Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: امسال باید ۴ هزار نفر معلم، مدیر و کارکنان آموزش و پرورش آموزش زبان اشاره جهت ارتباط با ناشنوایان را یاد بگیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در نشست با معاونین، مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان کردستان با بیان اینکه مدیران مدارس در کف نظام تعلیم و تربیت و در جلوه‌گاه مظهر تعلیم و تربیت مدارس مشغول انجام وظیفه هستند، اظهار داشت: آموزش و پرورش برای رسیدن انسان‌ها به آرمان‌های توسعه، باید نقش خود را به خوبی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه واحد تحولات مبتنی بر توسعه نیز کلاس درس است، گفت: سازمان‌دهنده تحقق در سازمان آموزش و پرورش کلاس درس و عامل کارگذار تحول نیز معلمان هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با تاکید بر ضرورت همکاری درون‌بخشی و انسجام برای پیشبرد برنامه‌ها تصریح کرد: امسال باید رشد 3 درصدی تعداد دانش‌آموزان استثنایی، رشد 4.5 درصد تعداد دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر، رشد  3.5 درصد دانش‌آموزان بهره‌مند از معلمان رابط، اجرای 99.5 درصدی طرح سنجش دانش‌آموز و نوآموزان، 14.7 دهم درصد پوشش پیش دبستانی، افزایش 15 درصد خدمات حمایتی به پیش دبستانی، افزایش 45 درصد خدمات حمایتی به دوره ابتدایی، مناسب‌سازی دو مدرسه اوتیسم و مدرسه‌پذیرا، در استان کردستان انجام بگیرد.

وی از آموزش خط بریل به هزار نفر معلم باهدف ارتباط با دانش‌آموزان نابینا در سطح کشور خبر داد و افزود: امسال باید 4 هزار نفر معلم، مدیر و کارکنان آموزش و پرورش آموزش زبان اشاره جهت ارتباط با ناشنوایان را یاد بگیرند که سهم استان کردستان 200 نفر است.

حسینی بیان کرد: امسال 10 درصد از معلمان آموزش مهارت‌های چند گانه آموزش فرا گرفته و آموزش زبان در پایه شش نیز جز دیگر برنامه‌هایمان خواهد بود.  

معاون وزیر آموزش‌وپرورش در سنندج: دانش‌آموزان استثنایی به 210 مدرسه جدید نیاز دارندجبران عقب‌ماندگی‌های کردستان نیازمند «اعتبارات جهشی و توجه ویژه مسئولان کشوری» است

وی با بیان اینکه برای استاندارد سازی فضا در کل کشور به 210 مدرسه نیاز داریم، عنوان کرد: با اجرای طرح از خشت تا بهشت از 7 ماه گذشته تا کنون 103 مدرسه ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کلنگ‌زنی شده و تا آخر سال‌جاری به 150 مدرسه رسیده و سال آینده پایان نیازمندی به مدارس استثنایی را جشن خواهیم گرفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اذعان به اینکه استان کردستان به 7 مدرسه استثنایی نیاز دارد، افزود: امروز عملیات اجرایی ساخت یک مدرسه در بهاران سنندج آغاز و 6 مرکز آموزشی دیگر نیز احداث خواهد شد.

وی وعده افزایش 100 درصدی اعتبارات مدارس استثنایی کردستان را داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته 1.5 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که قطعاٌ امسال به 3 میلیارد تومان خواهد رسید.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد: همچنین با افتتاح 46 مرکز مشاوره و توان‌بخشی پیوند در کل کشور، مرکز مشاوره و توان‌بخشی استان کردستان به مرکز جامع خدماتی، مشاوره‌ای و توان بخشی تبدیل و تا اخر سال نیز مجوز دو مرکز دیگر برای استان صادر خواهیم کرد.

انتهای پیام/484/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور معاون وزیر آموزش و پرورش استان کردستان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۰۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، آیت الله محامی، نماینده ولی فقیه در این مراسم، گفت: بهبود شاخص های کیفی و کمی در حوزه آموزش سیستان و بلوچستان، نیازمند تعامل با خیران نیک اندیش دارد.
همچنین ادهم رئیس کمیسیون مدرسه یاری انجمن خیران مدرسه ساز،گفت: مهمترین نیاز آموزش وپرورش توسعه انسانی ونرم افزاری است که با همکاری آموزش وپرورش، نوسازی وتجهیز مدارس وانجمن خیران در سیستان وبلوچستان محقق می شود.
بروشکی مدیرکل آموزش وپرورش سیستان وبلوچستان هم گفت: امسال 98 هزار دانش آموز کلاس اولی وارد مدارس می شوند.

دیگر خبرها

  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت ما نباشند، پای روایت دشمن می‌نشینند»
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح های عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند