Web Analytics Made Easy - Statcounter

٣٠ هزار متقاضی مسکن ملی از سوی بنیاد مسکن تعیین تکلیف شدند، تعیین تکلیف نمادهای متوقف در بورس، هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۲۳ هزار تومان، شرکت‌های بزرگ برای ورود قدرتمند به بازارهای جهانی تشکیل شود برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز سه شنبه ۲۰ آبان شبستان به شرح زیر است:

٣٠ هزار متقاضی مسکن ملی از سوی بنیاد مسکن تعیین تکلیف شدند

«جواد حق‌شناس» معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص آخرین روند احداث مسکن ملی گفت: ۲۹ هزار و ۹۳۴ هزار نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تحت‌مسئولیت بنیاد تاکنون واریز وجه داشته‌اند که معادل هزار و 250 میلیاردتومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مبلغ اولیه پرداخت‌های طرح اقدام ملی مسکن ۴۰ میلیون تومان است، توضیح داد: ۲۹ هزار و ۹۳۴ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد هستند که واریز وجه انجام داده‌اند، از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۳۱ واحد به شکل مستقیم توسط بنیاد مسکن احداث و تکمیل و تحویل می‌شود که از این تعداد ۱۳ هزار و ۶۵ واحد در ۷۷ پروژه از مرحله دریافت پروانه تا پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی، پروژه های احداث مسکن ملی آنها آغاز شده است.

حق‌شناس ادامه داد: قرعه‌کشی متقاضیان انفرادی و گروهی که واحدهای مسکن ملی آنها توسط بنیاد مسکن احداث نخواهد شد انجام شده است که در همین خصوص، ۶ هزار و ۹۲۸ نفر متقاضی انفرادی و گروهی قرعه کشی شده به پروژه ها معرفی و متصل شدند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ هزار واحد از ۲۹ هزار و ۹۳۴ واحد طرح اقدام ملی مسکن که مستقیم و غیرمستقیم توسط بنیاد و با مدیریت بنیاد در صورت تامین زمین احداث خواهند شد تعیین تکلیف شده اند.

حق‌شناس اعلام کرد: حدود ۸ هزار واحد نیز هستند که افراد واریز وجه کردند ولی هنوز سازمان ملی زمین و مسکن با وجود تلاش های فراوان برای این تعداد، زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن تامین نکرده است. چندی پیش معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز در این خصوص دستور ویژه برای پیگیری دادند.

 

نمادهای متوقف در بورس به زودی تعیین تکلیف می‌شوند

حسن قالیباف اصل گفت:نماد معاملاتی «شستا» با توجه به اینکه توقف طولانی مدت یافته، این سازمان به شرکت بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد تا هر چه سریعتر این نماد و سایر نمادهای متوقف را تعیین تکلیف کند. براساس قانون بازار اوراق بهادار بازگشایی و توقف نمادها بر عهده بورس هاست، وظیفه سازمان بورس و اوراق بهادار، صیانت از حقوق سهامداران و نظارت بربورس هاست.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که خود ناشرین فرآیند بازارگردانی و تداوم آن را مدنظر قرار دهند و در چارچوب نقدشوندگی سهام خود، کوشا باشند. این موضوع یک اصل مهم در سرمایه گذاری است.

 قالیباف اصل تصریح کرد: چنانچه ناشری این مهم را رعایت نکند، سازمان بورس و اوراق بهادار از اختیارات قانونی خود در ارتباط با صیانت از حقوق سهامداران استفاده خواهد کرد.

 

شرکت‌های بزرگ برای ورود قدرتمند به بازارهای جهانی تشکیل شود

«علیرضا رزم‌حسینی» در نشستی با اعضای انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، افزود: تنوع در بازارهای جهانی نیازمند ورود شرکت‌های بزرگی از کشورمان است و همه تلاش‌ بر پرهیز از شتاب‌زدگی در وضع مقررات باید متمرکز شود و در این ارتباط، استفاده از نظر انجمن‌ها، تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی همواره در دستور کار قرار خواهد داشت.

وی بر کاهش بروکراسی اداری برای کمک به فعالان بخش خصوصی و تسهیل در امور تولید تاکید کرد و از تولیدکنندگان خواست: ضمن گسترش ارتباطات خود در امر صادرات و افزایش سهم صادراتی مبادرت ورزند.

رزم‌حسینی همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های صادراتی کشورهای همسایه به‌ویژه منطقه اوراسیا تاکید کرد.

 

هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۲۳ هزار تومان

امروز (سه شنبه ۲۰ آبان) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۲۳ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۷۸ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۶۳۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۴۹۷ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۳ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

 

امروز (سه شنبه ۲۰ آبان) در بازار ارز دلار ۲۴ هزار و ۷۹۹ تومان، یورو ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان، پوند ۳۶ هزار و ۲۴۹ تومان، درهم امارات ۷۵۴۹ تومان، یوان چین ۴۳۰۹ تومان و لیر ترکیه ۳۲۷۸ تومان است.

 

این در حالی است که روز گذشته (دوشنبه ۱۹ آبان) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۶۶ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۹۶۴ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۵۵۱ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۲ میلیون و ۵۷۲ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود.

 

همچنین روز گذشته (دوشنبه ۱۹ آبان) در بازار ارز دلار ۲۳ هزار و ۴۹۹ تومان، یورو ۲۷ هزار و ۷۵۲ تومان، پوند ۳۴ هزار و ۶۰۹ تومان، درهم امارات ۷۱۳۱ تومان، یوان چین ۴۱۶۸ تومان و لیر ترکیه ۲۹۵۶ تومان بود.

 

عرضه ۷ محصول در طرح فروش فوق‌العاده سایپا

گروه خودروسازی سایپا در نظر دارد دور جدید طرح فروش فوق العاده ۷ محصول خود را از سه شنبه ۲۰ آبان ماه به مدت ۳ روز آغاز کند.

شرایط قرعه کشی این طرح همانند طرح های قبلی سایپا است. ۷ محصول ارائه شده شامل تیبا صندوقدار، تیبا ۲، سایپا ۱۵۱، نیسان تک سوز، نیسان تک سوز با لاستیک رادیال، نیسان تک سوز آپشنال با لاستیک رادیال و نیسان دوگانه سوز است.

متقاضیان توجه کنند با توجه به اینکه طرح فروش فوق العاده ایران خودرو نیز اجرا شده است، بنابراین می توانند فقط در یک طرح شرکت کنند.

نوع خودرو قیمت خودرو موعد تحویل تیبا صندوقدار ۸۷۰.۷۵۰.۰۰۰ ۹۰ روزه تیبا ۲ ۹۵۴.۲۶۰.۰۰۰ ۹۰ روزه سایپا ۱۵۱ ۹۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ۹۰ روزه نیسان تک سوز ۱.۷۷۷.۲۳۰.۰۰۰ ۹۰ روزه نیسان تک سوز با لاستیک رادیال ۱.۸۰۵.۲۳۰.۰۰۰ ۹۰ روزه نیسان تک سوز آپشنال با لاستیک رادیال ۱.۹۰۵.۹۷۰.۰۰۰ ۹۰ روزه نیسان دوگانه سوز ۱.۹۹۸.۹۸۰.۰۰۰ ۹۰ روزه

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون طرح اقدام ملی مسکن سکه بهار آزادی طرح لاستیک رادیال بازارهای جهانی اوراق بهادار تعیین تکلیف بنیاد مسکن هزار تومان ۲ میلیون ۲۹ هزار مسکن ملی ۲۰ آبان سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۶۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال

عزیزالله سیفی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد رینگ‌شهری در دست اقدام قرار گرفت و به دلیل مشکلات عظیمی همچون جابجایی تأسیسات در هیچ دوره‌ای ورود نکرده یا نیمه کاره و محدود انجام شده بود اما این اقدام بزرگ در این دوره انجام شد.

وی اضافه کرد: گره‌های چند دهه شهر که تا پیش از این حل نشده بود در این دوره باز شد و بسیاری از اقداماتی که سال‌ها مورد درخواست و مطالبه مردمی بود در این شورا تصمیم گیری و اجرایی شد.

رئیس شورای شهر یزد افزود: معضلاتی همچون تکمیل نبودن رینگ شهری، مشکلات آبگرفتگی معابر و پروژه‌های ترافیکی نیمه تمام در شهر یزد سال‌ها بلاتکلیف رها شده بود که در این دوره از شورای اسلامی شهر یزد به نتیجه رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: بلوار آیت الله ابوترابی بعد از ۲۰ سال آزاد شد و در حال انجام است همچنین میادین معلم، امام حسین (ع)، اطلسی، امام علی (ع)، شهدای یعقوبی و زیرگذرهای جنب خطوط ریلی و برخی دیگر از نقاط شهر اصلاح هندسی و یا میدان به چهار راه تبدیل شد و بلوار دانش پایه به بلوار استقلال نیز بعد از ۱۸ سال بلاتکلیفی در دست اجرا قرار گرفت و پیشرفت ۷۰ درصدی دارد.

سیفی ادامه داد: هزینه‌های جاری در این دوره کاهش یافت و افزایش سهم بودجه هزینه‌های عمرانی از ویژگی‌های بودجه بندی سال جدید این شورا است همچنین از کل بودجه ۲۸ درصد به هزینه‌های جاری و ۷۲ درصد جهت اقدامات عمرانی اختصاص یافته است.

وی افزود: افزون بر هفت هزار میلیارد ریال هزینه آزادسازی معابری همچون بلوار پیامبر اعظم (ص) و بلوار امام محمد باقر (ع) و خیابان‌های عریض و طویلی که در مناطق مختلف شهر است شد همچنین تکمیل رینگ دوم شهری در نظر گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: در بودجه امسال اعتبار مناسبی برای جداسازی آب شرب از فضای سبز همچنین زیر ساخت‌های آسفالت معابر شهر پیش بینی شد؛ همچنین در منطقه یک شهرداری نیز بوستان زنبق واقع در بلوار جمهوری با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

سیفی ادامه داد: بهره برداری از خانه مشاغل سنتی یزد، گرمخانه موقت خانه کودکان کار، رونمایی از ماشین آلات و تجهیزات خدمات شهری و مدیریت بحران، اختصاص ۲ هزار میلیارد جهت آسفالت معابر همچنین آسفالت بیش از ۸۵۰ متر مربع از سطح شهر، احداث پروژه زیرگذر صاحب الزمان (عج) در راستای تکمیل رینگ شهری برخی از اقدامات انجام شده است.

وی افزود: اجرای پروژه عظیم بلوار شهیدان پارسائیان تا ایرج افشار که اجرای این پروژه بار ترافیکی آزادشهر، خیرآباد، میدان امام علی (ع) و صفائیه را کاهش می‌دهد، اصلاح هندسی تقاطع غیر همسطح میدان جانباز میدان اطلسی، اصلاح هندسی تقاطع غیر همسطح میدان امام حسین (ع)، میدان معلم، تکمیل کتابخانه مرکزی یزد، تکمیل پارک‌های کوهستان و بزرگ شهر، احداث و مرمت سیل بندهای شماره چهار، سیل بند شهیدان یاوری، سیل بند شهید رشیدی، اجرای طرح مسیل شهر یزد، رودخانه مرکزی، آماده سازی و احداث شهرک مشاغل، حفر چاه‌های جذبی و هدایت آب‌های سطحی، ساماندهی و تکمیل قبرستان جوی هر هر واحداث مخازن ذخیره آب بخشی دیگر از اقدامات انجام شده در ششمین دوره شورای اسلامی شهر یزد است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: همه این اقدامات در حالی است که تبصره سه قبوض آب که در دوره‌های قبلی شورا گرفته می‌شد، حذف شد و از محل اعتبارات شورا و شهرداری هزینه‌ها تأمین شد، همچنین عوارض کسر فضا از بندهای جرایم کمیسیون ماده صد با توجه به شرایط اقتصادی مردم با مصوبه و پیگیری‌های شورای ششم شهر یزد از بندهای جرایم حذف شد.

سیفی ادامه داد: بعد از وقوع سیل در سال ۱۴۰۱ که همزمان با اولین سال شروع فعالیت شورای ششم بود نیز مصوب شد پروانه رایگان برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری آسیب دیده از سیل صادر شود همچنین تشکیل کمیسیون ویژه ماده صد برای تبدیل آرا تخریب ساختمان به جریمه برای اولین بار در یزد با تصمیم شورای ششم آغاز شد.

وی افزود: مصوبه شورای ششم در حمایت از قانون خانواده و جوانی جمعیت و فرزندآوری که این بسته شامل تخفیف عوارض ساختمانی است و افرادی که فرزند سوم آنها در سال ۱۴۰۱ و یا ۱۴۰۲ متولد شده از ۷۰ درصد و برای تولد فرزند چهارم و یا بیشتر از ابتدای سال ۱۴۰۱ برای ۴۰۰ متر مربع زیر بنای غیر آپارتمانی به میزان ۱۰۰ درصد از پرداخت عوارض ساختمانی معاف شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: تعداد قابل توجهی از ماشین آلات و تجهیزات برای دستگاه‌های خدماتی از جمله آتش نشانی، مدیریت بحران، شهرداری و مناطق ۵ گانه خریداری شد. همچنین در راستای نوسازی ناوگان شهری تعداد زیادی تاکسی شهری، چندین دستگاه اتوبوس و ۹۵ دستگاه ون در طول یک سال و نیم از فعالیت شورای ششم خریداری شد.

کد خبر 6090360

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • تعیین تکلیف حسن یزدانی برای المپیک پاریس
  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن