Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@16:12:47 GMT

پایگاه جدید مزدوران امارات در منطقه راهبردی جنوب یمن

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۹۰۲۹

پایگاه جدید مزدوران امارات در منطقه راهبردی جنوب یمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، بعد از آنکه درگیری های شدید میان عناصر دولت مستعفی یمن وابسته به عربستان و شورای انتقالی جنوب یمن وابسته به امارات در أبین شدت گرفت، مزدوران اماراتی از ایجاد یک پایگاه جدید برای این عناصر در استان راهبردی سقطری خبر دادند.

«رأفت علی ابراهیم الثقلی» رئیس فرماندهی محلی شورای انتقالی جنوب یمن در مجمع الجزایر سقطری این پایگاه جدید را برای مزدوران اماراتی افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز دوشنبه، در جریان درگیری های استان أبین، یکی از فرماندهان سرسپرده عربستان و ۶ عنصر مزدور اماراتی به هلاکت رسیدند.

طی روزهای اخیر، اختلافات میان مزدوران سعودی و اماراتی در یمن به ویژه در جنوب این کشور شدت گرفته و تلاش های عربستان برای متحد کردن دو طرف در برابر نیروهای انصارالله راه به جایی نبرده است.

چندی قبل نیز یک منبع یمنی اعلام کرده بود که عربستان سعودی تجهیزات نظامی جدیدی به جزیره سقطری یمن ارسال کرده است. این جزیره راهبردی در جنوب یمن در حال حاضر، تحت کنترل عناصر وابسته به امارات است.

این منبع یمنی تأکید کرده بود که شورای انتقالی جنوب یمن وابسته به امارات کنترل جزیره سقطری را به دست دارد و به نظر می‌رسد ارسال تجهیزات نظامی جدید سعودی به این منطقه در راستای رقابت با نفوذ امارات در این جزیره باشد.

اهمیت جزیره سقطری در موقعیت مهم و راهبردی آن در نزدیکی خلیج عدن و همچنین منابع معدنی گسترده آن نهفته است.

کد خبر 5068343 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی امارات متحده عربی شورای انتقالی جنوب یمن جزیره سقطری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ایالات متحده امریکا دونالد ترامپ جو بایدن عراق انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین عربستان سعودی ویروس کرونا لبنان امارات متحده عربی مناقشه قره باغ ایران جنوب یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۹۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش توانمندی بیش از ۲ هزار هنرجوی هنرستان‌های قشم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با روز ملی خلیج فارس و در حاشیه حضور در سومین نمایشگاه مهارت‌های من در محل نمایشگاه‌های بین المللی قشم، گفت: دانش آموزان به عنوان سفیران جدید قشم با هدف گسترش آگاهی فرهنگ و تمدن خلیج فارس و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جزیره، هنر خود را در قالب ۵۰ غرفه در نمایشگاه بین المللی قشم به نمایش گذاشته اند.

ادریس راموز همزمان افزود: دو هزار و ۲۲۰ هنرجو از ۱۲ هنرستان آموزش و پرورش منطقه آزاد قشم هنر‌هایی همچون نقاشی، طراحی و دوخت پوشاک، طراحی جلد کتاب، صنایع دستی دریایی، چرم دوزی، نجاری، جوشکاری، طراحی نرم افزار رایانه‌ای و الکترونیک آثار خود را در برابر دید علاقمندان به نمایش گذاشته اند.

وی گفت: این نمایشگاه با هدف مهارت آموزی و افزایش توانمندی دانش آموزان جزیره قشم و پیوند آن با صنعت و بازار برگزار شده است که یکی از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد قشم است.

بیشتر بخوانید: پایان برگزاری نوبت اول کنکور در هرمزگان

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه قشم به عنوان جزیره نوآور و خلاق معرفی شده است افزود: در سومین دوره نمایشگاه مهارت‌های من نیز به دنبال ارائه فرصت‌ها و روایت جزیره جهانی قشم و گسترش مفهوم مکتب فرهنگی و هنری خلیج فارس با استفاده از توان دانش آموزان جزیره هستیم.

سومین نمایشگاه مهارت‌های من به مناسبت هفته ملی خلیج فارس، ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل نمایشگاه بین المللی قشم پذیرای هنردوستان و علاقمندان است.

در حاشیه سومین نمایشگاه مهارت‌های من، از ۱۶ دانش آموز حائز رتبه‌های برتر منطقه‌ای در المپیاد شایستگی محور و جمعی از آموزگاران هنرستان‌های شهر قشم تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • باران شدید در راه است/ تدابیر ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه
  • ◄ فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب
  • زارع‌پور: بسته اینترنتی ۳۰ گیگابایتی برای معلمان فعال می‌شود
  • بسته هدیه اینترنت ۳۰ گیگا بایتی دولت به معلمان+ جزئیات
  • نمایش توانمندی هنرجوهای هنرستان‌های قشم
  • نمایش توانمندی بیش از ۲ هزار هنرجوی هنرستان‌های قشم
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند