Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام تقوی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت بحث خانواده و ازدواج گفت: یکی از سیاست‌ها و یکی از اولویت های جدی بنده بحث ازدواج و خانواده است و برای همین هم بنده اداره ازدواج و خانواده را مدیریت ازدواج و خانواده ارتقا دادم، یعنی هم اکنون این اداره به مدیریت خانواده و ازدواج تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ما در بحث ازدواج برنامه های بسیار خوبی داریم، اگرچه با توجه به بحث کرونا ممکن است سفرهای مشهد زوج های دانشجو را نداشته باشیم ولی برنامه‌های بسیار خوب، عمیق، ریشه دار و پایداری را داریم در بحث ازدواج دانشجویی طراحی می‌کنیم تا انشالله بتوانیم در این رابطه شاهد اقدامات خوبی باشیم.

حجت الاسلام تقوی د ر ادامه تاکید کرد: ما هم اکنون بیش از ۴ میلیون دانشجو در کشور داریم که مسلماً این تعداد اگر متاهل نباشند در سن ازدواج قرار دارند و طبیعتاً نیازهای بسیار زیادی در بحث آموزش و مشاوره دارند و ما برنامه‌های بسیار مدونی داریم که کارهای عمیق و ریشه داری را در این حوزه داشته باشیم.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یادآور شد: در همین راستا ما با تمام مراکزی که در سطح کشور در بحث ازدواج تاثیر گذار هستند، مانند مجلس، سازمان ملی جوانان، قوه قضائیه، وزارت کشور و ... تماس گرفتیم، با وزارت کشور در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش طلاق توافقنامه داریم، با قوه قضاییه هم در حال عقد یک تفاهم‌نامه هستیم، به شورای فرهنگ عمومی کشور هم طرح خود را ارائه دادیم و در کل توافقات بسیار خوبی را انجام دادیم و آنها هم قول ها و وعده های خوبی به ما دادند.

وی تصریح کرد: ما انشالله با جدیت کار را دنبال می کنیم و به شما در اینجا این وعده و قول را می‌دهم که در آینده خبرهای بسیار خوبی را در بحث ازدواج دانشجویی خواهیم داشت.

حجت الاسلام تقوی در ادامه با اشاره به روند ثبت نام زوج های دانشجو در سال های گذشته برای شرکت در مراسم ازدواج دانشجویی تصریح کرد: در گذشته حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار زوج برای شرکت در برنامه های ازدواج دانشجویی ثبت نام می کردند اما طبیعتاً تعداد ازدواج دانشجویی بیش از این رقم است.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: کاری که ما اکنون قرار است انجام دهیم این است که ازدواج آسان را در بین جوانان ترویج کنیم. اگر ازدواج آسان را ترویج کنیم و این مهم اتفاق بیافتد و سختگیری ها نباشد بسیاری از مشکلات ازدواج حل خواهد شد.

وی اظهار داشت: ما به صورت جدی پیگیر بحث خوابگاههای متاهلی دانشجویان هم هستیم و اگر با این اقدامات بحث ازدواج را تسهیل کنیم حتماً اتفاقات خوبی در این حوزه رخ خواهد داد.

حجت الاسلام تقوی گفت: آمارها نشان می دهد که بهترین و پایدارترین ازدواج ها، ازدواج های دانشجویی است و این ثابت شده است که کمترین آمار طلاق در بین ازدواج های دانشجویی اتفاق می افتد چون این ازدواج ها با بینش، آشنایی و اطلاعات خوبی اتفاق می‌افتد و مشاوره های خوبی انجام می شود.

وی اظهار داشت: با همه اینها جای کار بسیار است و باید انشالله به صورت جدی این کار را دنبال کنیم که این کار جز سیاست های ما نیز قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ازدواج دانشجویی حجت الاسلام تقوی رهبری در دانشگاه ها حجت الاسلام تقوی ازدواج دانشجویی بحث ازدواج بسیار خوبی ازدواج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۰۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی

ایسنا/هرمزگان معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان از اختصاص مبلغ ۴۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان امروز (دهم اردیبهشت ماه)؛ احمد سالاری جائینی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: بر اساس وظایف ذاتی کمیته امداد، یکی از برنامه‌های حمایتی این نهاد، پرداخت کمک‌ هزینه خرید لوازم ضروری زندگی به خانواده‌های تحت حمایت است و در همین راستا کمیته امداد استان هرمزگان در سال ۱۴۰۲، ضمن انجام شناسایی اولیه و اجرای برنامه نیازسنجی از خانواده‌های تحت حمایت و واجد شرایط ، اقدام به تخصیص و پرداخت کمک‌ هزینه به خانواده‌های ایتام و نیازمندان تحت حمایت این نهاد به منظور تأمین و خرید تعداد ۳ هزار و ۷۱۷ دستگاه لوازم ضروری زندگی برای این عزیزان کرده است.

سالاری جائینی گفت: اعتبار اختصاص‌ یافته جهت تأمین لوازم ضروری نیازمندان در سال ۱۴۰۲ ، در مجموع ۴۸ میلیارد و  ۷۰۶ میلیون تومان بوده که از این میزان اعتبار مبلغ ۴۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی کمیته امداد و مبلغ ۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان آن نیز از محل کمک‌های مردمی و مساعدت‌های خیرین سخاوتمند و معزز تأمین شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این اعتبارات به منظور خرید لوازم ضروری همچون یخچال، کولر، اجاق‌گاز، تلویزیون، بخاری، آبگرمکن و سایر لوازم خانگی برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.‌

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۱ هزار و ۹۸۱ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان قرار دارند؛ افزود: با نیازسنجی دقیق و صحیح در کنار هم افزایی منابع دولتی و کمک‌های خیرین می‌توانیم در عرصه‌های مختلف، با خدمت رسانی هدفمند و زماندار به نیازمندان و محرومین، گام‌های مؤثرتری در راستای حل مسائل و مشکلات اساسی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد برداریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد