Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با توجه به مشکلات پارک حاشیه‌ای در خیابان‌ها با اخذ مصوبه از شورای ترافیک استان معابر اصلی شهر به ۳۲ معبر ارتقا یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی نیک یکی از چالش‌های شهر قم را ساماندهی پارک حاشیه‌ای دانست و اظهار داشت: یکی از مشکلات شهر قم در پارک حاشیه‌ای تعداد پایین معابر در اجرای سیستم پارکومتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تعداد معابر شهر را ۸ معبر دانست و افزود: در طرح جامع ترافیک شهر قم یکی از مباحث موردتوجه بررسی معابر شهر و انجام مطالعات تکمیلی تعیین معابر اصلی بود.

نیک از افزایش معابر اصلی شهر خبر داد و تصریح کرد: با توجه به مشکلات پارک حاشیه‌ای در خیابان‌ها با اخذ مصوبه از شورای ترافیک استان معابر اصلی شهر به ۳۲ معبر ارتقا یافت.

وی ادامه داد: برای رفع مشکلات پارک حاشیه‌ای شهروندان تمام خیابان‌هایی که مردم با جای پارک مشکل داشتند به این معابر اضافه‌شده و سیستم‌های جدید پارکومتر در آن اجرا و نصب می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر لزوم توزیع عادلانه جای پارک در حاشیه معابر اصلی شهر، تصریح کرد: در سیستم‌های جدید پارک در نیم ساعت نخست رایگان بوده و اما با گذاشت نیم ساعت نرخ پارک به‌صورت واقعی و به‌روز محاسبه می‌شود.

نیک همچنین از انجام مراحل پایانی نصب و خط‌کشی در بلوار محمدامین (ص) خبر داد و گفت: سیستم‌های جدید پارکومتر بر اساس اولویت‌بندی‌های انجام‌شده در حال اجرا بوده و در فاز نخست بلوار محمدامین(ص) و صفاییه در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: برای توزیع عادلانه پارک بر اساس مصوبه جدید شورای اسلامی شهر و شورای عالی ترافیک کشور و همچنین شورای ترافیک استان نرخ پارک حاشیه‌ای افزایش پیداکرده و به نرخ حقیقی آن نزدیک شده است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم نحو پرداخت هزینه پارک را تشریح و بیان کرد: بر اساس سیستم جدید بعد از گذشت نیم ساعت نخست هزینه پارک با توجه بر اساس پلاک خودرو پارک شده محاسبه‌شده و صاحب خودرو به مدت یک ماه فرصت پرداخت هزینه پارک خود را دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری قم معابر اصلی شهر پارک حاشیه ای بر اساس شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۷۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مناطق پایتخت در جدول تصادفات صدرنشین هستند؟

سید ابوالفضل موسوی‌پور رییس پلیس راهور پایتخت در نشست مشترک مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: طبق آمار، ۵۹ درصد تصادفات شهر تهران در بزرگراه‌ها رخ داده که مهمترین عامل آن سرعت غیرمجاز بوده است.

موسوی پور تاکید کرد: مناطق ۴ و ۱۲ در صدر آمار تصادفات در پایتخت قرار دارند.

وی افزود: هر چقدر حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند شاهد کاهش حضور خودرو‌های شخصی در معابر، روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به تردد ۲۵ میلیونی مردم پایتخت با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی گفت: ارتقای هوشمندسازی سیستم حمل ونقل شهر تهران از اهداف این نشست است. ضمن اینکه کار‌های مشترکی در بحث پارکینگ‌های حاشیه‌ای و مدیریت بار در سیستم شبکه معابر خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اجرایی شدن طرح ترافیک جدید از سال آینده
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه+فیلم
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | ویژگی های این معبر جدید پایتخت
  • دو منطقه تهران در صدر جدول لیگ تصادفات پایتخت قرار گرفتند
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • بیشترین تصادفات تهران در این مناطق رخ می‌دهد
  • کدام مناطق پایتخت در جدول تصادفات صدرنشین هستند؟