Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر اتیوپی در واکنش به نگرانی های بین المللی شروط خود را برای پایان اقدامات نظامی در منطقه تیگرای اعلام کرد.

 به نقل از المیادین، آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی شروطش برای پایان اقدامات نظامی علیه اقلیم تیگرای را بازگشت دولت مشروع به این منطقه و بازداشت تمامی کسانی که فرار کرده اند اعلام کرد.

وی گفت که عملیات اجرای قانون در تیگرای مطابق نقشه اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توئیتی اعلام کرد به محض خلع سلاح شورای نظامی و بازگشت دولت مشروع به منطقه و بازداشت افرادی که گریخته اند و ارائه آن ها به دستگاه قضایی عملیات نظامی متوفق می شود.

در این راستا سخنگوی نخست وزیر اتیوپی گفت: گوش آبی احمد بدهکار کسی نیست، آبی احمد با درخواست های بین المللی برای برقراری آرامش در منطقه ملتهب تیگرای مخالفتی ندارد و قدردان کسانی است که درباره این جنگ داخلی ابراز نگرانی کردند. به هرحال اتیوپی دارای حاکمیت ارضی است و در نهایت این دولت اتیوپی است که تصمیماتی را به نفع کشور و مردمش خواهد گرفت.

در حالی که منابعی در دولت اتیوپی روز دوشنبه گفتند، صدها تن در درگیری تیگرای کشته شدند، آبی احمد مدعی است، نگرانی ها درباره این آشوب بی مورد است و هدف از عملیات دولت برای حاکمیت قانون، تضمین صلح و ثبات است.

نخست وزیر اتیوپی هفته گذشته به تیگرای حمله کرد و رهبران تیگرای را به تضعیف اصلاحات دموکراتیک خود متهم کرد.

رئیس منطقه تیگرای هم با بیان اینکه توقف این درگیری با نیروهای دولت مرکزی و انجام مذاکره اقدامی مطلوب است، اعلام کرد، با این وجود دفاع از تیگرای متوقف نخواهد  شد.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نخست وزیر اتیوپی آبی احمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۸۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است

به گزارش خبرگزاری مهر، «پائولو رانگل» وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

کد خبر 6089465 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است