Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی در سالن غدیر استانداری گیلان با بیان اینکه در سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) توجه ویژه‌ای به کتابخوانی شده است، بیان کرد: طبق حدیثی، افرادی که مطالعه می‌کنند و ارزشی از این کار می‌گیرند، به آرامش روحی می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه مطالعه مستمر زمینه رشد فکری و فرهنگی را در جامعه ایجاد می‌کند، تصریح کرد: رشد فکری و فرهنگی موجب پویایی علم و دانش و توسعه یافتگی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با بیان اینکه امروزه نحوه کسب علم و دانش به جهت پیشرفت تکنولوژی متفاوت شده است، افزود: کتابت، تألیف و انتشار سنتی کتاب همچنان جایگاه خود را در جوامع دارد و این موضوع مورد توجه همه مردم است.

زارع با تاکید بر اینکه استفاده از فضای مجازی و کتابخانه‌های الکترونیکی به سبب شیوع کرونا مورد توجه قرار گرفته است، افزود: بهره برداری از کتابخانه الکترونیکی ۶۰+ ویژه سالمندان در این راستا اهمیت دارد و در تمام شهرستان‌ها باید اجرایی شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه انتظار می‌رود تمام دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در هفته کتاب و بزرگداشت مقام کتابخوان همکاری لازم را داشته باشند، گفت: امسال به سبب شیوع کرونا نمی‌توان تجمعی برگزار کرد اما باید پاسداشت هفته کتاب به شیوه دیگری انجام شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی کتاب‌هایی که با اقبال عمومی مواجه می‌شوند را به کتابخانه‌ها اهدا کنند، اضافه کرد: پروژه کتابخانه مرکزی رشت یکی از پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا است که امکان بهره برداری در زمانی کوتاه را دارد لذا با وجود محدودیت منابع، باید در دستور کار قرار گیرد.

لازم به ذکر است؛ در پایان این مراسم از تعدادی کتابخوان برتر استان گیلان تقدیر شد.

کد خبر 5068520

منبع: مهر

کلیدواژه: ارسلان زارع نهاد کتابخانه های گیلان کتابخانه مرکزی رشت ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر محدودیت های کرونایی بارش باران کرمانشاه شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا لیگ برتر فوتبال ایران احتکار قزوین مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۱۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود

 قشلاقی در جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات بحران هشترود درباره ورود فاضلاب شهری به داخل رودخانه شهر چایی (سراسکند چایی و دامناب چایی) این شهرستان هشدار داد و آن را تهدیدی برای محیط زیست دانست.

وی افزود: متاسفانه آبفای هشترود طرح پیشرفته فاضلاب را تکمیل نمی‌کند و پساب‌های ریخته شده به رودخانه شهر موجب بروز بیماری در فصل تابستان و بوی بد می‌شود.

وی اضافه کرد: آب و فاضلاب شهری هم باید در اجرای طرح فاضلاب مدرن شهری اقدامات لازم را انجام دهد و این طرح را هرچه زودتر به اتمام برساند تا مردم مجبور به هدایت فاضلاب‌های خانگی خود به داخل رودخانه نشوند.

فرماندار هشترود گفت: با توجه به اینکه حریم و بستر رودخانه‌های هشترود مشخص نیست اداره امور منابع آب هم باید ترتیبی اتخاذ کند که در اسرع وقت هم حریم و هم بستر رودخانه‌های شهرستان معین شود.

قشلاقی گفت: مشخص نبودن بستر رودخانه‌های داخل شهر و حتی خارج از شهرستان باعث تعرض افراد به این مناطق شده و در صورت بروز سیل و خسارت باید خسارت جبران ناپذیری به افراد خسارت دیده پرداخت شود در صورتی که اصلا حق آنها نیست.

پورصادق شهردار هشترود هم تجهیز آتش نشانی این شهر را خواستار شد و گفت: خودرو‌های آتش نشانی این شهرستان نیاز به تعمیر دارند و در صورت بروز حادثه همزمان در شهرستان با مشکل رو برو خواهیم شد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر محلات شهر قدیمی هستند و خودرو‌های سنگین آتش نشانی نمی‌توانند وارد آن مناطق شوند از این رو درخواست تجهیز آتش نشانی را به خودرو‌های سبک از جمله نیسان و موتور داریم تا بتوانیم در صورت بروز حادثه خدمات به مردم بدهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • بازدید استاندار گیلان از سد «دیورش» در رودبار