Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@13:08:57 GMT

جهان پهلوان تختی به میلان رفت+ تصویر

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۰۴۹۵

جهان پهلوان تختی به میلان رفت+ تصویر

مجید خدایی جدیدترین بازیگر نقش جهان پهلوان تختی بوده؛ آن هم در فیلمی که تصاویر واقعی زیادی از این اسطوره کشتی به نمایش درآمد.

 بعد از اکران فیلم سینمایی "غلامرضا تختی" که شخصیت این اسطوره را با ایفای نقش 4 نفر از خردسالی تا زمان مرگ به تصویر کشیده بود، حالا نوبت به مستند سینمایی "شهسوار" رسیده که بازهم با موضوع زندگی نامه تختی تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکران تختی در نوروز 98 البته خیلی نتوانست در گیشه سینماها بلیت فروشی کند، اما رضایت اکثریت تماشاگران خود را جلب کرد. در آن فیلم هم از یک کشتی گیر جوان به نام علیرضا گودرزی در نقش دوره جوانی تختی استفاده شد، اما "شهسوار" که یک مستند سینمایی است و بیشتر تصاویر واقعی دوران زندگی تختی را به تصویر کشیده هم از یک کشتی گیر شناخته شده در نقش تختی استفاده کرده است.

مجید خدایی که مدال برنز جهان و مقام پنجمی المپیک آتن را در کارنامه دارد، در مستند "شهسوار" ایفای نقش کرده. او هم به جای جهان پهلوان تختی در این فیلم کشتی گرفته و هم در بخش های دیگر نقش آفرینی کرده است.

در شرایطی که این روزها "شهسوار" با نام بین المللی the man به جشنواره فیلم های ورزشی میلان راه یافته و از شانس خوبی هم برای دریافت جایزه برخوردار است، دقایقی با مجید خدایی به صحبت پرداختیم تا از تجربیاتش درباره ایفای نقش تختی بیشتر بدانیم.

در ادامه صحبت های مجید خدایی را پیرامون فیلم "شهسوار" می خوانید.

تصاویری از خود تختی در دل فیلم هست
"شهسوار" یک مستند سینمایی است که زندگی نامه جهان پهلوان تختی را به تصویر کشیده و با نام the man در جشنواره میلان هم شرکت کرده تا با فیلم های خارجی رقابت کند. این مستند به جنبه هایی از زندگی تختی پرداخته که تا به حال به آن پرداخته نشده بود. با پیشکسوتان، همدوره های تختی و اطرافیان او مصاحبه انجام شده و فیلم هایی از خود تختی وجود دارد که به نمایش درمی آید. آقای علی شاه محمدی کارگردانی این مستند را برعهده داشت که امیدوارم با موفقیت های بیشتری در آینده همراه شود.

در نقش آقاتختی هم روی تشک رفتم، هم مصاحبه کردم
من هم قسمت هایی از مسابقات المپیک، تمرینات و اردوهای تیم ملی را در نقش تختی بازی کردم. همچنین مصاحبه هایی که تختی داشته و بازسازی صحنه هایی از زندگی او را هم با حضور من فیلمبرداری شد. گریمی که روی صورت من انجام می شد، خیلی سنگین نبود، اما نمی دانم که چقدر شبیه آقاتختی شده ام. صحنه هایی از مبارزه تختی با رقبای مجارستانی و ترکی را در سالن هفتم تیر فیلمبرداری کردیم که من دوبنده به تن کردم و روی تشک رفتم. همچنین در بخش دیگری از نقش من تنهایی های تختی در اردوی تیم ملی زمانی که همه تردش کرده بودند، به تصویر کشیده شده.

در اردوی تیم ملی به من می گفتند "آقاتختی"
بازی کردن در نقش تختی، خیلی حس عجیبی بود. من از بچگی عاشق آقاختی بودم و وقتی این پیشنهاد به من شد، خودم هم جا خوردم. سالن 2003 بود که در اردوی تیم ملی من به سبک تختی دست هایم را بالا می آوردم که به خاطر همین بچه ها در مقطعی به من در اردو می گفتند آقاتختی. از سوی دیگر من گاهی برای خودم می نویسم که بعد از بازی کردن در این فیلم فهمیدم تختی هم در تنهایی خود می نوشته و از این نظر هم به او شباهت داشتم.

تازه فهمیدم تختی چقدر سختی کشیده

وقتی فیلمنامه را خواندم و بعد از آن هم وقتی می خواستم نقش آقاتختی را بازی کنم، برایم خیلی سخت بود که درک کنم چقدر او سختی کشیده. به ویژه صحنه هایی که تختی در اردوی تیم ملی تنها شده بود و فهمیدم که به او حسابی سخت گذشته. به هر حال من حس گرفته بودم که در نقش تختی بازی کنم و با همان حس تمرین می کردم و کشتی می گرفتم. به همین خاطر فهمیدم که این مرد بزرگ چقدر عرصه برایش تنگ بوده و با چه سختی خودش را بالا کشیده.

پیشنهاد بازیگری باشد، استقبال می کنم
من سابقه بازیگری آنچنانی نداشتم. فقط در فیلم پایتخت که سکانس هایی از کشتی داشت، من مشاور سریال بودم و حتی در چند صحنه هم بازی کردم. در کل به بازیگری علاقه مند هستم؛ اگرچه می دانم کار سختی است و تکنیک های خاص خودش را دارد. هر کسی بخواهد به این عرصه ورود کند، باید آموزش ببیند. با این حال ورزش و هنر همیشه در کنار هم بودند و اگر در آینده هم به من پیشنهادی شود، استقبال می کنم.

جشنواره میلان به بیشتر دیده شدن "شهسوار" کمک می کند
این مستند 4، 5 سال قبل فیلمبرداری شد، اما اکران آن به خاطر زمانبر بودن تدوین طول کشید. مدتی هم در سینما هنر و تجربه اکران شد، اما به خاطر اینکه تبلیغ خوبی روی آن صورت نگرفت، دیده نشد. حضور در جشنواره میلان خیلی به مستند "شهسوار" کمک می کند تا در صورت برنده شدن جایزه این مستند بیشتر دیده شود و حتی در سینما خانگی به نمایش دربیاید./ ورزش سه

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جهان پهلوان تختی اردوی تیم ملی تصویر کشیده نقش تختی مجید خدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوست الکترونیک کشسانی که حس لامسه به روبات‌ها می‌دهد

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ محققان ادعا می‌کنند که این پوست الکترونیک فرصت‌های جدیدی را برای انجام کارهایی که نیاز به دقت و کنترل زیادی نیرو دارند، باز خواهد کرد. این فناوری برخلاف پوست‌های الکترونیک دیگر است که با کشیده شدن، دقت حسی خود را از دست می‌دهند.

آنها می‌گویند: پوست انسان باید کشیده و خم شود تا بتواند حرکات ما را تطبیق دهد، پوست الکترونیک نیز چنین است. مهم نیست که چقدر کشیده می‌شود، واکنش فشار تغییر نمی کند و این یک دستاورد قابل توجه است.

محققان پوسته الکترونیک قابل کشش را به عنوان یک جزء حیاتی برای دست روباتی تصور می‌کنند که می‌تواند همان سطح نرمی و حساسیت را در لمس دست انسان داشته باشد. این دستاورد به ویژه در مراقبت‌های پزشکی کاربرد بسیاری دارد؛ جایی که روبات‌ها می‌توانند نبض بیمار را بررسی کنند، بدن را پاک کنند یا قسمتی از بدن را ماساژ دهند. از نظر محققان روبات پرستار یا فیزیوتراپیست بسیار ضروری است،‌ زیرا در سراسر جهان، میلیون‌ها نفر در حال پیر شدن و نیازمند به مراقبت هستند، بیش از آنچه سیستم پزشکی جهانی می‌تواند ارائه دهد.

آنها می‌گویند: در آینده، اگر تعداد افراد سالمند بیشتر از مراقبان سلامت شود، در سرتاسر جهان بحرانی به وجود خواهد آمد. پس باید راه‌های جدیدی برای مراقبت کارآمد و مداوم از مردم پیدا کنیم و روبات‌ها بخش مهمی از این پازل هستند.

فراتر از پزشکی، روبات‌های مراقبت از انسان می‌توانند در بلایا به کار گرفته شوند. آنها می‌توانند به‌عنوان مثال، افراد مجروح و گرفتار شده در زلزله یا ساختمان‌های فروریخته را جست‌وجو کنند و از مراقبت‌های در محل مانند احیای قلب استفاده کنند،

فناوری E-skin فشار حاصل از تماس را حس می‌کند و به دستگاه متصل شده اجازه می‌دهد تا بداند که چه مقدار نیرو باید استفاده کند، مثلاً برای گرفتن فنجان یا لمس یک فرد. اما وقتی پوست الکترونیک معمولی کشیده می‌شود، آن تغییر شکل را نیز حس می‌کند. این خواندن نویز اضافی ایجاد می‌کند که توانایی حسگرها را برای احساس فشار مختل می‌کند.

بیشتر بخوانید: ساخت پوست الکترونیکی شبیه به پوست کروکودیل

کشش‌پذیری به محققان این امکان را می‌دهد تا کاوشگرها و دست‌های روباتیک بادی ایجاد کنند که می‌توانند شکل خود را برای انجام انواع وظایف حساس و مبتنی بر لمس تغییر دهند.

کلید این کشف یک حسگر فشار واکنش هیبریدی نوآورانه است که محققان سال‌هاست روی آن کار کرده‌اند. در حالی که پوسته‌های الکترونیک معمولی خازنی یا مقاومتی هستند، پوسته الکترونیک پاسخ هیبریدی هر دو واکنش را به فشار به کار می‌گیرد. کامل کردن این حسگرها و ترکیب آنها با مواد عایق و الکترود قابل کشش، این نوآوری پوست الکترونیک را فعال کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229477 برچسب‌ها آموزش عالی

دیگر خبرها

  • از ایمپلنت دندان چه می‌دانید؟ افرادی که دندان کشیده شده دارند بخوانند!
  • پیگیری و تسهیل رفع مشکلات اهالی کلاته محمدعلی پهلوان
  • ویدئو| تظاهرات از دانشگاه‌ها به خیابان‌ها کشیده شد
  • میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید
  • پوست الکترونیک کشسانی که حس لامسه به روبات‌ها می‌دهد
  • آخرین وضعیت احداث ورزشگاه تختی قم
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول تکمیل ورزشگاه تختی قم
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول ورزشگاه تختی
  • مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می‌شود
  • چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود