Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-استاندار کردستان گفت: کردستان جزو استان‌های توسعه‌نیافته با اقتصاد نامناسب بوده و جبران عقب‌ماندگی‌ها، نیازمند اعتبارات جهشی و توجه بیشتر مسئولان کشوری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بهمن مرادنیا ظهر امروز در دیدار با معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور که در استانداری کردستان برگزار شد، با بیان اینکه ارتباطات دو سویه مدیران و استانداری با هم بسیار مناسب است، اظهار داشت: خود را نسبت به آموزش و پرورش متعهد داشته و هر کاری از دستمان بر بیاید، انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: امیدوارم در توزیع اعتبارات، استان کردستان را ویژه‌تر ببینید چراکه جزو استان‌های توسعه‌‍نیافته با اقتصاد نامناسب بوده و جبران عقب‌ماندگی‌ها، نیازمند اعتبارات جهشی و توجه بیشتر مسئولان کشوری است.

استاندار کردستان بیان کرد: خیرمدرسه‌ساز و افراد سرمایه‌گذار در استان‌های توسعه یافته بیشتر بوده اما متأسفانه در استان کردستان به‌دلیل پایین بودن توان اقتصادی، خیر کم است، بنابراین باید به این موضوع بیشتر توجه شود.

وی در پاسخ به درخواست رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور مبنی بر تأمین زمین مدارس استثنایی و تامین اعتبار ایاب و ذهاب دانش‌آموزان؛ وعده تحقق خواسته‌ها را داد.

مرادنیا زمان اتمام پروژه‌ها را بسیار مشکل‌ساز و طولانی دانست و اظهار کرد: امیدوارم تزریق اعتبارات در کم‌ترین زمان ممکن به‌منظور دسترسی این قشر از جامعه از خدمات آموزشی مناسب، سریعاً انجام شود.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش در سنندج: دانش‌آموزان استثنایی به 210 مدرسه جدید نیاز دارند75 درصد دانش آموزان استثنایی قم تحت آموزش‌های مجازی قرار می‌گیرند

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این دیدار با بیان اینکه خوشبختانه رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در کل کشور بستر مناسبی را برای جذب خیرین و ساخت مدارس ویژه برای دانش‌آموزان با نیاز ویژه فراهم کرده است، اظهار داشت: صبح امروز توسط یکی از خیرین مدرسه‌ساز مرکز آموزشی 14 کلاسه ویژه دانش‌آموزان استثنایی اوتیسم کلنگ‌زنی شد.

وی با اشاره به اینکه ساختمان 200 متری در حوزه توان‌بخشی دانش‌آموزان استثنایی با اعتبارات ملی و استانی پیشرفت 90 درصدی دارد، خطاب به استاندار گفت: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور وعده تکمیل تجهیزات هر دو مرکز کردستان را داده و امیدواریم تحقق یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه در حال حاضر مدرسه شهرستان سقز ویژه دانش‌آموزان استثنایی از پیشرفت 70 درصدی و مدرسه مریوان نیز در حال ساخت است، تصریح کرد: امیدوارم با اتمام این پروژه‌ها و طبق هدف‌گذاری برنامه کشوری تا پایان سال‌جاری 210 مدرسه استاندارد در کشور به بهره‌برداری برسد.

وی ساخت زمین چمن مدارس و تجهیزات آنها را از دیگر وعده‌های رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خواند و افزود: امسال 60 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت 360 کلاس درس در مناطق محروم از طریق استانداری کردستان اختصاص یافته است.

 قربانی با بیان اینکه کمک به بهداشت مدارس و توجه به 2 هزار واحد مسکن فرهنگیان در دستور کار استاندار کردستان قرار گرفته است، یادآور شد: آموزش پرورش استان کردستان با 24 هزار پرسنل و 300 هزار دانش‌آموز در بحث نیروی انسانی نسبت به کل کشور دارای وضعیت مناسبی است.

انتهای پیام/484/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور دانش آموزان استثنایی استان کردستان استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۰۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم

رضامراد صحرایی اظهار داشت: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم، ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می‌تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

به گزارش ایرنا، گزیده‌ای از سخنان صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم نماز جمعه تهران به شرح زیر است:

- بعد از ۱۲ سال اولین آیین نامه اجرایی برای اجرای سند تحول بنیادین از هیات دولت بیرون آمد، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌های دانش آموزان.

- هر دانش آموز متوسطه یک مهارت که از مهر امسال اجرایی خواهد شد.

- امروز امتحانات نهایی تعیین کننده امتیاز ورود به دانشگاه هستند و مرجعیت به معلم و مدرسه و کتاب برگشته است.

- اجرای مصوبه شورای علمی و فرهنگی باعث شده است که شاهد حضور بیش از پیش دانش آموزان مناطق محروم در دانشگاه‌های سراسر کشور باشیم.

- همه حکمرانی و اداره کشور برخاسته از آموزش و پرورش است.

- کشور ما پیشرفت نخواهد کرد الا از طریق آموزش و پرورش.

- ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم، ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می‌تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • کلاس‌های تخریبی دانش‌آموزان و معلمان را عذاب می‌دهد
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان
  • قایباف:باید به آموزش و پرورش توجه ویژه شود
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • ۴۳ هزار معلم آموزش دانش‌آموزان استان کرمان را به‌عهده دارند