Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@14:12:01 GMT

تردد مبتلایان به کرونا چگونه مدیریت می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۶۷۴۴

تردد مبتلایان به کرونا چگونه مدیریت می‌شود؟

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با راه‌اندازی یک سامانه مرکزی، شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی وضعیت ابتلای مسافران به کرونا را قبل از صدور بلیط استعلام می‌کنند.

به گزارش مشرق، امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات،  درخصوص سازوکار کنترل تردد مبتلایان به کرونا گفت: با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سامانه‌ای را راه‌اندازی کرده‌ایم که همه نتایج آزمایشگاه‌های مربوط به کرونا در این سامانه قابل استعلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای ۱۷ هزار خودرو

وی افزود: در مرحله اول، شرکت‌های هواپیمایی و شرکت‌های حمل و نقل ریلی امکان استفاده از داده‌ها را دارند. به این صورت که به سامانه مرکزی متصل شده و در خصوص ابتلا یا عدم ابتلای مسافر استعلام می‌گیرند. افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت شده باشد، امکان تهیه بلیط نخواهند داشت. همچنین این امکان برای شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی فراهم شده که با اتصال به این سامانه، وضعیت ابتلای رانندگان را استعلام کنند. رانندگانی که تست آن‌ها مثبت شده، تا زمان بهبودی کامل اجازه فعالیت نخواهند داشت.

ناظمی با تأکید بر حفظ حریم خصوصی افراد ادامه داد: شرکت‌هایی می‌توانند از این داده‌ها استفاده کنند که به لحاظ فنی مجهز باشند؛ چراکه به‌علت حفظ محرمانگی اطلاعات مبتلایان، داده‌ها در اختیار شرکت‌ها قرار نمی‌گیرد و تنها می‌توانند با اتصال آنلاین به سامانه مرکزی در خصوص هر مسافر به‌صورت جداگانه استعلام بگیرند. در مورد سرویس‌های تاکسی اینترنتی نیز تنها امکان استعلام رانندگان وجود دارد.

وی یادآور شد: شرکت‌های هواپیمایی و حمل‌ونقل ریلی می‌توانند پیش از سوار شدن مسافر، درخصوص ابتلای فرد به کرونا استعلام بگیرند و در صورت مبتلا بودن، مانع سوار شدن وی به هواپیما شوند.

بیشتر بخوانید: چند خودرو جریمه ۵۰۰ هزار تومانی شدند؟

ناظمی افزود: ممکن است فرد به هنگام خرید بلیط کرونا نداشته باشد، اما در باره خرید بلیط تا زمان سفر به کرونا مبتلا شود. به همین‌خاطر در زمان صدور کارت پرواز و یا در ایستگاه قطار قبل از سوار شدن، مجددا فرد استعلام می‌شود و در صورت ابتلا به کرونا، از سوار شدن وی جلوگیری می‌شود. به همین خاطر انتظار داریم خود فرد بعد از آنکه تست کرونایش مثبت شد، بلیط را کنسل کند. از طرفی این امکان وجود دارد که برخی شرکت‌های صادرکننده بلیط، از نظر فنی امکان اتصال به سامانه مرکزی را نداشته باشند و بلیط را بدون استعلام صادر کنند. در این صورت اگر فرد مبتلا به کرونا بلیط تهیه کرده باشد، در فرودگاه و ایستگاه قطار از سوارشدنش جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: فردی که تست کرونایش مثبت بوده، می‌تواند برای ۱۴ روز بعد بلیط بگیرد؛ البته بعد از این دوره در صورتی امکان استفاده از بلیط را دارد که تست مجدد منفی باشد. در غیر اینصورت امکان سفر نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: این سازوکار برای اتوبوس‌های بین شهری نیز به‌زودی اجرا می‌شود. 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در پایان گفت: فرض ما بر این است که مردم خودشان رعایت کنند و در دوران قرنطینه کمترین جابه‌جایی را داشته باشند. همچنین اگر پس از خرید بلیط، احساس می‌کنند به کرونا مبتلا شده‌اند، خودشان سفرشان را کنسل کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ کرونا امیر ناظمی سلامت ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات سامانه مرکزی سوار شدن شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۶۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان ،امروز در ساعات صبح جوی آرام حاکم است و شرایط دریا نیز جهت تردد‌های دریایی مساعد خواهد بود، اما در ساعات بعدازظهر و شب، تحت تاثیر فعالیت سامانه همرفتی در پاره‌ای نقاط استان ناپایداری‌های جوی و دریایی پیش بینی می‌شود.

 امروز در ساعات بعدازظهر و شب در پاره‌ای از نقاط استان بویژه ارتفاعات رشد ابر‌های همرفتی، رگبار پراکنده باران، رعد وبرق گاه تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها نیز دور از انتظار نیست. 

توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

 در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز، وقوع ناپایداری‌های موقتی به صورت تند باد لحظه‌ای و گردوخاک دور از انتظار نیست.

 از روزیکشنبه در مناطق دریایی استان بویژه تنگه هرمز و شرق خلیج فارس افزایش باد شمال شرقی تا جنوب شرقی پیش بینی می‌شود و دریا طی ساعاتی نسبتامواج خواهد شد و به تناوب تا روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت تداوم خواهد داشت؛

لذا توصیه می‌شود در این مدت شناور‌های سبک صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنندو تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد.

 به لحاظ دمایی، نوسانات ۱ تا ۲ درجه‌ای دما در استان مورد انتظار است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • طرح ابزار تامین مالی یک پیش‌بینی نوآورانه است
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و آلومینیوم آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد