Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، سیدعلی علوی گفت : هنرمندان جوان مازندران با معرفی سازهایی همچون دسرکوتن (نقاره) ، موفق شدند جاپای سازهای بومی مازندرانی را در جشنواره ملی موسیقی جوان استحکام بخشیده و برای همیشه در عرصه موسیقایی کشور ثبت و ماندگار کنند.

وی با اشاره به اهمیت میراث کهن موسیقایی مازندران ، افزود : جوانان ما در رشته‌هایی همچون موسیقی دستگاهی ، نواحی و کلاسیک به هنرنمایی در آواز ، سنتورنوازی ، عود نوازی ، ویلن نوازی ، تنبک نوازی ، دسرکوتن(نقاره) نوازی ، دوتار مازندرانی ، سرنا نوازی ، غرنه نوازی ، کمانچه نوازی و لـله وا نوازی صاحب بالاترین امتیازات این جشنواره در سطح کشور شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان که اسفند ماه پارسال فراخوان داد ولی به خاطر شرایط کرونایی روند برگزاری آن با تاخیر همراه شد ، 2 هزار و 350 شرکت کننده داشت که از میان آنان 200 نفر واجد رتبه ممتاز شدند.

این جشنواره را انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی و حمایت دفتر موسیقی و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه بخش موسیقی دستگاهی ایران ، موسیقی کلاسیک و موسیقی نواحی برگزار کرد.

در بخش موسیقی دستگاهی ایران خوانندگان و نوازندگان سازهای تار، تنبک، دف، سنتور، سه‌تار، عود، قانون، کمانچه، نی با هم رقابت کردند. در بخش موسیقی کلاسیک نوازندگان سازهای اُبوا، پیانو، ترومبون، ترومپت، فلوت، کلارینت، کنترباس، گیتار، ویلن، ویلنسل، ویولا، هورن شرکت داشتند و در بخش موسیقی نواحی ایران هم رقابت میان خوانندگان و نوازندگان با سازهای زهی، بادی و کوبه‌ای از مناطق مختلف کشور بود.

چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان همچنین در قالب‌های سنی " الف " یا ۱۵ تا ۱۸ سال ، گروه سنی " ب " یا ۱۹ تا ۲۳ سال و گروه سنی " ج " یا ۲۴ تا ۲۹ سال طی دو مرحله برگزار شد.

مراسم اختتامیه این جشنواره هم نهم آبان ماه امسال به صورت مجازی برگزار شد  به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ،
 

برچسب‌ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مازندران جشنواره موسيقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مازندران جشنواره موسيقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مازندران جشنواره موسيقی اخبار کنکور فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره ملی موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۶۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

شهرام فرجی اظهار داشت: ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

وی افزود: بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده استان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

فرجی با بیان اینکه اجرای آهنگ‌های اصیل بختیاری همچون مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم‌ای جونم از جمله آهنگ‌های انتخابی گروه هنری سراب جهانبین برای اجرا در این جشنواره ملی است، اضافه کرد: گروه‌های دیگری از استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کردستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و گیلان نیز در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس حضور دارند.

بیشتر بخوانید

تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری

وی بیان داشت: این جشنواره بخشی از چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس است که بنا به اعلام دبیرخانه در صورت امکان و با توجه با هماهنگی که با شهرداری بندرعباس، گروه‌های موسیقی محلی علاوه بر اجرا در تالار شهید آوینی بندرعباس در فضای باز و در محلات این شهر نیز اجرا خواهند داشت.

فرجی ادامه داد: چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس و دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس هفتم تا دهم اردیبهشت در بندرعباس برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس