Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حدود ۱۱ هزار شهید اهل‌سنت در کنار برادران اهل‌تشیع جان خود را در راه نظام تقدیم کرده که این وحدت و همدلی بین مذاهب اسلامی در ایران را به جهانیان نشان می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش‌از ظهر امروز در چهاردهمین برنامه سه‌شنبه‌های تکریم (تکریم از خانواده شهید ارکان قدیمی در سروآباد) که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی؛ «وحدت، اتحاد، یکدلی و همزیستی موجود در عرصه‌های مختلف کشور را یکی از مهمترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: یکی از نمادهای این همزیستی در حوزه شهادت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهادت به‌عنوان عالی‌ترین مرتبه معنوی انسان شناخته می‌شود، افزود: در سرزمین ایران اسلامی قطرات خون مذهب اسلامی برای حفاظت از کیان کشور با هم ترکیب شده که وقوع چنین مساله‌ای در دنیا کم‌نظیر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر اینکه حدود 11 هزار شهید اهل‌سنت در کنار برادران اهل‌تشیع جان خود را در راه نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده‌‌اند، تصریح کرد: این مساله وحدت و همدلی بین مذاهب اسلامی در ایران را به جهانیان نشان می‌دهد.

وی به با اشاره به اینکه کردستان یکی از مناطق زرخیر و به‌یاد ماندنی در حوزه دفاع مقدس است، گفت: در طول تاریخ ایران به‌ویژه در چهل سال اخیر، مردمان این دیار در خط مقدم شهادت، جهاد و حراست از کیان نظام اسلامی بوده‌اند.

صالحی با بیان اینکه کردستان 227 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس بیش از 25 هزار شهید از اقصی نقاط کشور در کنار پنج هزار و 400 شهید بومی خطه کردستان از خاک ایران اسلامی دفاع و جانشان را تقدیم ارزش‌های اسلام و انقلاب کردند.

وی با اشاره به اینکه شهادت نقطه اتصال مذاهب و اقوام به یکدیگر است، گفت: مذاهب و اقوام طی چهل سال اخیر در رخدادهای مختلف در کنار هم قرار گرفته و از کیان جمهوری اسلامی حفاظت و پاسداری کرده‌اند.

پارسای بی‌ادعا ـ 3| دغدغه مادر شهید تهرانی مقدم پس از شهادت "حاج حسن"/ شیوه رفع خستگی پدر موشکی ایرانروایت تسنیم از زندگی شهیدی که لحظه شهادتش را می‌دانست/ تصمیم سرنوشت‌ساز شهید مختار بند برای نبرد با تکفیری‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یکی از نقطه‌هایی که ایران را در حوزه مذاهب و اقوام به هم وصل کرده؛ وجود شهدای ترور است، افزود: در چهل سال اخیر 17 هزار شهید ترور در ایران تقدیم انقلاب شده که 10 درصد آنها مربوط به استان کردستان است.

وی با یادآوری اینکه شهید ارکان قدیمی در استان کردستان جزو شهدای مظلوم ترور است که جلوی چشم فرزند خردسالش به درجه رفیع شهادت نائل آمد، عنوان کرد: این شهید با تعلق خاطر به مباحث دینی و مذهبی و توجه به حوزه‌های فرهنگی و هنری جزو نمادهایی‌ست که تبدیل به جوانه و سپس به بوستان وسیعی در منطقه می‌شود چراکه الگویی برای حرکت در این دیار خواهد شد.

صالحی یادآور شد: امیدواریم با بهبود شرایط فعلی و کاهش شیوع ویروس کرونا، بتوانیم حضوری خدمت خانواده شهید ارکان قدیمی در سروآباد کردستان برسیم.

گفتنی است؛ شهید ارکان قدیمی در سال 1362 در روستای گوشخانی از توابع شهرستان سروآباد به دنیا آمد و پدرش ملا احمد امام جماعت روستای گوشخانی بود، تحصیلاتش را در مقطع کاردانی در رشته کامپیوتر ادامه داد. در تحصیل علوم دینی به مرحله‌ای رسیده بود که در اوج جوانی به ملا ارکان مشهور شد.

در اوایل مرداد ماه سال 1390 شهید ارکان برای دفاع از ارزش‌ها در کنار سایر مرزداران شجاع منطقه، لباس بسیجی بر تن کرد و در این راه خدمات بیشماری را در قالب محرومیت‌زدایی از منطقه به انجام رساند.

در «21 تیرماه سال 1397» گروهک تروریستی پژاک ماموستا ارکان قدیمی را در سن 35 سالگی مظلومانه جلوی چشمان فرزند خردسالش و همسرش به شهادت رساندند تا این اقدام ناجوانمردانه سندی بر جنایت‌های بیشمار گروهک‌های معاند در منطقه کردستان و مظلومیت مضاعف جوان مدافع انقلاب باشد.

انتهای پیام/481/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهید ارکان قدیمی هزار شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۸۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته  در نخستین سالگرد شهادت شهید غیرت، حمیدرضا الداغی، با حضور در منزل این شهر بزرگوار در سبزوار با خانواده وی دیدار و گفتگو کرد.    سردار علی فدوی،  گفت: شهید الداغی نماد غیرت، جوانمردی و شجاعت و متعلق به تمام مردم ایران است، مرد غیرتمندی بود که بر اساس تکلیف از ناموس این کشور دفاع کرد و جان خود را در این راه داد.   وی افزود: این حرکت وی نه تنها در سبزوار، بلکه در کل کشور و از ابعادی در کل دنیا، جلوه ویژه‌ای پیدا کرده است.    سردار علی فدوی، گفت: این افتخار و سربلندی برای مردم ما است که در بزنگاه‌ها بصیرت وافری دارند و تکلیفشان را به خوبی و درستی انجام می‌دهند.   شهید الداغی اردیبهشت سال گذشته هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان‌های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کردند و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند،  در درگیری با آن افراد شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.   این حرکت غیرتمندانه مورد تحسین مردم قدرشناس ایران قرار و به پاس این حرکت انسانی، وی شهید غیرت لقب گرفت.   سبزوار، واقع در ۲۳۰ کیلومتری مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • روایت شاهدان عینی از لحظات درگیری و شهادت حمیدرضا الداغی + فیلم
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا اثبات کرد
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت