Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، اسناد نظامی قدیمی فاش شده نشان می دهند که یک توفان خورشیدی عظیم بمب های نیروی دریایی آمریکا را در جریان جنگ ویتنام منفجر کرده است. این رویداد اوایل اوت سال ۱۹۷۲ میلادی و در جریان دوره مختصری از فعالیت های خورشیدی رخ داده که اختلالات بزرگی را در سطح زمین رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس پژوهشی که به تازگی در این باره منتشر شده این توفان خورشیدی ده ها مینی که نیروی دریایی آمریکا در جنگ ویتنام در بستر دریا کار گذاشته بود را به صورت همزمان منفجر کرد.  
در ماه مه سال ۱۹۷۲ میلادی نیروی دریایی آمریکا عملیاتی را برای کارگذاری مین در بستر دریا کلید زد که پاکت مانی یا پول توجیبی نام داشت. هدف از این عملیات نیز حذف مسیرهای تدارکاتی در شمال ویتنام بود. برخی از این بمب ها که شمارشان به هزاران عدد می رسید طوری طراحی شده بودند که در اثر میدان های مغناطیسی منفجر شوند و به همین خاطر این بمب ها به شدت در برابر فعالیت های خورشیدی آسیب پذیر بودند.
اما در ماه اوت همان سال یک توفان خورشیدی بزرگ رخ می دهد و آنطور که وبسایت آموزشی ناسا می گوید پرتوهای خورشیدی ایجاد شده در نتیجه این توفان بسیار پرقدرت بودند و فعالیت شان به بروز اختلال های گسترده در سیستم های مخابراتی آن دوران منتهی شد. پژوهشی که اخیرا در نشریه آب و هوای فضایی منتشر شده نیز به اسنادی در آرشیو جنگ ویتنام اشاره دارد که اثرات قابل توجهی را روی مینهای بستر دریا داشته اند.  
طبق این پژوهش ده ها مین کار گذاشته شده در اقیانوس به صورت کاملا ناخواسته و «تقریبا همزمان» در تاریخ ۴ اوت ۱۹۷۲ میلادی دچار انفجار شدند. اسناد نظامی حاکی از آن است که نیروی دریایی آمریکا ضمن اشاره به فعالیت های خورشیدی در اوایل اوت ۱۹۷۲ میلادی توفان خورشیدی را عامل این مساله دانسته است.
این انفجارها طبق گزارشات توسط جنگنده TF-77 رهگیری شدند و ظاهرا تنها مین هایی نبودند که به واسطه فعالیت های خورشیدی دچار انفجار می شوند چراکه ظاهرا اوایل اوت سال ۱۹۷۲ میلادی نیز مجموعه ای از پرتوهای خورشیدی به شدت قدرتمند باعث انفجار بیش از ۴۰۰۰ مین حساس به میدان مغناطیسی شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مین توفان خورشید انفجار ویتنام ناسا نیروی دریایی آمریکا فعالیت های خورشیدی توفان خورشیدی جنگ ویتنام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۶۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار تمساح عظیم الجثه با دست در خیابان شلوغ | ویدئو

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، یک تمساح با ورود به خیابان شلوغ در فلوریدا آمریکا مایه رعب و وحشت عابران شد که در این میان یک نفر به طور حرفه ای موفق مهار آن شد.

کد خبر 848097 منبع: مهر برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش خبر مهم شکارچی ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • مهار تمساح عظیم الجثه با دست در خیابان شلوغ | ویدئو
  • ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس + فیلم
  • خیزش دانشجویی در آمریکا از ویتنام تا غزه
  • زبان مار، دره‌ای عظیم در دل کویر لوت
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • (ویدئو) گردباد عظیم در نبراسکا
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا