Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، فرانسه روز سه شنبه از ترکیه خواست تا اقدامات تحریک کننده در تنش قره باغ کوهستانی را متوقف کند.

 به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» کاخ الیزه دربیانیه ای بدین منظوراعلام کرد که از ترکیه خواسته تا هرگونه اقدامات تحریک کننده در زمینه تنش در قره باغ کوهستانی که منجر به درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان شد را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 الیزه اعلام کرده که در حال بررسی همه جزئیات آتش بس بین باکو و ایروان است. در بخش دیگر این بیانیه آمده است که هرگونه توافق با دوام در منطقه مستلزم رعایت منافع ارمنستان است.

 ترکیه در تنش بین باکو و ایروان با جانبداری از جمهوری آذربایجان روی آورد و مقامات ارشد این کشور بارها به حمایت از باکو اشاره کردند. ترکیه حتی به کمک رسانی نظامی به باکو در تنش با ارمنستان متهم است.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان بیش از یک ماه بود که در منطقه قره‌باغ کوهستانی وارد یک درگیری نظامی شده بودند. طی این مدت سه بار بر سر توقف درگیری‌ها و آتش‌بس بشردوستانه توافق کردند که دو بار با میانجی‌گری مسکو بود و بار سوم با میانجی‌گری واشنگتن حاصل شد، اما هر بار این توافق نقض و درگیری از سر گرفته شده است.

وزارت دفاع ارمنستان روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جنگ به پایان رسیده و کارهای بسیاری هست که باید انجام شود. ما از همگان می‌خواهیم که از هرگونه اقدام خرابکارانه اجتناب کنند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما باید از اشتباهات گذشته درس بگیریم، به آینده نگاه داشته باشیم و ارتشی قوی بسازیم که مردم ارمنستان شایسته آن هستند.»

بامداد امروز بود که «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد توافقنامه‌ای را با روسیه و جمهوری آذربایجان برای پایان دادن به جنگ در قره‌باغ امضا کرده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه فرانسه درگیری تنش قره باغ قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۹۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری تلخ از تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی‌ در خاک ارمنستان

تسنیم ویدیویی از تصادف مرگبار یک اتوبوس ایرانی در جنوب ارمنستان منتشر کرده؛ خروج اتوبوس ایرانی از جاده در محور گوریس-قاپان واقع در جنوب ارمنستان منجر به جان باختن ۵ ایرانی و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • تصاویری تلخ از تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی‌ در خاک ارمنستان
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • شبکه تلویزیونی آمریکایی درباره چین به بلینکن خط داد!
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت