Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی جعفری ظهر سه شنبه در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته کتاب که بر بستر فضای مجازی برگزار شد، گفت: کتابخانه عمومی و سالن استاندارد بهمن بیگی با حدود ۶ هزار جلد کتاب آغاز بکار خواهد کرد و غنی‌ترین کتابخانه جنوب کشور در حوزه تاریخ و ادبیات خواهد بود.

وی از اجرای طرح اتوبوس کتاب با عنوان مسیر دانایی در ۴ منطقه کم برخوردار شیراز خبر داد که ۱۰۰۰ جلد کتاب به ارائه خدمت می‌پردازد و همچنین سالن مدیایی برای برنامه‌های ترویجی ویژه کودکان با ظرفیت ۲۰ نفر در این اتوبوس تعبیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته معاون فرهنگی شهرداری شیراز، در روز ۲۴ آبان جاری از ساعت ۱۷ پویش «کتاب گردشگر» آغاز به کار می‌کند که در این طرح ۱۱ کتاب کودک نویسندگان ایرانی به زبان انگلیسی و ۳ کتاب به زبان عربی در سامانه بین‌المللی کتاب در گردش «bookcroosing»ثبت و در اختیار راهنمایان گردشگری داوطلب و متخصص شیراز قرار می‌گیرد تا این کتاب‌ها گردش خود را در کشورهای جهان آغاز کنند.

وی ادامه داد: از سلسله برنامه‌های شبکه کودکان دوستدار کتاب شیراز دوشنبه ۲۶ آبان ماه سومین کتابخانه تخصصی کودکان «شکوفه‌های کتاب» در مؤسسه خیریه و پرورشگاه «فرشتگان آشیانه مهر» راه‌اندازی می‌شود. پیش از این ۲ کتابخانه شکوفه‌های کتاب در دو مدرسه مناطق کم برخوردار شیراز راه‌اندازی شده بود.

جعفری با یادآوری اینکه طرح «سینما کتاب» با محوریت نقد و بررسی فیلم‌های اقتباسی مطرح جهان و ایران در بستر فضای مجازی از جمعه ۳۰ آبان ماه آغاز به کار می‌کند، عنوان کرد: هر هفته یک فیلم تا پایان سال بررسی و کتاب مرتبط با آن نقد و بررسی می‌شود.

وی اضافه کرد: در قالب برنامه‌های شبکه نابینایان دوستدار کتاب شیراز نیز روز چهارشنبه ۲۸ آبان ماه از ۱۴ عنوان کتاب کودک بریل که توسط سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با همکاری مؤسسه نابینایان توانگران کارآفرین شیراز تولید شده است، رونمایی و در اختیار کتابخانه‌های عمومی ۴ مرکز نابینایان قرار می‌گیرد.

به گفته جعفری، سایت رسمی دبیرخانه دائمی ترویج کتاب‌خوانی شیراز به زبان انگلیسی به‌منظور معرفی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های کتاب‌خوانی شیراز در این هفته رونمایی شده و آغاز به کار می‌کند. همچنین با توجه به پیوند ادبیات و کتاب با توسعه گردشگری آئین جشن امضای و نقد کتاب «درآمدی بر شناخت گورستان دارالسلام شیراز» برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز اعلام کرد تا پایان سال جاری «درنگ گاه» کتاب در بلوار شهید کسایی شیراز ایجاد می‌شود که فضایی تعاملی با محوریت کتاب‌خوانی در بستر شهری و انسان محور خواهد بود.

وی اضافه کرد: بوستان مطالعه شیراز با ۲ قرائت‌خانه در بلوار گفتار پیشرفت حدود ۴۰ درصدی داشته و تا هفته شیراز افتتاح می‌شود.

این در حالیست که به گفته جعفری، ۱۰ المان کتاب و کتاب‌خوانی با همراهی سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز طراحی، ساخت و در سطح شهر شیراز نصب و ۳ کتابخانه عمومی در فرهنگسراهای شیراز نیز تا پایان سال افتتاح می‌شود که یکی از این کتابخانه به قرائت‌خانه‌ای با حداقل ۸۰ نفر ظرفیت مجهز خواهد بود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در پایان، گفت: ۳۰ تاکسی دیگر در قالب طرح تاکسیرانان دوستدار کتاب شیراز تا پایان سال به «تاکسی کتاب» مجهز می‌شوند.

کد خبر 5068220

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز شهرداری شیراز مرتضی جعفری هفته کتاب ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر محدودیت های کرونایی بارش باران کرمانشاه شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا قزوین لیگ برتر فوتبال ایران مشهد احتکار شهرداری شیراز تا پایان سال کتاب خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۷۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی، ظهر دوشنبه در آیین گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: در سایه تلاش جهادی عناصر تعلیم و تربیت و همه معلمان و مربیان، شاهد اتفاقات خوبی در استان بودیم.

وی تصریح کرد: ارتقای مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در رتبه‌بندی کشوری از جمله دستاوردهای مهم است؛ به طوریکه یکی از مناطق استان ۲۷۰ پله جابه‌جایی داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ابراز کرد: در خروجی امتحانات نهایی در سال گذشته رتبه ۱۱ کشوری را کسب کردیم که سال‌های قبل در جایگاه ۲۰ تا ۲۱ قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه توسعه و گسترش رشته‌های فنی و مهارتی از برنامه پیش‌بینی شده وزارت متبوع بیشتر است، افزود: در سال گذشته شاهد رشد ساخت و ساز مدارس بودیم و بر این اساس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۲۱۷ کلاس را تحویل آموزش و پرورش داد.

اسماعیلی ارتقای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در شرایط تربیتی به وجود آمده، اردوگاه‌ها و توسعه فضاهای تربیتی مورد توجه قرار گرفته و باعث شده فضای حاکم در مدارس متفاوت شود.

وی با بیان اینکه کسب رتبه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و المپیاد جهش مناسبی داشته است، خاطرنشان کرد: یک دانش‌آموز در شهرستان خدابنده از مدارس عادی راهی مسابقات المپیاد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد توسعه فضاهای ورزشی عنوان کرد: ۵۰ درصد فضاهای روباز و سالنی افزایش یافته و ۲۰ زمین چمن افتتاح شده و چهار سالن ورزشی در آستانه بهره‌برداری است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به سلامت دانش‌آموزان در همه ابعاد مورد توجه آموزش و پرورش است، یادآور شد: توزیع شیر بعد از ۱۰ سال وقفه پیگیری شد و زنجان جزو نخستین استان‌هایی بود که با تأمین اعتبار قرارداد لازم را منعقد کرد.

اسماعیلی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: این سند منشأ بروز و ظهور تحول علمی و فرهنگی در مدارس است و برای اجرایی‌سازی آن همگام با سیاست‌های وزارت متبوع تلاش خود را به‌کار می‌گیریم.

کد خبر 6098057

دیگر خبرها

  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • تدریس مشق عشق در یک مدرسه عشایری+ فیلم و عکس
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز