Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@15:38:37 GMT

هیچ قدرتی برای برخورد با دلالان وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۷۶۰۴

هیچ قدرتی برای برخورد با دلالان وجود ندارد

رسول کربکندی، سرمربی سابق ذوب آهن و بازیکن سابق تیم ملی درباره بحث دلالی در فوتبال ایران و تبعات آن صحبت های جالبی را مطرح کرد.

به گزارش برنا؛ رسول کربکندی، سرمربی سابق ذوب آهن و بازیکن سابق تیم ملی در خصوص فشارهای وارده به مربیان از سوی دلالان و مدیر برنامه ها گفت: کار مدیربرنامه ها در دنیا یک کار مرسوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد با توجه به مجوزی که از سوی فیفا می گیرند و سپرده هایی که می گذارند، طبق قوانین فیفا باید رفتار کنند. ایجنت ها به طور رسمی مربی یا بازیکن را از تیمی به تیم دیگر می برند. آنها تمامی موارد قانونی را در قراردادشان ذکر می کنند و باید تا پایان آن قرارداد تمامی مواردی که پیش می آید را مدیریت کنند. طبق قانون ایجنت ها درصدی از قرارداد را دریافت می کنند. این یک کار قانونی و اصولی است که در تمام دنیا انجام می شود. 

او در گفتگو با برنامه "صبح و ورزش" رادیو ورزش ادامه داد: بحث از آنجا شروع می شود که بعضی از ایجنت ها به صورت شبکه ای عمل می کنند و آدم های بزرگی پشت این افراد هستند که روی مربیان و مدیران باشگاه ها اثر می گذارند؛ بازیکن را تطمیع می کنند و پولهای غیررسمی را از آنها دریافت می کنند. اخیراً مد شده بازیکنان جوانی که به خانواده هایشان مسلط هستند را از شهرستان به تهران می آورند و یا حتی به کشورهای عربی، ترکیه و مناطقی که رفت و آمد خیلی مشکل نیست می برند و برای ورود آنها به تیم و یا تست دادن، پولهایی را از خانواده هایی که اصلاً تحت شرایط مالی خوبی نیستند، دریافت می کنند. در نهایت بازیکنان را بعد از یک تست رها می کنند و آنها دستشان به هیچ جایی بند نیست. 

کربکندی با بیان اینکه متأسفانه به صورت مافیایی عمل می شود، افزود: با پرداخت پول اگر حتی بازیکنی کیفیت فنی هم نداشته باشد، جذب تیم می شود و اگر مبلغ درخواستی پرداخت نشود، او را به شکل خیلی غیرمنصفانه ای از فوتبال کنار می گذارند و یا به تیم های بزرگ جذب نمی کنند. این اتفاقی است که در فوتبال ما به شکل مستمر و همه روزه انجام می شود و در کمال تأسف هیچ قدرتی برای برخورد با این دلالان وجود ندارد. 

 او در پاسخ به این پرسش که با چنین دلالی هایی چه کسی باید مقابله کند، تصریح کرد: در مواردی پیش آمده که وزارت اطلاعات و سازمان های قدرتمند تر با برخی از این افراد برخورد کرده اند و در مواقعی تعدادی از این افراد را بازداشت کرده اند که خیلی اثر مثبتی می گذاشت؛ اما متأسفانه بعد از مدتی رها شدند و در باشگاه ها شکل قانونی برای خودشان درست کردند و به طور رسمی به عنوان مدیر نقل و انتقال باشگاه ها وارد کار شدند. این اتفاق در فوتبال ما به شکلی شده که حتی رئیس فدراسیون و مربی تیم ملی تعیین می کنند. این شبکه آنقدر قدرتمند شده که فکر می کنم از کنترل فدراسیون خارج شده است.   

این برنامه صبح و ورزش، با اجرای سبحان اکرامی و با کارشناسی سعید زاهدیان روی آنتن رفت. برنامه صبح و ورزش ساعت ۷:۱۰ هر روز به جز جمعه ها به مدت یک ساعت و۲۰ دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرمربی رسول کربکندی ذوب اهن اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۷۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش پیاده روی خانوادگی میمند، به عنوانی رویدادی ورزشی و فرهنگی و همگانی، صبح شنبه از امامزاده اسماعیل (ع) شهر میمند آغاز و تا پارک شقایق به طول ۳ کیلومتر ادامه داشت.

این همایش پیاده روی خانوادگی میمندی‎‌ها به صورت زنده از برنامه «صبح و نشاط» شبکه سوم سیما پخش شد و شهروندان در مراسم پایانی که به همراه قرعه کشی و اهدای جوایز ارزنده بود، شرکت کردند.

محمد مهدی فروردین، نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس در این مراسم با اشاره به برگزاری این همایش همزمان با ایام برداشت گل محمدی گفت: ورزش به عنوان یک ضرورت تأثیرگذار در زندگی افراد باعث جامعه سالم و ایجاد نشاط خواهد شد و مردم میمند با حضور پرشور خود در این برنامه ثابت کردند که سلامتی جزو اولویت‌های زندگی آن‌ها است.

علی خلیلی، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز در این همایش یکی از بهترین راه‌های تأمین سلامتی را ورزش به خصوص ورزش‌های همگانی دانست و گفت: باید بتوانیم برای حفظ سلامتی خود در روز ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی همچون پیاده روی داشته باشیم.

فرهاد محمد رضازاده شهردار میمند ضمن اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته میمند از همه مردم ایران خواست تا به شهر میمند خواستگاه گل محمدی جهان سفر کرده و از مناطق و جاذبه‌های این دیار بازدید کنند.

رحیم خداجو مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز از مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف ورزشی، بر ایجاد نشاط اجتماعی به وسیله توسعه ابعاد مختلف ورزش تاکید کرد.

حبیب الله جمشیدی فرماندار فیروزآباد نیز در این همایش با بیان اینکه آوازه شهر میمند فراتر از استان فارس بلکه ملی و کشوری است اظهار داشت: وجود حدود ۱۴۰ کارگاه عرقیات و ۱۷۰۰ هکتار باغ گل محمدی ظرفیت عظیمی است که می‌تواند در این ایام سال زمینه حضور هموطنان را فراهم کند.

وی افزود: مهمان نوازی مردم میمند ریشه در فرهنگ عمیق و چند هزار ساله دارد و امیدواریم بتوانیم که در جهت حمایت و پشتیبانی از حوزه‌های گردشگری گام‌های مهمی در سال جدید برداریم.

گفتنی است روز هشتم اردیبهشت‌ماه در تقویم رویدادهای ملی ایران به عنوان روز میمند، ثبت شده است.

کد خبر 6089527

دیگر خبرها

  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • برنامه «خط اول» از رادیو ورزش
  • آخرین امتیازهای میلاد عبادی‌پور در روسیه به درد نخورد
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی