Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رکنا، وکیل مدافع محمد علی نجفی گفت: حکم آقای محمدعلی نجفی 6 سال و نیم برای قتل عمد و یک سال و 3 ماه هم برای نگهداری اسلحه است که با توجه به قانون کاهش مجازات های کیفری از دادگاه تقاضای کاهش مجازات برای ایشان را کردیم که دادگاه هم حبس را در حد قانون کاهش داده و به زندان ابلاغ کرده است. این در حالی است که قانوناً مدتی را هم که آقای نجفی در زندان بوده هم محاسبه می شود و بعد از گذراندن یک سوم مدت حبس آقای نجفی می تواند آزادی مشروط بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط جسمانی نجفی مناسب نیست

حمید گودرزی، وکیل مدافع محمد علی نجفی با اشاره به وضعیت موکل خود گفت: آقای نجفی از نظر جسمانی در شرایط خوبی به سر نمی برند چرا که علاوه بر ناراحتی قلبی، سابقه سکته حاد قلبی و بیماری دیابت هم دارند و با توجه به شرایط سنی ایشان که تقریباً ۶۹ سال است. این بیماری های زمینه ای آزارشان می دهد و با توجه به شیوع ویروس کرونا، ایشان هم اکنون در وضعیت خطرناکی قرار دارند.

وی با اشاره به مرخصی محمد علی نجفی از زندان گفت: بر اساس قانون تا حکم محکومی قطعی نشود مرخصی به آن فرد تعلق نمی گیرد و قطعیت حکم آقای نجفی را ۳ روز پیش از طریق اجرای احکام دادسرای عمومی تهران به زندان اوین اعلام کردند و به همین دلیل هم، آقای نجفی تازه تقاضای مرخصی کرده است که تا کنون پاسخی به درخواست ایشان داده نشده است و احتمالا ظرف روز های آتی زندان اوین به این درخواست پاسخ خواهد داد.

وکیل مدافع محمد علی نجفی خاطرنشان کرد: حکم آقای محمدعلی نجفی ۶ سال و نیم برای قتل عمد و یک سال و ۳ ماه هم برای نگهداری اسلحه است که با توجه به قانون کاهش مجازات های کیفری از دادگاه تقاضای کاهش مجازات برای ایشان را کردیم که دادگاه هم حبس را در حد قانون کاهش داده و به زندان ابلاغ کرده است. این در حالی است که قانوناً مدتی را هم که آقای نجفی در زندان بوده هم محاسبه می شود و بعد از گذراندن یک سوم مدت حبس آقای نجفی می تواند آزادی مشروط بگیرد.

گفتنی است شهریور ماه گذشته در جلسه هیات‌عمومی دیوان‌عالی کشور که با حضور دادستان کل کشور و رئیس دیوان‌عالی کشور برگزار شد، اکثریت قضات هیات‌عمومی دیوان‌عالی کشور به عمدی بودن قتل میترا استاد به‌دست محمدعلی نجفی رای دادند. از میان آرای ۶۶ قاضی دیوان‌عالی کشور، ٣٩ قاضی رای دادگاه کیفری و ٢٧ قاضی رای شعبه ۴١ دیوان‌عالی کشور را تایید کردند و بنابراین قتل میترا استاد همسر دوم محمد‌علی نجفی قتل‌عمد تشخیص داده شد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا رکنا محمد علی نجفی قتل اسلحه قانون دادگاه زندان آزادی دیابت زندان اوین قتل عمد قاضی اخبار حوادث حبس مجازات کیفری وکیل آزاد سهام عدالت قیمت خودرو کرونا عکس ایران کرونا ویدئو ترامپ ساعت قتل دختر فیلم خانواده دیوان عالی کشور محمد علی نجفی کاهش مجازات قانون کاهش آقای نجفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۸۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزییات از دوره جدید کالابرگ

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین جزییات از دوره جدید کالابرگ فجرانه را عنوان کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا عسگریان؛ معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو(ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه منحصر به فرد در کشور است و در حوزه تولیدات و صادرات فعال است.

وی افزود: وزارت کار یکی از مجموعه‌های بزرگ در حوزه صنعت و اقتصاد است و در زمینه‌های صنعتی مختلف فعالیت دارد.

عسگریان گفت: ما در حوزه دارویی، حمل و نقل و گردشگری و ... شرکت‌هایی داریم و فعال هستیم.

وی درباره میزان فعالیت وزارت کار در حوزه دارویی اظهار کرد: ما در صنعت دارویی در بحث تولید مواد اولیه و سایر داروهایی تخصصی و عمومی بسیار مؤثر عمل کرده است.

وی افزود: وزارت کار نیز دارای زیر مجموعه‌های اقتصادی و صنعتی گسترده است‌. در حوزه پتروشیمی متعددی از ابتدا تا انتهای زنجیره تولید درون خانواده وزارت کار فعال هستند. همچنین بزرگترین هلدینگ‌های حمل ‌و نقل کشور درون وزارت کار است. همچنین در صنعت دارویی، ریلی و ساختمان و سیمان ما حرف اول را در کشور ایران می‌زنیم.

عسگریان ادامه داد: در مجموع 5 صندوق بزرگ کشور در وزارت کار قرار دارند که تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری مهمترین آنها هستند و شرکت های بزرگی هستند.

وی افزود: مهمترین وظیفه ما تحلیل بازار جهانی است و بازار 30 کشور درحال تحلیل است. کشورهای اوراسیا، آفریقا و به ویژه همسایگان خودمان هستیم. البته در حوزه آفریقا حضور کمرنگی داریم که باید گسترش جدی داشته باشیم. امسال با آفریقا وارد تفاهم‌نامه‌های بزرگی را درحال انعقاد هستیم. برای مثال نخست وزیر زیمباوه در ایران است و وارد مذاکره شدیم. چرا که دشت‌هایی برای کشت وسیع برون مرزی توتون است.

معاون رفاه وزیر رفاه تاکید کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم تاثیر منطقه ای در حوزه دارو داشته باشیم در حوزه دارویی با عراق، لبنان و ارمنستان کار جدی کردیم. سفر اخیر تجار ارمنستان نشان داد که ما به زودی در این کشور حضور جدی خواهیم داشت و علاوه بر دارو و محصولات پتروشیمی، محصولات ساختمانی و سیمان و مصالح نیز به آنها صادر خواهیم کرد.

وی افزود: اگر ما یک و نیم میلیارد دلار صادرات دارو داشته باشیم، پایگاه خود را در بازار جهانی بطور کامل حفظ خواهیم کرد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر رفاه تأکید کرد: ما طرح فجرانه را داشتیم، طرحی اثرگذار در مدت 3 ماه که به طور متوسط بالای 86 درصد از این طرح در کشور استقبال کردند. هجدهم این ماه فجرانه تمام می‌شود و و ما‌ امیدواریم این طرح تمدید شود.

وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد

وی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح فجرانه کالابرگ تمدید می‌شود، عنوان کرد: چون این طرح منابع بسیاری این می‌خواهد و باید در بالاترین سطح کشور تصمیم‌گیری شود، از این رو طی 10 روز آینده تصمیم‌گیری می‌شود که‌ آیا ایا تغییر خواهد کرد یا تمدید می‌شود اما میزان استقبال و عدد‌های این طرح فوق‌العاده است، بزرگترین خرید قرن در این طرح صورت گرفت و امروز یک میلیون و 700 هزار تن محصول خریداری شده از 11 قلم شده است و 140 میلیون بسته غذایی در یک مدت کوتاه توزیع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیم
  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • دیوان بین‌المللی کیفری در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد
  • آخرین جزییات از دوره جدید کالابرگ
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد