Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیر شعب بانک ملی خراسان شمالی گفت: راه اندازی موزه سکه و پول در خانه تاریخی بانک ملی منتفی شده است.

علی اصغر هدایتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه راه اندازی این موزه در خانه مذکور در زمان مدیران پیشین بانک ملی مطرح بوده است، اظهارکرد: بعد از پیگیری تعدادی از مسئولان به منظور راه اندازی این موزه با ستاد مرکزی مکاتباتی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در تهران با راه اندازی این موزه مخالفت شد که دلایل آن ها با راه اندازی این موزه آن بوده که موزه سکه و پول در تهران وجود داشته است و شرایط به گونه ای نیست که در هر استان یک موزه سکه و پول وجود داشته باشد.

هدایتی ادامه داد: ستاد مرکزی طی مکاتبه انجام شده اعلام کرده است که تمامی امکانات و تجهیزات موجود خود را در این موزه قرار داده و امکانات دیگری ندارد که برای راه اندازی موزه به سایر استان ها اختصاص دهد.

وی در پاسخ به این سوال که گویا شخصی دارای پول و سکه های قدیمی بوده و اعلام آمادگی کرده تا برای راه اندازی موزه آن را در اختیار اداره کل میراث فرهنگی قرار دهد؟ بیان کرد: این موضوع نیز مطرح شد اما این اجازه وجود ندارد که امکانات سایر افراد به موزه آورده شود و از آن فضا استفاده کنند.

مستوفیان معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی نیز در ادامه در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: طبق قانون هر بنای تاریخی باید کاربری، هویت و شان متناسب با خود را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مگر می شود از آنجاییکه یک موزه سکه در تهران وجود دارد در سایر شهرها وجود نداشته باشد.

مستوفیان تاکید کرد: بنابراین باید گفت چون یک موزه مردم شناسی در تهران وجود دارد، استان های دیگر نیازی به موزه مردم شناسی ندارند.

وی گفت: پیگیری های لازم برای تبدیل خانه بانک ملی در بجنورد به موزه طی سال های اخیر انجام شده است.

مستوفیان با اشاره به اینکه خانه تاریخی بانک ملی یکی از معماری های مربوط به دوره پهلوی بوده و در آثار ملی نیز به ثبت رسیده است، اظهارکرد: این بنای تاریخی جزء هویتی شهری محسوب می شود باید بهره برداری های لازم از آن صورت گیرد و تبدیل به موزه شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با تبدیل شدن این اثر تاریخی به موزه، اداره کل میراث فرهنگی مالک آن نخواهد شد و فقط امر نظارت بر موزه را خواهد داشت و از سوی دیگر بانک ملی می تواند با اجرای این طرح بهره برداری های لازم را نیز ببرد.

وی تصریح کرد: در خراسان شمالی خانه های تاریخی همانند حسینیه جاجرمی ها وجود داشته که با مرمت آن، در حال حاضر مورد استفاده بسیاری از شهروندان قرار گرفته است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی تاکید کرد: تبدیل خانه تاریخی بانک ملی به موزه یکی از درخواست های مردمی شهر بجنورد به این اداره کل بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری موزه سکه خراسان شمالي اداره کل میراث فرهنگی راه اندازی این موزه راه اندازی موزه خراسان شمالی موزه سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۶۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش علی مطهری به ماجرای خانم دف‌زن در مراسم شهید مطهری/بدون مشورت با من این خانم را با یک آقا جایگزین کردند /خانم‌های معترض از او دلجویی کردند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی مطهری در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت؛

در برنامه بزرگداشت سالگرد شهادت آیت‌الله مطهری در خانه موزه آن شهید، مدیریت این خانه‌موزه برای خواندن شعری از حافظ که مورد توجه استاد شهید بوده یک برنامه دف و نی‌زنی تدارک دیده بود که دف‌زن یک خانم و نی‌زن یک آقا بود. وقتی این دو در جای خود قرار گرفتند چند تن از خانم ها نسبت به لاک غلیظ ناخن های کاشته آن خانم اعتراض داشتند. مدیر خانه‌موزه بدون آن که با من مشورت کند، آقایی را که همکار و استاد خانم دف‌زن بود، جایگزین وی کرد و طبعاً خوشایند آن خانم نبود.

سپس آن خانم های معترض از او دلجویی و عذرخواهی کردند. من هم در پایان برنامه از وی عذرخواهی کردم و رفع کدورت شد و با لبخند و مزاح خداحافظی کردیم و احساس من این بود که دیگر دلگیر نیست.

معلوم نیست افرادی که از واقعیت ماجرا خبر ندارند چرا قضاوت های نادرست می‌کنند و به این بهانه به اسلام و انقلاب و روحانیت می‌تازند. قرآن می‌فرماید: «لاتقف ما لیس لک به علم» درباره چیزی که به آن علم نداری قضاوت نکن.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903424

دیگر خبرها

  • واکنش علی مطهری به نوازنده دف زن در مراسم سالگرد پدر
  • واکنش مطهری به ماجرای دختـر دف‌زن | خانم‌های مجلس به لاک غلیظش معترض بودنـد!
  • واکنش علی مطهری به ماجرای خانم دف‌زن در مراسم شهید مطهری/بدون مشورت با من این خانم را با یک آقا جایگزین کردند /خانم‌های معترض از او دلجویی کردند
  • قدردانی از هنرمندان در یک پایگاه مهم موسیقی/ خاطراتی که زنده شد
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است