Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-27@13:37:39 GMT

آزادراه شرق سپاهان چهارراه ترانزیتی کشور می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۰۱۳۰

آزادراه شرق سپاهان چهارراه ترانزیتی کشور می‌شود

رویداد۲۴ به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا به نقل از وزارت مسکن، راه و شهرسازی، علیرضا قاری قرآن، در خصوص اثرات مثبت کنارگذر شرق اصفهان بر اقتصاد، اشتغال و محیط زیست این استان و منطقه که قرار است در اواخر شهریورماه ۹۹ به بهره برداری برسد، اظهار داشت: کلانشهر اصفهان به لحاظ قرارگیری در مرکز ثقل کشور و عبور کریدور‌های شمال به جنوب و شرق به غرب، بخش عظیمی از بار ترافیک کشور را متحمل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: علاوه بر مشکلات ترافیکی موجود، عواملی همچون تردد وسایل نقلیه سنگین و دودزا به درون محیط شهری، آلودگی هوا، هدر رفت سوخت و زمان و همچنین افزایش تصادفات را ناشی می‌شود. بدون شک با احداث آزادراه شرق اصفهان که از آزادراه اصفهان – کاشان در شمال استان شروع و به آزاد راه اصفهان – شیراز در جنوب استان ختم می‌شود بسیاری از این مشکلات مرتفع خواهدشد.

وی تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی ویژه استان اصفهان و واقع شدن در چهارراه ترانزیت کشور سبب شده است که دو کریدور یا دالان از کریدور‌های پیش بینی شده در طرح جامع حمل ونقل کشور از این استان عبور کند. همچنین این استان سهم قابل توجهی از میزان راه‌ها و تردد در بستر راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

قاری قرآن با بیان اینکه براساس طرح جامع حمل ونقل کشور، کریدور هفت به طول۲هزار و ۸۹۳ کیلوکتر از تهران آغاز شده و سپس به قم-کاشان-نائین- یزد-شهر بابک –سیرجان وبه بندرعباس می‌رسد اذعان داشت: این کریدر در محورمرکزی ایران برای تسهیل و جابجایی کالا ومسافر اهمیت زیادی داشته و یکی از پرترددترین مسیر وسایل نقلیه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: هشتمین کریدور به طول یکهزار و ۴۸۳ کیلومتر از قم آغاز و در ادامه با گذر از شهراصفهان – شیراز – فسا – سیرجان به بندرعباس می‌رسد که این کریدور به دالان منطقه مرکزی کشور معروف است و نقش مهمی در حوزه حمل‌ونقل کالا و مسافر خواهد داشت.

قاری قرآن به تأثیر این پروژه در اشتغال‌زایی اشاره کرد و گفت: در احداث این آزادراه بیش از ۴۰۰ نفر به شکل مستقیم و بین ۲ تا ۳ برابر همین تعداد نیز به شکل غیر مستقیم مشغول کار و فعالیت هستند. این طرح قطعاً با احداث مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی، جایگاه‌های سوخت و… می‌تواند بیش از ۲ هزار شغل دائم ایجاد کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نحوه پرداخت عوارض در این آزاد راه را شیوه الکترونیکی بیان کرد و گفت: شیوه‌های قدیمی دریافت عوارض اتوبان‌ها و آزادراه‌ها دیگر خریداری ندارد، چرا که هم وقت‌گیر است و هم مبادله اسکناس، زیان‌های فراوانی دارد؛ لذا در حال برنامه ریزی برای پرداخت عوارض در آزاد راه شرق اصفهان بصورت الکترونیکی است که بدون صف و معطلی، با سرعت بالا و رضایت‌بخش انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل ونصب نیوجرسی‌های وسط و روشنایی‌ها این پروژه به زودی افتتاح می‌شود و شرکت آزادراه شرق سپاهان احداث، نگهداری و بهره‌برداری از این آزاد راه برعهده خواهد داشت. لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 آزادراه اصفهان انتخابات 1400 ویروس کرونا در ایران جو بایدن آزاد راه راه شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۰۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بساط دستفروشی از تئاتر شهر جمع می‌شود/ دستفروشان برای دریافت مجوز ثبت‌نام کنند

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین قربانی؛ چهارراه ولیعصر تهران یکی از پرترددترین مناطق شهری تهران است که چند سالی است در قبضه دستفروشان درآمده و رفت و آمد شهروندان را با مشکل مواجه کرده است. به طوریکه یکی از پرشمارترین تماس‌های سامانه ۱۳۷ را به خود اختصاص داده است.

اگر از درب متروی چهارراه ولیعصر به سمت تئاتر شهر بروید یا اینکه قصد پیاده روی در این محدوده را در خیابان انقلاب داشته باشید، آنقدر تعداد دستفروشانی که بساطشان را در پیاده رو پهن کرده اند زیاد است که راه رفتن در این محدوده را سخت کرده است.

برآورد‌ها نشان می‌دهد حدود ۳۰۰ دستفروش در این محدوده پرتردد به صورت روزانه مشغول به کارند.

هنرمندان و مدیران وزارت ارشاد نیز برای حفظ حریم تاتر شهر، از جمله متقاضیان اصلی  ساماندهی این بخش از پایتخت هستند.

دستفروشی یک شغل غیررسمی بود اما اکنون با گرفتن مجوز این افراد می‌توانند تحت پوشش بیمه‌ها هم قرار بگیرند و دولت و مجلس نیز این شرایط را فراهم کرده است. اما فعالیت آنها نیاز به ساماندهی دارد و نباید این نوع فعالیت مانعی برای فعالیت روزمره شهروندان شود.

شهرداری تهران در این دوره مدیریت شهری، با این رویکرد که باید دستفروشان شناسایی و مجوز دریافت کنند تا در یک قالب نیمه رسمی به فعالیت بپردازند، آغاز به کار کرد.

سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص روند صدور مجوز برای دستفروشان گفت: در مرحله اول در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌های ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است و از اواخر فروردین ماه ثبت نام از دستفروشان آغاز شده است.

از سوی دیگر ساماندهی دستفروشان نیاز به ایجاد بازارچه‌های محلی دارد که این طرح نیز مدتی است کلید خورده است.

مهمترین منطقه برای ساماندهی اما همین حوالی چهارراه حضرت ولیعصر(عج) است که بیشترین تردد و شکایات را دارد.

بیگی گفت: در راستای ساماندهی دست‌فروشان چهارراه و خیابان چهارراه حضرت ولیعصر(عج) دو محل جدید در مناطق ۶ و ۱۱ برای استقرار دست‌فروشان محدوده چهارراه و خیابان حضرت ولی‌عصر (عج) تعیین شده است.

 وی در ادامه افزود: طرح ساماندهی دست‌فروشان و بساط گستران خیابان و چهارراه حضرت ولیعصر(عج) در دو ناحیه شمالی و جنوبی در مرز مناطق ۶ و با همکاری نیرو‌های شرکت شهربان، نیروی انتظامی و عوامل اجرایی مستقر در مناطق مذکورعملیاتی می‌شود. 

به گفته وی جانمایی و آماده سازی «بازارچه سرمد» در منطقه ۱۱ جهت ساماندهی دست‌فروشان خیابان و چهارراه حضرت ولیعصر(عج) پایان یافته و چیزی حدود ۱۳۰ غرفه برای دستفروشی در این بازارچه در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح نشان می‌دهد که هدف شهرداری ساماندهی دستفروشان است نه جمع آوری مقطعی آنها، گفت: پس از این هم معیشت و کسب و کار دست‌فروشان رونق می‌گیرد و هم انضباط شهری در معابر این شریان مرکزی شهر تهران رعایت خواهد شد.

پیشتر علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی دستفروشان حاشیه تئاتر شهر تهران اظهار کرد: مکان جدید استقرار این دستفروشان در حال آماده سازی است و بحث ساماندهی در حال انجام است.

زاکانی تاکید کرد: بحث ساماندهی دستفروشان در چند نقطه تهران انجام شده و در حال انجام است و تئاتر شهر نیز جزو این نقاط است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • وضعیت مصدومان سپاهان قبل از دیدار با پرسپولیس
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد
  • مورایس مسلمان شد+ فیلم
  • موفقیت وشوکاران سپاهان در چین
  • آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • نقش موثر ایران در کریدورهای بین‌المللی از اقدامات تا انتقادات
  • بساط دستفروشی از تئاتر شهر جمع می‌شود/ دستفروشان برای دریافت مجوز ثبت‌نام کنند