Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: هیچ کسی حق ندارد از ظرفیت‌های فدراسیون در مسیر انتخابات استفاده کند و ما اجازه این کار را نمی‌دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد نیکوخصال در پایان مجمع سالیانه فدراسیون شطرنج گفت: مجمع امروز در حالی برگزار شد که رئیس جدید باید آن را برگزار می‌کرد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا انتخابات فدراسیون به تعویق افتاد تا در دوره سرپرستی شاهد برگزاری مجمع باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص مطرح شدن مسائلی پیرامون تعلیق فدراسیون شطرنج ایران گفت: اخبار موثقی در این باره نداریم و جسته گریخته مطالبی را می‌شنویم. ایران جزو کشورهای تاثیرگذار در شطرنج دنیاست و بعید می‌دانم که تعلیق شویم. چیزی در این باره به ما اعلام نشده است. ضمن اینکه باید طبق اصول و شرایط فرهنگی خودمان حرکت کنیم.   سرپرست فدراسیون شطرنج ادامه داد: بحثی در خصوص بدهی‌ها به فدراسیون جهانی مطرح بود که تذکراتی را داده بودند و بر همین اساس چند هفته قبل مبلغ 10 هزار یورو از این بدهی را پرداخت کردیم. ضمن اینکه با مساعدت وزارت ورزش قصد داریم تا پایان سال جاری میلادی 10 هزار یورو دیگر نیز از بدهی‌هایمان را بپردازیم. در خصوص احتمال رویارویی با شطرنج‌بازان رژیم صهیونیستی باید این را بگویم که فاصله شطرنج ما با آنها زیاد است و در واقع شانس برخورد شطرنج‌بازان با یکدیگر ضعیف است.   نیکوخصال درباره پرداخت حقوق هفت میلیون تومانی به مهرداد پهلوان‌زاده رئیس سابق فدراسیون که به عنوان مشاور در فدراسیون حضور دارد گفت: این موضوع صحت ندارد و هر کس که این قرارداد را منتشر کرده بی‌اخلاقی کرده است. به تخصص پهلوان‌زاده نیاز داشتیم و از او خواهش کردیم که به ما کمک کند و او هم پذیرفت. بر همین اساس قراردادی نوشتیم و یک رقم پرداختی معمولی را در این قرارداد آوردیم. با توجه به اینکه پهلوان‌زاده پیش از این رئیس فدراسیون بود و اختلافی میان رقم دریافتی قبلی‌اش با رقم فعلی وجود داشت به لحاظ بیمه‌ای مشکلاتی بوجود آمد. در این باره رایزنی‌هایی را انجام دادیم  اما مسئولان بیمه قبول نکردند. به همین دلیل به پهلوان‌زاده گفتیم که مبلغ قبلی را به او بپردازیم  اما او باید تعهد کند که 40، 50 درصد از آن پول را به فدراسیون بازگرداند. مطرح شدن این موضوع یک شیطنت بود و توقع نداشتیم که این مسئله در صدا و سیما نیز مطرح شود.   وی درباره تعدیل نیرو به بهانه کمبود بودجه گفت: موضوع تعدیل نیرو را بر اساس دو مقوله کمبود بودجه و همچنین کیفی سازی انجام دادیم. در واقع برخی از جابجایی‌ها به دلیل نامطلوب بودن عملکرد کارمندان بود. متاسفانه هنوز می‌بینیم که نام شهره بیات که از ایران رفته در سایت فدراسیون دیده می‌شود و مسئولیت این موضوع بر گردن روابط عمومی است. ضمنا اعتراض‌هایی نیز به این حوزه از سوی برخی روسای استانی مطرح بود و در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که تغییراتی صورت بگیرد.   سرپرست فدراسیون شطرنج در پاسخ به این سوال که آیا عزل و نصب‌ها در دوره سرپرستی‌اش در این فدراسیون زیاد بوده است یا نه، گفت: از همان ابتدا نیز قرار بود این تعدیل نیرو و جابجایی به دلیل عدم ارائه کیفیت مناسبت صورت بگیرد. تصور من این بود که انتخابات زود برگزار خواهد شد اما متاسفانه این شرایط مهیا نشد. باید این را بگویم که در این جابجایی‌ها هیچ تصمیمات شخصی و مغرضانه‌ای وجود نداشته است.   نیکوخصال درباره ادامه فعالیت شادی پریدر به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات در پست نایب رئیسی بانوان و اینکه شائبه‌هایی در این باره مطرح می‌شود گفت: پریدر از سال‌‌های گذشته به عنوان کارمند فدراسیون فعالیت می‌کرده است. زمانی که مراسم معارفه من در فدراسیون انجام شد به پهلوان‌زاده گفتم که یک فرد مورد وثوق را به من معرفی بکند و او نیز پریدر را معرفی کرد. حضور او در فدراسیون منع قانونی ندارد اما هیچ کسی حق ندارد از ظرفیت‌های فدراسیون در مسیر انتخابات استفاده کند و ما اجازه این کار را نمی‌دهیم.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فدراسیون شطرنج پهلوان زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۷۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه پیام نور استان یزد با بیان اینکه دانشجویان امروز، مدیران فردای کشور هستند، اظهار داشت: با توجه به مسئولیتی که در آینده متوجه این دانشجویان است، نیاز به تربیت دانشجویانی خلاق، متفکر، متدین و مسئولیت پذیر داریم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه خداشناسی و شناخت حق اصلی‌ترین نیاز برای تربیت انسانهاست، عنوان کرد: باید در مدارس و دانشگاه ها به خداشناسی و تربیت انسانها توجه جدی‌تری صورت گیرد.

آیت الله ناصری همچنین با تاکید بر اینکه باید دانشجویان را از سطحی نگری دور کنیم و با نحوه تدریس، آنها را افرادی عمیق و متفکر بار بیاوریم، افزود: این مسئولیتی است که بر عهده دانشگاه هاست و باید خلاقیت را در دانشجویان بارور کنند.

وی ادامه داد: استاد باید دانشجو را وادار به تفکر و اندیشه کند همچنانکه در کتاب خدا نیز بر اندیشه و تفکر تاکید شده و بزرگان دین ما نیز تاکید کرده اند که یک ساعت تفکر از 70 سال عبادت ارزشمندتر است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: اگر دانشجو خلاق نباشد، در آینده به مدیر بخشنامه ای تبدیل می شود همچنانکه امروز نیز می بینیم که برخی مدیران قدرت حل مسئله ندارند و هر چه به آنها دیکته شود، همان را انجام می دهند.

وی تاکید کرد: اینکه برخی مدیران، نمایندگان مجلس و کارشناسان متوجه برخی فرمایشات رهبری نمی شوند، حاصل همین تحصیل و تربیت معیوب است همچنانکه می بینیم رهبری سالهاست بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند اما برخی مدیران ما نتوانسته اند هیچ برنامه ای در این زمینه ارائه دهند.

آیت الله ناصری همچنین بر لزوم تقویت قدرت تشخیص در دانشجویان تاکید کرد و گفت: متاسفانه امروز بسیاری از دانشجویان ما قدرت تشخیص حق از باطل را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان و فرزندان این مرز و بوم خلاقیت، استعداد و توانایی بیشتر از جوانان سایر کشورها دارند، اظهار داشت: لازم است شرایط شکوفایی و تبلور این ویژگی ها در جوانان ما فراهم شود تا به تولید علم به عنوان دغدغه رهبری بپردازند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد نیز در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در استان یزد دارای 10 مرکز و واحد است، افزود: واحدهای این دانشگاه در شهرهای یزد، زارچ، رضوانشهر، میبد، اردکان، تفت، ابرکوه، مهریز، مروست و بافق در سطح استان فعالیت دارند.

حمیدزاده عنوان کرد: در این واحدها در حال حاضر 8 هزار و 500 دانشجو به صورت حضوری و مجازی در حال تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان 
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان
  • یک پله سقوط مقصودلو و طباطبایی در رنکینگ جهانی شطرنج
  • داستانک‌هایی برای فلسفه‌ورزی کودکانه
  • غرامت سنگین بایرن برای همکاری با جانشین توخل
  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است
  • درخشش شطرنج باز خوزستان در مسابقات شهر‌های آسیا
  • جریمه ۲۰۰ میلیونی و یک اخطار برای تراکتور
  • قرارداد سرمربی تیم ملی، اولویت فدراسیون شد | جلسه در دفتر تاج؛ به زودی
  • قرارداد سرمربی تیم ملی، اولویت فدراسیون شد