Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار و رئیس شورای پدافند غیرعامل گیلان با بیان اینکه تقویت آمادگی در پدافند غیرعامل، کاهش آسیب پذیری را به دنبال دارد، گفت: برای بهره مندی از مشارکت عموم جامعه در حوزه پدافند غیرعامل، نیازمند فرهنگ‌سازی، تبیین و فهم مشترک با استفاده از ابزارهای مختلف به ویژه ظرفیت رسانه‌ها و صداوسیما هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع ظهر امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان که با حضور جانشین قرارگاه پرتوی سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل همچون مصونیت سازی بدن انسان ما را از درون ایمن می کند، اظهار داشت: لازم است با توجه ویژه به پدافند غیرعامل، کشور را در برابر تهدیدها مصون کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل معطوف به حوزه‌ای خاص نمی‌شود بلکه به حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، بهداشت، محیط زیست، کشاورزی و موضوعات دیگر نیز مرتبط است، گفت: آمادگی در پدافند غیرعامل، ارتقاء پایداری ملی و کاهش آسیب پذیری را به همراه دارد و این مهم با مشارکت حداکثری مردم تحقق می یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در حوزه پدافند غیرعامل را بسیار مهم ارزیابی و اضافه کرد: برای بهره مندی از مشارکت عموم جامعه در حوزه پدافند غیرعامل، نیازمند فرهنگ سازی، تبیین و فهم مشترک با استفاده از ابزارهای مختلف به ویژه ظرفیت رسانه ها و صدا و سیما هستیم.

وی بر ضرورت فعال سازی همه قرارگاه ها و کارگروه های ذیل شورای پدافند غیرعامل تأکید و خاطرنشان کرد: ارائه آموزش های لازم به مسئولان، نخبگان، سازمان های مردم نهاد و مردم از جمله برنامه های در دست اقدام استان است.

در پایان این جلسه حکم انتصاب دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان به عنوان فرمانده قرارگاه پدافند پرتوی استان و سردار محمد عبداله پور فرمانده سپاه استان به عنوان جانشین قرارگاه پدافند پرتوی استان از سوی سرلشگر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور توسط جانشین قرارگاه پرتوی کشور به آنان اعطاء شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار گیلان شورای پدافند غیرعامل پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است

آیت الله اعرافی با بیان اینکه توجه به این فرهنگ‌سازی در آمارهایی مانند تصادفات اثرگذار است، تصریح کرد: یک بخش مهم و پایه‌ای در فرهنگ‌سازی خانواده‌ها است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار رئیس پلیس راهور استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، گفت: فراجا مسئولیت‌های متعدد و ترکیبی دارد که از این رو باید از آن‌ها حمایت شود. اقداماتی مانند «طرح نور» از جمله کارهای ویژه است که به عنوان حوزه از آن حمایت می‌کنیم و به طور ویژه از فعالیت های فراجا در عرصه امنیت اخلاقی تقدیر و تشکر داریم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه کار در قم حساس، سخت و ارزشمند است، عنوان کرد: مسئله فرهنگ ترافیک در رعایت قوانین بسیار مهم است که حوزه، دانشگاه، آموزش و پرورش، خانواده و نهادهای مختلف اجتماعی در آن مسئولیت دارند.

وی با اشاره به اینکه همه باید به گونه‌ای تربیت شویم که قانون را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: تربیت از خانواده آغاز شده، در مدرسه به تثبیت رسیده و در ادامه در سایر نهادها تقویت می‌شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه توجه به این فرهنگ‌سازی در آمارهایی مانند تصادفات اثرگذار است، تصریح کرد: یک بخش مهم و پایه‌ای در فرهنگ‌سازی خانواده‌ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بخش مهم دوم آموزش و پرورش است، یادآور شد: فرهنگ‌سازی در آموزش و پرورش باید توسط معلمان و کادر مدرسه انجام شود و این جزو وظایف آن‌ها است.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید هم‌افزایی برای کاهش آسیب‌ها صورت بگیرد، گفت: همچنین نقاط حادثه‌خیز شهری نیز باید اصلاح شده و تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایجاد پارکینگ نیز یک موجود مهم است، بیان کرد: باید هر مسجد و مدرسه‌ای که ساخته می‌شود در کنار آن یک پارکینگ نیز احداث شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های پیشرفته نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: گاهی بسیاری از مشکلات با استفاده از این فناوری‌ها حل خواهد شد.

وی افزود: مقوله راهنمایی و رانندگی یکی از نمادهای فرهنگی شهر است و از این جهت مردم و مسئولین نسبت به این موضوع باید اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه اخلاق برخوردی ماموران راهنمایی و رانندگی نیز بسیار مهم است، گفت: همچنین اقدامات مطالعاتی، تحقیقاتی و ارزیابی نقش بسیار موثری دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی