبر 6093707

دیگر خبرها

  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • پایان پوتین؟!
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است