Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر راه گفت: در شرایطی که نظر مقامات عالی کشور بر این است که گمرکات و دستگاه‌های مرتبط، هیچ یک از نهاده‌های تولید را در گمرکات نگه ندارند، شگفت‌انگیز است که چرخ و محور واگن، یک سال در گمرک مانده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد اسلامی در مراسم الحاق 122 دستگاه انواع ناوگان به شبکه ریلی افزود: چرخ و محور که جزء جدانشدنی تولید محصولات ریلی است، اکنون یک سال است که در گمرکات به علت‌های مختلف مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام جهش تولید که دقیق و حکیمانه بود گفت: این نام گذاری درست در مقابل جنگ اقتصادی و تهاجم همه جانبه آمریکا و ایادی آن به کشور ما بود که تمام شریان‌های مالی و لجستیکی کشور را مورد تهاجم قرار داده است.
آقای اسلامی گفت: بنابراین باید در جهت برداشتن موانع تولید اهتمام ویژه داشته باشیم و تلاش کنیم که صنعت گران بتوانند راحت‌تر تعهدات خود را انجام دهند و اعتماد سازی متقابل در جامعه به وجود آید.
وی با اشاره به گزارش مسئولان دو شرکت فعال در زمینه تولید محصولات ریلی در مراسم امروز افزود: این نقص‌ها در جای خود قابل تامل و رسیدگی است که باید توجه ویژه به آن شود.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ما باید پیش دستانه نسبت به برداشتن موانع تولید اقدام کنیم گفت: در شرایط کنونی و ماه‌های پرالتهاب گذشته و جنگ اقتصادی نشان داد که هرچه به رویه‌ها و ساز و کار‌ها توجه خاص داشته باشیم، می‌تواند راحت‌تر گره گشای کار‌ها باشد.
آقای اسلامی افزود: زمانی که نظر رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و مصوبات ستاد اقتصادی دولت بر این است که هیچ یک از نهاده‌های تولید در گمرکات باقی نماند، شگفت انگیز است که چرخ و محور واگن یک سال در گمرک می‌ماند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال در تولید چرخ و محور واگن خودکفا شده ایم گفت: در تولید ترمز واگن هم صد درصد به خودکفایی رسیده ایم.
وی با قدردانی از مهندسان و پژوهشگران داخلی و شرکت‌های بهره بردار که خودکفایی مجموعه ترمز را ایجاد کردند افزود: نیازمند این هستیم که ساز و کار‌ها را متناسب با شرایط ظالمانه تحریم در نظر بگیریم و راه آهن باید با این شرایط، متفاوت برخورد کند و دستگاه‌های مرتبط نیز باید فرایند تولید را تسهیل کنند تا بتوانیم گره را از تولید برداریم.
آقای اسلامی اضافه کرد: در فرآیند خصوصی سازی با اقداماتی مواجهیم که از گذشته مانده و ما وارث آن هستیم و آن این است که هنوز برخی کارخانجات بزرگ ما از این نابسامانی‌ها در رنج هستند.
وی ابراز امیدواری کرد: با تصمیمات اخیر در ستاد اقتصادی دولت، دستگاه‌ها بتوانند نقش خود را ایفا کرده و برای تعیین وضعیت بعضی از شرکت‌ها، روان سازی کنند.
آقای اسلامی با بیان اینکه از بانک‌ها انتظار همکاری بیشتر داریم گفت: در ستاد ملی مقابله با کرونا موضوع وام کرونای شرکت‌های ریلی مصوب و ابلاغ شد و از بانک ملت میخواهیم در پرداخت تسهیلات حمایتی به شرکت‌های ریلی شرایط را تسهیل کند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تجهیز، نوسازی و روزآمدسازی در بخش ناوگان ریلی، گفت: در بخش زیرساخت از ظرفیت تولید ملی بهره‌مند بوده ایم و شاید بتوان گفت که برای نخستین بار است که امسال، هرجا که خطوط ریلی را اجرا کردیم، از محصولات داخلی استفاده می‌کنیم.
وی دو اقدام، یکی بحث نیروی انسانی و دیگری روزآمد سازی برنامه‌ها را دو اقدام مهم برای تسهیل در تولید بیان کرد و گفت: نیروی انسانی بالاترین ارزش را در راه آهن دارد و سامانه‌ای که برای شایسته گزینی و ارتقاء و نوسازی منابع انسانی در شرکت راه آهن است، قدم بسیار خوبی است که بتواند سازمانی هوشمند، روز آمد، بانشاط و دارای انگیزه‌های خدمتی بالا را در اختیار داشته باشد.
وزیر راه و شهر سازی افزود: شرکت راه آهن با روزآمد سازی برنامه‌ها و زیرساخت‌های توسعه‌ای و همچنین سامانه‌ها، بتواند به سازمانی به روز و خدمتگذار که هدف آن کاهش دغدغه‌های مردم و افزایش رضایتمندی است، تبدیل شود.

