Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  بانک مرکزی در واکنش به شایعات ارزی اطلاعیه ای صادر کرد.در اطلاعیه بانک مرکزی آمده است: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بار‌ها تاکید کرده است نرخ‌های ارز در بازار، نرخ‌های مطابق با بنیاد‌های اقتصاد نیست و ریزش حدود ۲۵ درصدی نرخ ارز طی یک هفته در بازار بهترین دلیل برای اثبات تاثیرگذاری کاهش ریسک‌های غیراقتصادی بر روی کاهش قیمت بازار به سمت نرخ تعادلی پایین‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علی رغم روند نزولی اخیر در بازار که البته مانند هر روندی گهگاه با اصلاح روبرو می‌شود، برخی به غلط این گونه القا می‌کنند که سطوح مشخصی از نرخ بازار، کف قیمتی بانک مرکزی است و همچنین با انتشار اخبار و شایعات سعی در بر هم زدن چشم انداز کاهش ریسک‌های غیراقتصادی دارند تا به هر شکل ممکن از کاهش نرخ بازار جلوگیری کنند.

 

این گروه در صدد جبران زیان ناشی از فروکش کردن چشمگیر انتظارات منفی در بازار ارز کشور و متعاقبا سایر بازار‌ها هستند. اما می‌توان تأکید کرد که روند نزولی شکل گرفته و ثبات در بازار‌های دارایی علیرغم این گونه مقاومت‌ها تداوم خواهد داشت. ضمن آن که بانک مرکزی انتظار دارد تا نهاد‌های مسئول، درپی شناسایی و معرفی گروه‌هایی باشند که با ایجاد این شایعات و القائات در تلاش هستند تا نگذارند کام مردم از ایجاد فضای باثبات در اقتصاد کشور شیرین شود.

 

بر این اساس، بانک مرکزی همزمان با روند کاهش ریسک‌های غیراقتصادی، با قدرت و توان بیشتری قیمت بازار را به سمت نرخ‌های پایین‌تر که متکی بر عوامل بنیادین اقتصاد است هدایت می‌کند و بدیهی است با استمرار عرضه بانک مرکزی، پتروشیمی ها، فولادی‌ها و سایر صادرکنندگان و گشایش‌های ارزی در جریان، بازار ارز از ثبات بیشتری برخوردار خواهد شد.

 

گفتنی است دیروز نیز معاملات واقعی در سامانه نیما و بازار متشکل ارزی در حال انجام است و نرخ‌های معاملاتی بسیار پایین‌تر از نرخ‌هایی است که بعضا در برخی از کانال‌های غیررسمی گزارش می‌شود.براساس گزارش‌های دریافتی، آخرین نرخ معامله شده درهم در سامانه نیما حدود ۶۶۶۵ تومان بوده است که معادل دلاری آن حدود ٢۴۴۶٠ تومان است.

 

خودروتک

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فضای مجازی اقتصاد جام نیوز ارز بانک مرکزی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۸۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید

اکبر یاوری، رئیس اتحادیه بارفروشان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از کاهش قیمت میوه‌های نوبرانه در بازار خبرداد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو گوجه سبز ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان، توت فرنگی ۷۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، ملون ۸ تا ۱۲ هزار تومان، جانا ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، طالبی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان و چغاله بادام ۸۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است.

به گفته او، با توجه به گرمای هوا و رسیدن میوه‌های نوبرانه به انبوه، قیمت روند کاهشی داشته است. به عنوان مثال قیمت هر کیلو گوجه سبز در ابتدای فصل بالای یک میلیون تومان بود که در شرایط کنونی بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته است و پیش بینی می‌شود که تا پایان اردیبهشت به حداکثر ۲۰۰ هزار تومان برسد.

یاوری نرخ کنونی هر کیلو پرتقال تامسون شمال را ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان، پرتقال رسمی شمال ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان، سیب لبنانی زرد ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز ۱۵ تا ۵۰ هزار تومان، کیوی ۳۰ تا ۸۰ هزار تومان، خیار گلخانه ۱۵ تا ۲۷ هزار تومان، خیار اصفهان ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان و لیمو شیرین ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش قیمت میوه‌های وارداتی در بازار خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر کیلو موز اکوادور ۷۰ تا ۷۲ هزار تومان، موز فیلپین ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان، موز هندی ۶۰ تا ۶۲ هزار تومان و هر کارتن آناناس ۶ تایی یک میلیون و ۱۵۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

او ادامه داد: بنابر آمار ورودی روزانه بار میوه، صیفی و فرنگی در میدان مرکزی ۲۰ تا ۲۲ هزار تن است که ۱۸ هزار تن آن خریداری و مابقی داخل میدان می‌ماند.

یاوری درباره آینده بازار میوه و صیفی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی امسال سال پرباری برای بازار میوه و صیفی خواهد بود که پیش بینی می‌شود بدلیل گرمای هوا، قیمت روند کاهشی به خود بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • سکه های حراجی بانک مرکزی ناخالصی دارند؟
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت