Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز سه‌شنبه در ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا که بسیاری از فعالیت‌های علمی و آموزشی تعطیل شده است، افزود: مدیران مدارس و دست‌اندرکاران شبکه مجازی به خصوص شبکه شاد باید دانش‌آموزان را با مسجد آشنا کنند.

وی اظهار داشت: با استفاده از شبکه شاد باید خلاهای موجود در بین دانش‌آموزان را پر کرد و زمینه ارتباط با حوزه علمیه و مساجد را که خیلی ضعیف است، تقویت کرد تا دانش‌آموازن حضور طلبه ، امام جماعت و حضور روحانیون را در بین خودشان حس کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت: در حوزه توسعه ارتباط بین مدرسه و مسجد، برنامه‌ریزی خاصی انجام نشده و این ارتباط ضعیف است.

وی اظهار داشت: در شرایط شیوع کرونا، دانش‌آموزان به دلیل فاصله گرفتن از مدرسه و جمع دوستان و آشنایان، احساس خلا می‌کنند که باید این خلاها در جمع خانوادگی تامین شود تا بتوان از آسیب‌های احتمالی که در انتظار جوانان و نوجوانان است، جلوگیری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد با اشاره به فعالیت شبکه شاد اظهار داشت: بُعد معنوی، دینی و ایمانی دانش‌آموزان باید در این شبکه تقویت شود.

به گفته وی، در این شبکه باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که  دانش‌آموزان احساس خلا نکند و تصور کنند که در فضای مدرسه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه با تقدیر از توجه نماینده ولی فقیه در استان به نظام تعلیم و تربیت، گفت: فعالیت آموزش و پرورش و حوزه علمیه در راستای ارائه آموزش و تربیت انسان است.

فرحنار قائدامینی افزود: در سالجاری که فعالیت‌های آموزشی به سمت شبکه شاد رفته است، تمام فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در مدارس و کلاس‌های درس در این فضا انجام می‌شود که برای توسعه مسایل دینی و تربیتی در این شبکه از ظرفیت طلاب  و همچنین  نماینده ولی فقیه استفاده شده است.

وی با اشاره به جذب ۱۷ طلبه وظیفه در سال تحصیلی جدید و ۱۴ طلبه وظیفه در سال تحصیلی گذشته، گفت: از این ظرفیت برای مربی پرورشی در مدارس و همچنین درس‌های علوم و معارف اسلامی استفاده می‌شود.

قائدامینی اظهار داشت: هیات اندیشه‌ورز در استان برای توسعه  فعالیت‌های دینی و تربیتی با حضور علما، روحانیون و همکاران فرهنگی صاحب‌نظر در علوم و معارف اسلامی تشکیل و برنامه گروه هیات اندیشه‌ورز قرآن، عترت و نماز نیز در شبکه شاد بارگذاری شده است.

وی، از افزایش ارتباط موثر با اداره کل قرآن عترت و نماز و  عضویت استان در گروه پنج نفره تولید محتوا برای کانال شبکه شاد خبر داد و گفت:برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و همچنین دوره‌های آموزشی در شبکه شاد برای دانش‌آموزان و اولیاء آنها اجرا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت:تولید محتوای الکترونیکی و آموزشی برای فضای مجازی و فعال ساختن پویش‌های مختلف از جمله پویش هر خانه یک مسجد و هر خانه یک هیات و تریبون‌های آزاداندیشی از دیگر برنامه‌های تربیتی این اداره کل در سالجاری بوده است.

وی با اشاره به اهمیت بحث تقویت مبانی دینی از مقطع پیش دبستانی و مهدهای کودک، گفت: چهارمحال و بختیاری نخستین استانی بود که محتوای آموزشی برای این گروه سنی تهیه و تدوین کرد.
قائدامینی اظهار داشت:۲ جلد کتاب با عنوان زمزمه آسمانی خاص نوآموزان پیش دبستانی در استان تهیه و دفتر کتاب سازمان پژوهش مجوز چاپ را صادر کرده است.

به گزارش ایرنا، نزدیک به ۲۱۰ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در استان مشغول فراگیری علم و دانش هستند و با توجه به شیوع ویروس کرونا، بیشترین ساعات مدرسه محوری آنها به حضور در شبکه شاد تبدیل شده است.

برچسب‌ها مدارس حوزه علميه امام جمعه شهرکرد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس حوزه علميه امام جمعه شهرکرد مدارس حوزه علميه امام جمعه شهرکرد اخبار کنکور چهارمحال و بختیاری امام جمعه شهرکرد نماینده ولی فقیه آموزش و پرورش دانش آموزان حوزه علمیه شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۰۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،طی آئینی و با حضور حجت الاسلام مصطفی کوهی امام جمعه شهرستان، ابوالفضل فرجی مدیر آموزش و پرورش و بابک اشرافی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان در این شهرستان تجلیل شد.   در این آئین حجت الاسلام کوهی امام جمعه شهرستان با اهدای شاخه گل و هدایایی از مقام شامخ معلمی و تلاش معلمان آموزشگاه دخترانه رضوان تکاب تجلیل نمود.   حجت الاسلام کوهی تلاش و ایثار معلمان را جهاد در سنگر تعلیم و تربیت عنوان نموده و گفت: ثمره زحمات و تلاش‌های شما معلمان دانش آموزان برتر و آینده ساز کشور است.   وی گفت: نتیجه زحمات شما با حضور تربیت یافتگان مکتب معلمی در جای جای میهن اسلامی و در عرصه‌های مختلف علمی و جهادی نمود عینی دارد.

دیگر خبرها

  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • معلم خلاق، دانش‌آموز هنر آفرین
  • دستان هنرآفرین دانش‌آموزی
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!