طرح اقدام ملی مسکن را ادامه میدهیم
وزیر راه و شهر سازی گفت: طرح اقدام ملی مسکن را ادامه میدهیم تا افراد فاقد مسکن صاحبخانه شوند.
آقای محمد اسلامی در مراسم ورود 122 دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل، در جمع خبرنگاران درباره تأثیر کاهش قیمت ارز بر کاهش قیمت مسکن، افزود: از سال 97 تاکنون قیمت مسکن همانند سایر کالا‌ها متأثر از تحولات ارزی افزایش یافت و با کاهش قیمت ارز و طلا، باید قیمت‌هایی که افزایش داشته اند، نزولی شود، اما متأسفانه چسبندگی قیمت وجود دارد.
وی گفت: ما در طرح اقدام ملی مسکن، جامعه هدف را مشخص کردیم که 436 هزار نفر واجد شرایط مشخص شدند که در حال انجام است.
آقای اسلامی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن را ادامه می دهیم تا افراد فاقد مسکن صاحبخانه شوند افزود: سازندگان هم 80 درصد منابع مورد نیاز خود را در قالب تسهیلات از بانک‌ها دریافت می کنند که در این باره پرونده تشکیل شده و ساخت و ساز‌ها در حال انجام است.
وی گفت: در همه کالا‌ها و خدمات تحولات تهاجمی روی قیمت‌ها مردم را آزار می دهد که امیدواریم با نظارت و کنترل و تعامل همه قوا، کنترل قیمت‌ها انجام شود تا به شرایط پایدار برسیم.
وی تأکید کرد: همانگونه که با کاهش نرخ ارز، قیمت خودرو کاهش یافت، قیمت اقلام دیگر نیز بدون علت افزایش یافته بود باید برگردد.

افزایش قیمت بلیت هواپیما نداشتیم
آقای اسلامی درباره قیمت بلیت هواپیما و جلساتی که در این باره در حال برگزاری است، گفت: ما افزایش قیمت بلیت هواپیما نداشتیم و فهرستی که طبق آن قرار بود تا 150 درصد افزایش قیمت‌ها اعمال شود، متوقف شد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی از سقف نرخی بلیت‌ها عبور نکردند افزود: شرکت‌های هواپیمایی را ملزم کردیم در فروش صندلی هواپیما سقف 60 درصد ظرفیت را رعایت کنند و یک صندلی خالی کنار هر مسافر باشد.
آقای اسلامی افزود: شرکت‌های هواپیمایی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما با استناد به افزایش قیمت ارز، درخواست‌هایی داشتند که ما اعلام کردیم این نرخ‌های ارز واقعی نیست و باید تا متعادل شدن نرخ ارز، صبر کنند.
وی با تاکید بر اینکه اجازه تکرار پرواز‌های چارتر را نمی دهیم گفت: مشکل چارتر این بود که پرواز‌های برنامه ای، سلف خری میشد و چارترکننده با توجه به اقتضائات زمانی نرخ را تعیین می‌کرد و در کنسلی‌ها هم پول مسافر عودت داده نمی‌شد.

حمل و نقل ریلی یکی از سامانه‌های ایمن حمل و نقل
وزیر راه و شهرسازی در خصوص توسعه شبکه ریلی و تاثیر آن بر روی صنعت حمل و نقل، با تأکید بر این که حمل و نقل ریلی یکی از سامانه‌های ایمن حمل و نقل است، گفت: مقام معظم رهبری و همچنین رئیس جمهور همواره بر توسعه ظرفیت ریلی و کیفیت بخشی به حمل و نقل ریلی تأکید دارند و ما هم این موضوع را با اهتمام ویژه دنبال می کنیم.
آقای اسلامی با بیان اینکه سهم ریل در حمل کالا باید طبق برنامه به 30 درصد افزایش یابد افزود: ما اتصال 5 استان به شبکه ریلی را پیگیری کردیم و 7 طرح ریلی تا پایان سال 1400 افتتاح می شود.
وی درباره جلوگیری از ورود مسافران مبتلا به کرونا به هواپیما و قطار گفت: در پایانه‌های ریلی، جاده‌ای و فرودگاهی سامانه‌هایی که طبق آن مسافران مبتلا به کرونا مشخص می شوند استفاده میشود و از ورود مسافرانی که تست مثبت کرونا دارند جلوگیری خواهد شد.

بهره برداری از نخستین سیستم ترمز واگن‌های باری کشور
مدیر عامل شرکت راه آهن، از بهره برداری از نخستین سیستم ترمز واگن‌های باری کشور خبر داد.
آقای سعید رسولی در مراسم ششمین و هفتمین مرحله بهره برداری از ناوگان جدید ریلی در سال جهش تولید گفت: سیستم ترمز جز سامانه‌هایی است که ما به خارج از کشور وابستگی داشتیم، اما امروز با استفاده از توان داخل و تلاش مهندسان بومی توانستیم این سیستم را در کشور تولید کنیم.
وی همچنین از بهره برداری از سامانه پروژه مدیریت استعداد‌های راه آهن خبر داد و افزود: 3 هزار و 775 نفر از کارشناسان و مدیران راه آهن در مرحله نخست، مخاطب این طرح خواهند بود.
مدیر عامل شرکت راه آهن گفت: این افراد اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری و در شش مرحله مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و ما اطلاعات خوبی از مدیران خواهیم داشت که برای آینده راه آهن و همچنین کشور، مؤثر خواهد بود.
آقای رسولی در ادامه با اشاره به الحاق 122 دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل به شبکه ریلی کشور، شامل: لوکوموتیو، واگن مسافری و واگن باری افزود: امیدوارم با حمایت از شرکت‌های تولیدی در بخش ریلی، بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.
وی گفت: نهضت نوسازی و بهسازی ناوگان ریلی، همواره در دستور کار بوده و امیدواریم بتوانیم ناوگان شایسته و در خور شأن مردم داشته باشیم.
مدیر عامل شرکت راه آهن اضافه کرد: امروز با استفاده از تسهیلات خارجی, 15 دستگاه لوکوموتیو به شبکه ریلی وارد شده که همه این اقدامات، امنیت شبکه را تأمین می‌کند.
وی یاداور شد: مقدمات دریافت این تسهیلات در سال‌های گذشته انجام شده است.
آقای رسولی در پایان، بر کاهش وابستگی و حمایت از تولید داخل، تاکید کرد.

ورود 122 دستگاه ناوگان تولید داخل به شبکه ریلی
122 دستگاه ناوگان تولید داخل در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی به شبکه ریلی وارد شد.
این ششمین و هفتمین مرحله از توسعه ناوگان در سال 99 است.
ارزش این 122 دستگاه, 366 میلیارد تومان برآورد شده است که با ورود این تعداد، مجموع ناوگان ریلی تولید داخل در این 7 مرحله، به 451 دستگاه با ارزش 933 میلیارد تومان می‌رسد که در مقایسه با سال گذشته، 16 درصد رشد نشان می‌دهد و 24 میلیون یورو در مجموع صرفه جویی ارزی در بر داشته است.
همچنین در مراسم امروز, 15 دستگاه لوکوموتیو جرثقیل دار با استفاده از تسهیلات مالی خارجی، وارد ناوگان شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتقاد وزیر راه وزیر راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن قیمت بلیت هواپیما بهره برداری شرکت راه آهن شبکه ریلی ناوگان ریلی افزایش قیمت آقای اسلامی تولید داخل چرخ و محور سامانه ها حمل و نقل شرکت ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ‌از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری انتقاد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ضمن تأکید بر ضرورت حمایت ملی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد اظهارداشت: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌هاست، شایسته است که تمامی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (علیه‌السلام) باشد.

 وی با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ترین جریانی است که می‌تواند از پیک‌های زیارتی مشهد گره‌گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌های این شهر بیشتر احساس می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ونقل جاده‌ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مسئله حمل‌ونقل از جمله عرصه‌های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ونقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ای، عمده خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌گیری خود در نظر می‌گیرند و در این میان، تردد جاده‌ای از اولویت نخست برخوردار است.

وی با اشاره به نادیده گرفته شدن حضور میلیونی زائران و ترددهای چشمگیر در جاده‌ها در تصمیم‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی  افزود: در این راستا ضروری است تا تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم هر چه سریع‌تر انجام شود. این جاده که پیرامون آن تلاش‌های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است که این موضوع باعث شده رسیدن زائر امام رضا(ع) به مشهد مقدس با گرفتاری و سختی همراه باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به‌ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ای نیز در آن رخ می‌دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهدالرضا (علیه‌السلام) را دارند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت‌های مسافربری را افزایش می‌دهند و یا در حمل‌ونقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که گاهی درخواست‌ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌العاده نیز در این خصوص بی‌نتیجه مانده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • دولت رئیسی بیخیال لایحه حجاب شد | نیاز به قانون جدیدی نیست معطل نمی‌مانیم!
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد