Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران گفت: مقایسه کردن متروی تهران و لندن منصفانه نیست زیرا ما کمتر از دو دهه است که فعالیت ساخت مترو را آغاز کرده ایم و آنها بیشتر از ۱۰۰ سال؛ طول ریل و تعداد ایستگاه  های آنها نیز دو برابر ماست. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در مراسم آغاز عملیات احداث پایانه مترو آزادگان و توسعه جنوبی خط سه مترو، اظهار کرد: تاکنون توسعه خطوط مترو انجام شده اما توسعه پایانه ها متناسب با خطوط مترو صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته طبیعی است زیرا احداث مترو اهمیت بیشتری داشته و کار سختی هم بوده زیرا پایانه ها از جنس کارهای زیربنایی است و نمی توان با آن عکس گرفت ولی خوشبختانه در خطوط 3، 4، 6 و 7 پایانه ها در حال احداث هستند و تأثیر مستقیمی روی کیفیت بهره برداری از واگن  ها و سرویس دهی روزانه مترو به مردم دارند.

شهردار تهران با اشاره به یکی از سخنان مطرح شده در مراسم امروز، تصریح کرد: مقایسه کردن متروی تهران و لندن منصفانه نیست زیرا ما کمتر از دو دهه است که فعالیت ساخت مترو را آغاز کرده ایم و آنها بیشتر از 100 سال؛ طول ریل و تعداد ایستگاه  های آنها نیز دو برابر ماست.

وی افزود: همچنین پوشش متروی آنها در مقیاس کلانشهر به دلیل تعداد خطوط و فاصله ایستگاه ها متناسب تر است ولی به هر صورت ما با سرعت بسیار بالاتری به این سمت حرکت کرده ایم و نباید بگذاریم این سرعت کاهش یابد.

حناچی خاطرنشان کرد: هرچند به اعتقاد من فرصت های زیادی را از دست داده ایم و حد فاصل سال های 84 تا 92 برای توسعه شتابان مترو را از دست داده ایم!! سال هایی که کشور هم منابع کافی داشته و هم امکان توسعه به راحتی فراهم بوده است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: یکی از راه های افزایش بهره وری مترو انشعاباتی است که در انتهای خطوط میتوان ایجاد کرد؛ در دیگر شهرهای دنیا نیز چنین رویه ای مرسوم است و حتی در کلانشهرهایی مانند لندن و پاریس، خطوط کوتاه دائما ادامه پیدا میکند تا سرویس دهی بهتری در مناطق دیگر داده شود.

شهردار تهران با بیان اینکه این اتصال معمولا خیلی از سیاه چاله ها و مناطقی که فراموش شده اند را به گردانه توسعه شهری باز میگرداند، ادامه داد: یکی از معضلاتی که کلانشهرها دارند این است که به تناسب توسعه کلانشهر، شهرهای اقماری هم در اطرافشان رشد می کنند، حالا چه آنهایی که برنامه ریزی می شود مانند شهرهای جدید و چه آنهایی که وجود دارند و هسته های کوچک روستایی بودند که تبدیل به شهرهای بزرگ مانند اسلامشهر تبدیل میشوند.

وی افزود: اسلامشهر در دهه 30 کمتر از 50 هزار نفر جمعیت داشته و در حال حاضر بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد، در واقع خودش یک کلانشهر است و بهترین راه سرویس و خدمات به آنها، توسعه حمل و نقل ریلی است.در طرح جامع حمل و نقل شهر تهران، مصوب شورای عالی ترافیک نیز اتصال این اقمار به کلانشهرها جزو سیاست های راهبردی در حال انجام است؛ این امر در هشتگرد انجام شده، پرند در دست انجام و پردیس هم در دست مطالعه است  علاوه بر این تعداد زیادی از شهرهای کوچک از طریق حمل و نقل جاده ای به کلانشهر وصل میشوند.

حناچی گفت: حمل و نقل در کلانشهرها به ویژه تهران که پایتخت است باید به عنوان یک موضوع حاکمیتی دیده شود البته تا دوره ای چنین وضعیتی وجود داشته ولی به نظر می رسد که دولت هم بدش نمی آمده که به گونه ای از این مسئولیت شانه خالی کند. بنابراین از آن زمان که مجمع مترو تغییر کرد و به طور کامل در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت ما پذیرفتیم که این موضوع حاکمیتی نیست بلکه محلی است.

وی ادامه داد: در حالی که استفاده کننده های مترو در شرایط قبل از کرونا وحدود 2100 هزار نفر در روز بوده است و این ظرفیت تا سه برابر امکان افزایش دارد اگر با همین زیر ساخت هایی که داریم بتوانیم واگن را تأمین کنیم.

شهردار تهران گفت: وسیله ای که بیش از 2 میلیون نفر روزانه از آن استفاده می کنند حاکمیتی است و در اتوبوسرانی نیز همین وضعیت وجود دارد و نمیتون گفت شهرداری به تنهایی از عهده آن بر می آید؛ ما تمام تلاش خودمان را انجام میدهیم اما این پیشتبانی کافی نیست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران مترو شهرداری تهران شهر تهران مترو شهردار تهران پایانه ها حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران اعلام کرد: ضمن عذر خواهی از شهروندان و مسافران به اطلاع می‌رساند؛ با توجه به اختلال پیش آمده در خط ۵، سرویس دهی در این مسیر به کندی انجام می‌شود.

به منظور رفاه حال شهروندان با شرکت واحد اتوبوسرانی برای جابه‌جایی شهروندان هماهنگی‌های لازم انجام شده است. از شکیبایی و همراهی مسافران سپاسگزاریم.

کد خبر 6091893

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • علت اختلال خط ۵ متروی تهران مشخص شد
  • ۲۱۰۰ اتوبوس در خطوط تهران فعالیت می‌کنند + فیلم
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند