Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:06:31 GMT

تولید محتوای دینی در شبکه شاد مورد توجه قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۱۸۲۷

تولید محتوای دینی در شبکه شاد مورد توجه قرار گیرد

حجت الاسلام علی اکبر وثوقی در پیش اجلاس بیست و نهمین اجلاسیه نماز آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج  که روز سه شنبه درنشست با مدیران مدارس دربستر شبکه شاد برگزار شد،اظهارداشت: نقش اولیا و مربیان برای پیوند دانش آموزان با مسجد و ترغیب آنها برای اقامه نماز می تواند بسیار سازنده و تاثیر گذار باشد.

 وی خاطرنشان کرد: نقش تربیتی مدیران در تولید محتوی  دینی می تواند بسیار اثر گذار باشد  و از این رو می توان از بستر شبکه شاد برای ارائه مطالب مفید دینی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در شرایط کرونا وضعیت کشور متفاوت تر از گذشته شده است، یادآورشد: اگرچه دراین شرایط مساجد و نمازجمعه تعطیل شده است اما خانواده ها می تواند با اقامه نماز درخانواده زمینه های تربیت دینی و مذهبی و اهمیت اقامه نماز را برای فرزندان خود مهیا سازند.

وثوقی بیان داشت : در شرایط سخت است که انسان ها می تواند پیوستگی خود را برای ارتباط با خداوند متعال حفظ نمایند.

وی تصریح کرد: خانواده ها باید با استفاده از روش تشویقی زمینه حضورفرزندان را برای خواندن نماز و تفکر بیشتر درآن بوجودآورند.

وی اضافه کرد: یک خانواده ایمانی با اهمیت دادن به مسائل دینی شکل می گیرد که اگربه این مهم توجه شود آن وقت می توان  تاثیر آن را در جامعه مشاهده کرد.

امام جمعه کمالشهر با بیان اینکه دین اساس و پایه همه خوبی ها است ، افزود: در تمام ادیان اقامه نماز و ستایش خداوند سفارش شده ولی می توان اوج این ستایش و تواضع برای ارتباط را با نماز در دین مبین اسلام مشاهده کرد.

وثوقی ضمن قدردانی از اقدامات آموزش و پرورش  ناحیه چهار کرج در مناطق محروم در خصوص اجرای طرح پسران ایمانی و دختران آسمانی ادامه داد: اجرای این طرح ها برای آشنایی دانش آموزان در معرض خطر در مساجد را یک نمونه خوب و اقدام موثر در راستای  پیوند مسجد،خانه و مدرسه ذکر کرد.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهار کرج نیزگفت: هرساله پیش اجلاس ها ی نمازبا هدف ترویج نماز، ایجاد وحدت و تبیین مبانی فرهنگی با مشارکت ستاد اقامه نماز در بین دانش آموزان برگزارمی شود.

مراد مالمیر اظهارداشت: ترویج نماز،ایجاد وحدت و تبیین مبانی فرهنگی ازاهداف برگزاری پیش اجلاس های نماز درحوزه آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: اثر گذاری معنوی نماز به زندگی مردم و کاهش آسیب های فضای مجازی ازجمله دستاوردهای این بخش مهم به شمار می رود.

مالمیر اضافه کرد: نمازنقش پیشگیرانه درآسیب های اجتماعی دارد لذا ترویج این فریضه الهی درکانون خانه و مدرسه یکی از برنامه های مهم پیش اجلاس های نماز در سطح استان ها است.

وی یادآورشد: بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با موضوع « پیوند خانه، مدرسه، مسجد و نماز» فراخوان شده است.

بیش از یک سوم جمعیت دانش آموزی   ۵۰۰ هزار نفری استان البرز درآموزش و پرورش ناحیه چهارکرج تحصیل می کند.

برچسب‌ها مدارس البرز دانش‌آموزان پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس البرز دانش آموزان مدارس البرز دانش آموزان اخبار کنکور آموزش و پرورش دانش آموزان اقامه نماز پیش اجلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۱۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: امروز نمازخوان داریم اما اقامه کننده صلاة نداریم؛ یعنی هر کسی نگاه انفرادی دارد و فارغ از حیات اجتماعی مسیر خودش را طی می‌کند حال آنکه تمامی آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها برخاسته از همین فقدان اقامه نماز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری ۱۰ اردیبهشت‌ماه در جمع دبیران نماز دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به اینکه واژه صلاة در قرآن کریم عمدتاً با مفهومد و ریشه واژه «اقامه» همراه است، اظهار کرد: ترکیب صلاة و اقامه نمودار یک ویژگی برتر از مسلمانان است یعنی ترکیب نماز به علاوه اقامه تجلی‌گر مرتبه والای اسلام است زیرا کسی که مسلمان می‌شود قاعدتاً نماز یکی از باورهای او خواهد بود.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: مرحوم شاه‌آبادی اقامه نماز را یکی از مصادیق اجتماعیات می‌داند و قائل است که خدا از شما در مورد چقدر نماز خواندن نمی‌پرسد بلکه می‌پرسد چند نفر را نمازخوان کردید. اینکه کسی در اتاق خودش و همکارش هم در اتاق خودش نماز بخوانند از مصادیق اسلام انفرادی بوده که خواست دین نیست بلکه از ما خواسته شده نماز را با جماعت برپا کنیم یعنی کسی که نماز را به فرادی می‌خواند به تعبیر قرآن «مُقِیمَ الصَّلَاةِ» نیست.

وی با بیان اینکه میان اقامه کننده و قرائت کننده نماز تفاوت وجود دارد، افزود: اقامه نماز نشانه ایمان است،  وظیفه ما تربیت نمازخوان است و نه فقط نماز خواندن که این آرزو و توصیه انبیای الهی نیز بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تأکید بر اینکه نگاه فردی به نماز مصادیق افکار انحرافی اسلام است، گفت: فهم درست از اسلام این است که بتوانیم چند نفر را نمازخوان کنیم و تفاوت امام با بقیه افراد همین است. 

طاهری در پایان بیان کرد: ما امروز نمازخوان داریم اما اقامه کننده صلاة نداریم یعنی هر کسی نگاه انفرادی دارد و فارغ از حیات اجتماعی مسیر خودش را طی می‌کند حال آنکه تمامی آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها برخاسته از همین فقدان اقامه نماز است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد