Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-04@07:47:34 GMT

بالاخره تاکسی هوایی به ایران رسید

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۹۲۵۷

بالاخره تاکسی هوایی به ایران رسید

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته با بیان اینکه پرواز تاکسی هوایی در بهمن ماه قطعی است، گفت: نخستین پرواز از فرودگاه مهرآباد خواهد بود. به گزارش پول نیوز، منوچهر منطقی در خصوص آخرین وضعیت تاکسی‌های هوایی اظهار کرد: پرواز تاکسی‌های هوایی دو مشکل داشت که یکی مربوط به اخذ مجوزها و دیگری مربوط به نحوه استفاده از فرودگاه‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ادامه داد: به تازگی مجوز تاکسی هوایی از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ شده است.


وی با بیان اینکه باید از فرودگاه‌ها برای پرواز تاکسی هوایی استفاده شود، گفت: نحوه استفاده از فرودگاه‌ها برای این نوع تاکسی‌ها نیز اخیراً تدوین شده است.

وی با بیان اینکه مسیر تاکسی‌های هوایی باید از سایر هواپیماها جدا باشد زیرا باید از مسیرهای روان برای تاکسی‌های هوایی استفاده شود، اضافه کرد: به عنوان مثال برای فرودگاه مهرآباد لازم است که مسیری جداگانه برای این تاکسی‌ها در نظر گرفته شود که این موضوع در آذرماه آماده خواهد شد.
منطقی با اشاره به اینکه همه فرودگاه‌های کشور ظرفیت تاکسی‌های هوایی را دارند، عنوان کرد: اما نخستین پرواز تاکسی هوایی در بهمن از فرودگاه مهرآباد خواهد بود.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته گفت: برای پرواز تاکسی هوایی می‌بایست مسیر پرواز از هواپیماهای تجاری جدا باشد و روان بودن مسیرهای تاکسی هوایی از نکات پر اهمیت برای پرواز بود که این مشکل نیز حل شد.
منطقی خاطر نشان کرد: مسئله مهم این تاکسی‌های هوایی بودجه بود که درحال‌حاضر شرکت فرودگاه‌ها تأمین‌کننده این تاکسی‌های هوایی است.
وی با بیان اینکه هفتاد درصد بودجه تاکسی هوایی از سوی شرکت فرودگاه‌ها تأمین شده گفت: مابقی این بودجه در حال تأمین است.
وی گفت: درحال‌حاضر ۱۸ شرکت دانش‌بنیان درگیر پروژه تاکسی‌های هوایی هستند و احتمالاً تا ۳۶ شرکت دانش‌بنیان بعد از نخستین پرواز با یکدیگر مشارکت خواهند کرد.
وی در پاسخ به اینکه این تاکسی‌های هوایی برنامه‌ریزی پرواز هواپیماهای دیگر را مختل می‌کند یا خیر گفت: شرکت فرودگاه‌ها کل پروازها را تحت کنترل دارد و زمانی که خالی باشد این تاکسی‌های هوایی امکان جابه‌جایی دارند.
وی ادامه داد: همانطور که برنامه‌ریزی شده بهمن ماه نخستین پرواز تاکسی‌های هوایی را خواهیم داشت.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تاکسی هوایی سازمان هواپیمایی کشوری مجوزها فرودگاه دانش بنیان تاکسی های هوایی پرواز تاکسی هوایی نخستین پرواز تاکسی ها فرودگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو ۱۳ پرواز فرودگاه امارات به علت شرایط نامساعد جوی

تین نیوز

مقامات فرودگاهی در امارات از لغو برخی پرواز به علت شرایط نامساعد جوی خبر دادند.

به گزارش تین نیوز به نقل از اسکای نیوز، مقامات فرودگاهی در دبی امروز پنجشنبه اعلام کردند که به علت شرایط نامساعد آب و هوایی ۱۳ پرواز لغو و پنج مسیر پرواز دیگر به دلیل شرایط بدجوی تغییر مسیر داده است.

از سوی دیگر شرکت های هواپیمایی با توجه به شرایط نامساعد جوی تغییراتی در جدول پروازها انجام داده اند.

مقامات فرودگاهی در دبی از مسافران خواستند که به سبب ترافیک مسیرها زمان را مدیریت کنند و از مترو دبی استفاده کنند.

این درحالی است که سازمان هواشناسی امارات روز گذشته درباره بارندگی های شدید در روزهای پنجشنبه و جمعه و به راه افتادن سیل و آبگرفتگی معابر هشدار داده بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • افزایش پروازهای فرودگاه شهدای خوی به ۳ روز در هفته
  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۱۴ اردیبهشت
  • فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان (۱۴اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • لغو ۱۳ پرواز فرودگاه امارات به علت شرایط نامساعد جوی
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۱۳ اردیبهشت
  • ساخت فرودگاه هایی که تبدیل به لانه پرندگان شد
  • راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه