Web Analytics Made Easy - Statcounter

صفری ملک‌میان ضرورت جلوگیری از فرارهای مالیاتی را از جمله اهدافی که مجلس یازدهم درصدد اجرای آن است خواند و گفت: ساختار نظام مالیاتی کشورمان دچار اشکالاتی است که باید رفع شود.

حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک‌میان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با اشاره به اینکه در حال حاضر کلیت و ساختار نظام مالیاتی کشورمان دچار اشکالاتی است و باید رفع شود اظهارداشت: جلوگیری از فرارهای مالیاتی و اصلاح فرآیند اخذ مالیات از جمله اهداف و برنامه‌هایی است که مجلس به دنبال تحقق آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس موضوع افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از 9 درصد به 10 درصد را که یکی از احکام کلی بودجه سال 1400 است مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: هرگونه افزایش قیمت در برخی حوزه‌ها بر جامعه تأثیر می‌گذارد و موجب می‌شود که تورم در کشور بالاتر برود و فشار بر مردم بیشتر شود.

 

صفری ملک‌میان با بیان اینکه امروزه شرایط اقتصادی برای مردم بسیار سخت شده است و چنین موضوعاتی یعنی افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده این سختی‌ها را بیشتر می‌کند ابراز داشت: مجلس قصد دارد تا جایی که امکان دارد نسبت به این مباحث رعایت مسائل را بکند زیرا قصد ما این است که قوانینی تصویب شود که مشکلات مردم افزایش پیدا نکند.

 

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس کاهش فروش نفت و درآمدهای کشور به علت کارشکنی‌های دشمن را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده متعاقباً پایه درآمدی کشور بر مالیات استوار می‌شود از طرفی مجلس تمام تلاش خود را برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی انجام می‌دهد.

 

وی تأمین منابع و بودجه لازم از طریق اعمال روش‌هایی نظیر اخذ مالیات بر ارزش افزوده و اینکه امروزه کشورمان در شرایط فعلی چیزی حدود 80 درصد کسری بودجه دارد را متذکر شد و عنوان کرد: وصول درآمدهای دولت به 20 درصد رسیده است از طرفی روش‌های دریافت مالیات در کشورمان نقص‌های فراوانی دارد که باید حتما اصلاح شود.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان از وجود اشکال و نقص در ساختار و کلیت نظام مالیاتی کشورمان سخن گفت و با بیان اینکه امروزه اخذ مالیات از یک کارمند ساده بسیار آسان‌تر از افراد سرمایه‌دار است اذعان کرد: ما در برخی موارد به سراغ تولیدکننده‌های خرد می‌رویم و با فشار مالیاتی کمر آنان را می‌شکنیم اما افرادی که ثروت‌های کلان دارند را فراموش می‌کنیم.

 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به اینکه طبق برخی آمارها و گزارشات در کشورمان حدود 300 هزار نفر میلیاردر داریم و باید مشخص شود چه تعداد از این افراد مالیات پرداخت می‌کنند خاطرنشان کرد: مجلس قصد دارد به قانون مالیات توجه جدی‌تری داشته باشد زیرا معتقدیم حتما این قانون نیاز به اصلاح و بازنگری دارد.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده مردم رودسر و املش در مجلس ساختار مالیاتی جلوگیری از فرار مالیاتی افزایش تورم جلوگیری از فرارهای مالیاتی مالیاتی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس

سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در استان فارس خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، شاهین مستوفی سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور با علام شناسایی فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان فارس گفت: در راستای رسیدگی به اسناد و مدارک به¬دست آمده از اجرای بازرسی مالیاتی موضوع ماده (۱۸۱) قانون مالیات¬های مستقیم یک شرکت فعال در زمینه تولید فوم ساختمانی، فردی به عنوان دلال مواد اولیه پتروشیمی شناسایی شده است که با توجه به اجرای بازرسی‌های صورت گرفته از محل فعالیت شخص نامبرده، مشخص شد در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۷ لغایت ۱۴۰۱ فروشی بالغ بر ۸۶۰ میلیارد تومان فروش مواد اولیه پتروشیمی خارج از شبکه رسمی کشور داشته است.

مستوفی افزود: شخص مذکور مطابق اطلاعات موجود در سامانه‌های مالیاتی، صرفا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان فروش در اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۱ ابراز نموده است که در همین راستا اقدامات قانونی مبنی بر تنظیم گزارش مالیاتی و مطالبه مالیات و جرائم متعلقه در منابع مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده از مودی در موعد مقرر قانونی، در حال انجام می‌باشد.

دیگر خبرها

  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد