Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز  روسیه واکسن کرونای ساخت این کشور با نام اسپوتنیک V را با وجود پایان نیافتن کارآزماهایی بالینی مرحله نهایی برای مصرف محلی عرضه کرده است.

در حالیکه شرکت‌های آمریکایی فایزر و آلمانی بیوان‌تک روز دوشنبه ۱۹ آبان بر اساس داده‌های اولیه کارآزمایی مرحله نهایی اعلام کردند واکسن کرونایی ساخت آنها بیش از ۹۰ درصد موثر است، روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد واکسن‌هایش به همین اندازه موثرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین که در یک کنفرانس ویدئویی در سازمان همکاری شانگهای (SCO) شرکت داشت، گفت: «دو واکسن روسی ثبت‌شده هم اکنون وجود دارند و بررسی‌ها نشان داده‌اند و ثابت کرده‌اند که این واکسن‌ها بی‌خطر هستند و عوارض جانبی ندارند و دوم اینکه همه آنها موثر هستند.

میزان اعلام‌شده تاثیربخشی واکسن روسیه بر اساس داده‌های به دست آمده از واکسیناسیون مردم است، نه داده‌های به دست آمده از یک کارآزمایی بالینی در حال انجام.

پوتین همچنین گفت که مسکو آماده است که درباره واکسن‌های کروناویروس با کشورهای دیگر به خصوص کشورهای عضو SCO همکاری کند و با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان ابراز موافقت کرد که این واکسن باید به طور گسترده‌ای در اختیار همه انسان‌ها قرار گیرد.

روسیه روز سه‌شنبه ۲۰۹۷۷ مورد جدید عفونت کروناویروس و ۳۶۸ مرگ ناشی از آن را گزارش کرد. روسیه با مجموع ۱۸۱۷۱۰۹ مورد عفونت تا به حال پس از آمریکا، هند، برزیل و فرانسه از لحاظ شمار عفونت‌ها در رده پنجم قرار دارد.

کد خبر 564118

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد

ارگ طالبان از دیدار مولوی عبدالکبیر با دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل خبر داده است.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس الوزرای طالبان در دیدار با سفیر روسیه در کابل گفت رابطه این گروه با مسکو به نفع هر دو جانب است و سبب ثبات و پیشرفت در منطقه می‌شود.

وی مناسبات میان طالبان و مسکو را «مهم و دوستانه» خوانده و از سرمایه‌گذاران روسی خواسته است تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

در همین حال، طالبان به نقل از ژیرنوف نیز نوشته‌اند که وی خواستار گسترش مناسبات میان این گروه و مسکو است.

پیش از این، میخاییل گالوزین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که به رسمیت شاختن طالبان به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)