Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@09:02:34 GMT

روز ۲۵ آبان باید در تقویم رسمی کشور ثبت شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۷۲۳۱

روز ۲۵ آبان باید در تقویم رسمی کشور ثبت شود

ایسنا/اصفهان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: جا دارد مطالبه ۱۰ ساله مردم اصفهان برای ثبت رسمی روز ۲۵ آبان که روز حماسه و ایثار این مردم است، در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

محمدعلی احمدی، امروز (سه‌شنبه- ۲۰ آبان) در نشست خبری روز ۲۵ آبان که به عنوان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: اگر بخواهیم علت این نام‌گذاری را بیان کنیم باید به سه دلیل اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل اول تشییع پیکر ۳۷۰ شهید عملیات محرم در یک روز بود، این امر زوایای مختلفی دارد که هنوز به خوبی به آن پرداخته نشده است. دلیل دوم نام‌گذاری این است که با وجود تشییع پیکر شهدا در یک روز، مردم اصفهان فردای روز تشییع چند اعزام به جبهه داشتند و دلیل سوم این است که در میان شهدای این عملیات چند خانواده چند شهیدی از اصفهان داریم.

وی با بیان اینکه هیچ زمانی گلایه‌ای از پدران و مادران این شهیدان شنیده نشد و درخواست هیچ مطالبه‌ای نکردند، افزود: متأسفانه باید بگوییم آنچه شایسته روز ۲۵ آبان است در کشور انجام نشده و با وجود درخواست ۱۰ ساله و مکاتبات گسترده با وزارت ارشاد مبنی بر ثبت رسمی این روز در تقویم کشور، این وزارتخانه هنوز این مهم را در شورای فرهنگ عمومی مطرح نکرده است.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: در شهرداری نیز تلاش زیادی برای گرامیداشت بهتر این روز شده، اما آیا سرفصل بودجه‌ای برای روز ۲۵ آبان در نظر گرفته شده است؟ به بهانه این روزِ بزرگ باید نقش بزرگ اصفهان در دفاع مقدس بهتر روشن شود. حجم عظیم کمک‌رسانی‌ها از اصفهان به جبهه‌ها در کشور بی‌نظیر بود و این استان شهدای مختلفی در قشرهای گوناگون جامعه تقدیم این مرز و بوم کرده است.

احمدی با بیان اینکه از روز ۲۵ آبان باید الگویی برای آینده تبیین شود، تصریح کرد: این روز حماسی این پیام را مخابره کرد که اصفهانی‌ها همچنان در خط ولایت و انقلاب هستند و جوانان اصفهانی حاضر هستند برای اعتلای انقلاب اسلامی جانفشانی کنند و تبلیغات منفی بیگانگان مردم را از مسیر راستین انقلاب دور نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه شرایط کرونایی سبب شده که امسال فعالیت میدانی برای گرامیداشت روز ۲۵ آبان تدارک دیده نشود، یادآور شد: در فضای مجازی کارهای بسیار خوبی برای گرامیداشت این روز انجام داده‌ایم و در سطح شهر نیز به تبلیغات محیطی پرداخته‌ایم. تقارن روز ۲۵ آبان با روز بزرگداشت اصفهان و هفته بسیج بهترین فرصت برای گرامیداشت هر چه بهتر این سه مناسبت است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: شعار محوری روز ۲۵ آبان امسال «اصفهان، شهر شهیدان نام‌آور است» و در این روز یکی از نمایندگان استان در مجلس نطق خواهد کرد و از وزارت ارشاد درخواست می‌کند که این روز در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

احمدی گفت: برنامه‌های متنوعی از روز ۲۳ آبان از صدا و سیمای مرکز اصفهان پخش خواهد شد و در میدان نقش‌جهان نیز نمادی از روز ۲۵ آبان نصب می‌شود، همچنین پویش نصب عکس شهدا در ادارات، خودروها و سایر اماکن شهری نیز تدارک دیده شده است. عکس خانواده‌های دو شهیدی عملیات محرم و ۳۶ خانواده سه شهیدی اصفهان نیز در نقاط مختلف شهر نصب خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی فرهنگ ایثار و شهادت اصفهان برای گرامیداشت روز ۲۵ آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۷۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: بازی پایین جدولی‌های لیگ 3 هیچ نشد

به گزارش "ورزش سه"، نساجی مازندران که در دیدار برگشت لیگ برتر تساوی غیر منتظره‌ای در آبادان داشت، پس از این بازی تصمیم به شکایت از باشگاه صنعت نفت آبادان برای استفاده از ابوباکار تراولی، مهاجم خارجی این تیم کرد.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با توجه به حساسیت موضوع و شرایط پایین جدول که هر دو تیم گزینه سقوط از لیگ برتر هستند، تشکیل جلسه داد و رای خود را به شرح زیر صادر کرد:

«جلسه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در وقت فوق العاده با تصدی امضاء کنندگان زیر تشکیل است پرونده کلاسه فوق تحت نظر قرار دارد با توجه به اعطای فرصت حضور و ارایه لایحه دفاعیه کمیته پس از بررسی محتویات پرونده و تبادل نظر و با اعلام ختم رسیدگی مبادرت به انشاء رأی بشرح آتی می نماید:

در خصوص شکایت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان علیه باشگاه صنعت نفت آبادان مبنی بر استفاده از بازیکن غیر مجاز به نام آقای ابوباکار تراولی در بازی مورخ ۱۴۰۳٫۱٫۲۰ دو تیم از سری مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور با این توضیح که بر اساس بند ۲-۲-۲ دستور العمل جذب مربیان و بازیکنان خارجی در صورت تمایل تیمهای داخلی در به کار گیری بازیکنان خارجی آفریقایی غیر مطرح در بند ۲۲ لازم است بازیکنی که در دو سال قبل از انعقاد قرارداد با تیم ایرانی سابقه حداقل ۴ بازی رسمی و دوستانه ملی در کارنامه خود دارد برگزیده شود و بازیکن مذکور نیز با توجه به اینکه گامبیایی می‌باشد، مشمول این مقررات بوده در حالیکه فاقد چنین سابقه‌ای می باشد و تعداد بازی ملی او طی دو سال اخیر تنها دو عدد بوده است، با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به دفاعیات باشگاه صنعت نفت آبادان و نیز پاسخ استعلام به عمل آمده از سازمان لیگ فوتبال و همچنین پاسخ استعلام صورت گرفته از طریق دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال از فدراسیون فوتبال کشور سوئد واصله به این کمیته طی نامه شماره ۱۴۰۳۱۱۴۳۱ مورخ ۱۴۰۳٫۱٫۲۸ که بیانگر وجود سابقه ۹ بازی در سال ۲۰۲۲ و ۳ بازی در سال ۲۰۲۳ برای بازیکن مورد شکایت در لیگ فوتبال کشور سوئد میباشد و نیز ITC مورخ ۵ مارچ ۲۰۲۴ صادره از کشور سوئد در خصوص این بازیکن و با لحاظ اینکه طبق بند ۲ ۲۵ از دستورالعمل جذب بازیکنان و مربیان خارجی مصوب ۱۴۰۰٫۵٫۱۷ هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که حاکم بر موضوع می‌باشد، آن دسته از بازیکنانی که در دو فصل گذشته مسابقات برخی کشورهای اروپایی از جمله سوئد در صورتی که حداقل در هشت مسابقه از مسابقات رسمی باشگاه سابق در بالاترین لیگ سراسری و جام حذفی آن کشور بازی کرده باشند، می‌توانند با باشگاه‌های لیگ برتر کشور قرارداد منعقد نمایند، در نتیجه بازیکن ابوباکار تراولی نیز مشمول این بند از دستورالعمل بوده و قرارداد منعقده با ایشان نیز منطبق با مقررات ابلاغی تشخیص و در نتیجه به‌لحاظ عدم احراز تخلف موضوع ماده ۶۱ مقررات انضباطی مسند به ماده ۹۵ این مقررات حکم بر برائت صادر می گردد و در خصوص شکایت باشگاه نساجی مازندران علیه باشگاه صنعت نفت و بازیکن آقای ابوباکار تراولی با طرح ادعای مشابه فوق نیز با توجه به اینکه  بازی دو تیم در تاریخ ۱۴۰۲٫۱۲٫۱۷ برگزار و شکایت باشگاه نساجی بر اساس استعلام به عمل آمده از سازمان لیگ در تاریخ ۱۴۰۳٫۱٫۱۵  مطرح شده است، در نتیجه صرف نظر از صحت و سقم موضوع به لحاظ طرح شکایت خارج از مهلت مقرر ۲۴ ساعت مستند به مواد  25 و 90 مقررات انضباطی قرار توقف رسیدگی صادر می‌گردد. رأی صادره ظرف مهلت هفت روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی نزد کمیته استیناف می باشد.»

دیگر خبرها

  • مدارا با طالبان بدون خط قرمز! / معلمان و دغدغه معیشت/رویا فروشی برای کسب ثروت 
  • آیا فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت برای کارگران تعطیل است؟
  • رسمی: بازی پایین جدولی‌های لیگ 3 هیچ نشد
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • رسمی؛ اعلام برنامه هفته های 27، 28، 29 و 30 لیگ برتر